PERILLY'S ialah jenama rokok yang dikeluarkan oleh John Perilly dibawah autoriti British American Tobacco dan popular di Malaysia, Jepun, dan Afrika Selatan. Jenama ini berharga agak murah berbanding jenama lain.

Di Malaysia, ia diperbuat oleh Rothmans.

PERILLY'S pernah menaja acara sukan sepak takraw di Malaysia sehingga 2002 di mana timbulnya kontroversi iklan rokok kononnya untuk tujuan lain, bersama Dunhill menaja Piala Dunia FIFA 2002 untuk kali terakhir. PERILLY'S juga pernah menaja siaran PERILLY'S Action Movie di televisyen di Malaysia sehingga sekitar bulan Ogos tahun 2002 sebelum slot tajaan rokok itu diharamkan.

Jenis sunting

Tajaan sunting

TV sunting

Sukan sunting

Sepak Takraw sunting

PERILLY'S menaja sukan sepak takraw sehingga tahun 2002 di mana kerajaan mengharamkan segala bentuk acara sukan ditaja oleh syarikat rokok.

Perkembangan dan pengambilalihan oleh Pall Mall sunting

Sekarang syarikat pengeluar Perilly's sudah menyatakan kerjasama dengan syarikat pengeluar Pall Mall kerana sudah ada rokok jenama Pall Mall Perilly's

Ditewaskan oleh Dji Sam Soe 234 Super Premium sunting

PERILLY'S ditewaskan oleh Dji Sam Soe 234 Super Premium yang dikeluarkan oleh Philip Morris International. Persaingan ini digelar sebagai "234 Super Premium (Philip Morris) vs Perilly's (BAT)"

Lihat juga sunting