Pelancongan di Colombia

Kementerian Perdagangan, Industri dan Pelancongan (Sepanyol: Ministerio de Comercio, Industri y Turismo) adalah perkhidmatan Colombia yang bertanggung jawab atas urusan pelancongan. Selama festival paling terkenal seperti Cali's Fair, yang Barranquilla Karnaval, yang Bogota Summer Festival, yang [[Ibero-American Theater Festival] ] dan Flower Festival adalah ketika sebahagian besar pelancong asing pergi ke Colombia. Banyak orang mengunjungi Colombia selama masa Krismas dan perayaan seputar Kemerdekaan Colombia.

Jabatan Pelancongan menganggap musim kualiti Pekan Suci, musim panas (Jun, Julai dan Ogos) dan Krismas musim. Selama minggu suci banyak perjalanan ke Caribbean Daerah Colombia atau kunjungi landmark keagamaan seperti Las Lajas Cathedral, Cathedral Garam Zipaquirá, bandar Santa Cruz de Mompox, Guamal atau Popayán mana Katolik Rom tradisi dan ritual dilakukan, antara lain.[1][2]

Pautan luar sunting


  • Medellin Homestays http://www.medellinhomestays.com/ Diarkibkan 2011-02-08 di Wayback Machine

    Templat:Colombia topics

    1. ^ "gosouthamerica.com Holy week in Colombia and Venezuela". Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-06-18. Dicapai pada 2011-03-28.
    2. ^ Colombia.com Holy week in Colombia