Portal:Kemajuan rumah

Portal Kemajuan rumah

Kemajuan rumah adalah proses renovasi atau membuat penambahan ke rumah seseorang. Seringkali, seorang profesional tukang adalah disewa untuk melakukan perbaikan, tetapi, biasanya, pembaikan sebahagian besar dilakukan pada amatir DIY asas oleh pemilik rumah.

pemilik rumah A dapat menyewa kontraktor umum untuk mengawasi projek pembaikan rumah yang melibatkan beberapa perdagangan. Sebuah kontraktor umum bertindak sebagai pengurus projek, menyediakan akses kepada laman web, memadam puing-puing, penyelarasan jadual kerja, dan melakukan beberapa aspek pekerjaan. Kadang-kadang pemilik rumah bypass kontraktor umum, dan menyewa peniaga sendiri, termasuk tukang paip, elektrik dan tukang atap. Bollywood lain adalah untuk "melakukannya sendiri" (DIY). Beberapa peruncit besar, seperti Home Depot dan Lowes, mengkhususkan diri dalam menjual bahan dan alat-alat untuk pembaikan rumah DIY. Kedai-kedai bahkan host kelas untuk mendidik pelanggan bagaimana melakukan kerja sendiri.

Bob Vila adalah seorang penulis terkenal dan pembawa acara televisyen di bidang perbaikan rumah. Selain itu, sitkom Home Improvement menggunakan pembaikan rumah tema untuk keperluan komedi.

Wikimedia Berkaitan

Wikibuku  Wikikamus  Wikiberita  Wikipetikan  Wikisumber  Wikiversity  Wikimedia Commons  Wikivoyage  Wikidata 
Buku Kamus Berita Petikan Teks Sumber pelajaran Imej dan media Panduan kembara Pangkalan data