Masturbate-a-thon adalah suatu upacara yang mana para penyerta melancap supaya dapat menambahkan wang untuk charity dan menambah kesedaran orang ramai dan dispel the shame dan taboos yang wujud tentang bentuk aktiviti seksual ini.[1] Selama enam tahun yang telah berlalu, Masturbate-a-thon telah menambahkan $25,000 lebih untuk women’s health initiatives dan pencegahan HIV, pertubuhan pendidikan dan rawatan, dan telah menyumbang pada perdebatan mengenai seks lebih selamat dan kaedah selamat pilihan lain penjelasan seksual.[2] Upacara ini menganugerahkan beberapa kemuliaan untuk mereka yang menambahkan kebanyakan wang dan juga untuk pelbagai puncak syahwat dan ketabahan.

Lencana Masturbate-a-thon rasmi

Sejarah sunting

 
Lencana Masturbate-a-thon digunakan oleh upacara London 2006

Pada Mei 1995 permainan dan kedai pendidikan seks berasaskan San Francisco Good Vibrations mengumumkan Mei dijadikan "Bulan Pelancapan." Sejak itu, ia telah menggalakkan orang untuk mendapatkan taja sebagai seorang fundraiser untuk charities dengan fokus positif seks.

Pada 1999, Masturbate-a-Thon telah diasaskan oleh sekumpulan Open Enterprises yang menjalankan Good Vibrations. Slogan "Come for a Cause" datang dari Rachel Venning, pengasas kedai permainan seks Babeland. Masturbate-a-Thon telah dibinakan oleh Good Vibrations yang mengalakkan bisnes permainan seks moden lain seperti Babeland, Madison, Wisconsin's A Woman's Touch, Toronto's Come As You Are and Boston's Grand Opening untuk juga melaksanakan upacara bertembung dengan "bulan pelancapan" (Mei di Amerika Syarikat). Tahun itu, upacara secara langsung pertama telah dijalankan di Campus Theater di San Francisco oleh Center for Sex and Culture (CSC)'s Carol Queen dan pasangannya Robert Lawrence. CSC adalah sebuah asas pendidikan bukan untung memberikan pendidikan seks peringkat profesional. Upacara tahunan digunakan sebagai suatu alat pendidikan kesihatan am untuk menambahkan self-pleasure sebagai suatu strategi untuk seks lebih selamat dan lebih sihat dan untuk de-stigmatise self-love.

Pada 2006, Europe’s First Sponsored Masturbate-a-Thon Event mengambil tempat di London. Masturbate-a-thon, juga digelarkan Wank-a-Thon, telah difilemkan oleh ZigZagProductions dari London sebagai sebahagian dari dokumentari antarabangsa upacara itu.[3] Meskipun, rancangan untuk menyiarkan ini di Channel 4 sebagai sebahagian dari turutan Wank Week telah digendalakan.[4] London menuanrumahkan "masturbate-a-thon" pertama Eropah pada Ogos 5, 2006 di mana beratus-ratusan orang raised money untuk dermawan Terrence Higgins Trust dan agensi kesihatan seksual dan pembiakan Marie Stopes International.[5][pautan mati][6] Perhintangan terakhir di lokasi adalah seratus dan lima puluh lebih orang, lebih kurang dua pertiga dari mereka adalah lelaki.[perlu rujukan]

Rakaman kini sunting

Rakaman waktu menandakan jangka (jangka waktu untuk mana seorang penyerta melancap)

Dari San Francisco - 2009[7] sunting

  • Pemenang "Longest Time Spent Masturbating/Male" (dan juga World Record Holder dalam kategori ini) is Mr. Masanobu Sato, yang pada 2008 menlancap selama 9 jam dan 33 minit. Pada 2009 dia memanjangkan rekodnya ke 9 jam dan 58 minit.
  • Pemenang "Longest Time Spent Masturbating/Female" telah dimuatkan pada 2008 oleh Ms. Kitty Kat, yang melancap selama 7 jam dan 6 minit.
  • Pemenang "Most Orgasms/Male" dimuatkan oleh Michael in 2008 -- di 31 klimaks, suatu rakaman sedunia.
  • Pemenang "Most Orgasms/Female" adalah Lady Monster, yang datang 20 kali pada 2008.
  • Pemenang "Longest Distance Come to Come" adalah Morihiro Taneichi dari Tokyo (dalam AS, ia adalah Ted dari Hackettstown, New Jersey).
  • New United States - rakaman jarak lelaki dimuatkan pada 2009 oleh (nom de plume) Mr. Flint Greasewood - 5 kaki 4 inci.

Dari Denmark - 2009[8] sunting

  • Waktu pelancapan - lelaki: 7 jam 45 min
  • Waktu pelancapan - wanita: 5 jam 4 min
  • Bilangan puncak syahwat - lelaki: 8 - rakaman Denmark.
  • Bilangan puncak syahwat - wanita: 222 - rakaman sedunia
  • Jarak ejakulasi - lelaki: 2.5 meter (8 ka 2 in)
  • Jarak ejakulasi - wanita: 3.15 meter (10.3 ka) - rakaman sedunia
  • Ejakulasi sasaran - lelaki: 6 sentimeter (2.4 in) Dari mata kerbau
  • Ejakulasi sasaran - wanita: Ke seluruha mata kerbau

Lihat juga sunting

Rujukan sunting

  1. ^ Tristan Taormino. "The Female Hard-On". Dicapai pada 2008-04-24.
  2. ^ Queen, Carol (April 23, 2003). "The Royal Treatment: Time to Masturbate". Spectator Magazine, reprinted in Good Vibrations magazine. Diarkibkan daripada yang asal pada 2007-07-09. Dicapai pada 2007-07-24.
  3. ^ Leigh Holmwood (2006-07-18). "More tossers on TV". Guardian.co.uk. Dicapai pada 2007-11-02.
  4. ^ Jason Deans (2007-02-02). "'Wank week' postponed". Guardian.co.uk. Dicapai pada 2007-11-02.
  5. ^ "Hundreds expected to come to Masturbate-a-thon". Reuters. 2006-08-04.
  6. ^ Masturbate-a-thon press release (retrieved August 6, 2006)
  7. ^ http://www.masturbate-a-thon.com/records.php Masturbate-a-thon Records at masturbate-a-thon.com
  8. ^ http://www.masturbate-a-thon.com/records.php Masturbate-a-thon Records at masturbate-a-thon.com

Bacaan lanjut sunting

Pautan luar sunting

Pertubuhan ditaja sunting