Counter-Strike: Condition Zero

Counter-Strike: Condition Zero (CZ atau CS: CZ) merupakan sebuah permainan video berganda dan sebuah siri dari Counter-Strike. Permainan ini telah dikeluarkan pada tahun 2004 dengan menggunakan enjin GoldSrc Half-Life. CS: CZ menampilkan mod pemain berganda, yang mempunyai model watak, tekstur, peta dan lain-lain tweak grafik yang sentiasa terkemaskini. Tidak seperti permainan Counter-Strike yang lain, Condition Zero mengandungi pek misi tunggal dengan pemain bermain sebagai ahli kumpulan anti-pengganas bersama bot. Pemain juga dapat membuka peta dan mendapat rakan sepasukan bot baru yang lebih hebat jika menyelesaikan sesuatu misi bagi setiap peta semasa bermain sebagai ahli kumpulan anti-pengganas. Keperluan bagi menyelesaikan sesuatu misi termasuk seperti "membunuh 3 musuh dengan senjata Bullpup" atau "menang pusingan dalam tempoh 60 saat". Bot Counter-Strike juga merupakan asas penting dalam permainan Condition Zero.

Counter-Strike: Condition Zero
PembangunValve Corporation
Gearbox Software
Ritual Entertainment
Turtle Rock Studios
PenerbitValve Corporation
SiriCounter-Strike Sunting ini di Wikidata
EnjinGoldSrc
PlatformMicrosoft Windows
Pelepasan23 Mac 2004
GenrePenembak diri-pertama
ModPemain-tunggal
Pemain berganda

Seperti tahun 2008, permainan ini merupakan salah satu daripada sepuluh permainan yang paling kerap dimainkan, menurut GameSpy.[1] 2.9 juta salinan telah dijual.[2]

Penerimaan
Markah agregat
PengagregatMarkah
GameRankings66.70%"Counter-Strike: Condition Zero for PC". GameRankings. 23 Mac 2004. Dicapai pada 20 November 2011.
Metacritic65/100"Counter-Strike: Condition Zero for PC Reviews, Ratings, Credits, and More at Metacritic". Metacritic.com. Dicapai pada 20 November 2011.

Watak sunting

Kumpulan pengganas sunting

Gambar Nama
 
Phoenix Connexion
 
L337 Krew
 
Arctic Avengers
 
Guerilla Warfare

Kumpulan anti-pengganas sunting

Gambar Nama
 
Seal Team 6
 
Gsg-9
 
Sas
 
Gign

Rujukan sunting

  1. ^ "Top Mods For Half Life By Players". GameSpy. Dicapai pada 9 Julai 2008.
  2. ^ Chris Remo (3 Disember 2008). "Analysis: Valve's Lifetime Retail Sales For Half-Life, Counter-Strike Franchises". Gamasutra. Dicapai pada 8 Februari 2013. Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (bantuan)

Pautan luar sunting