Rock Band 3 adalah permainan video muzik, dan permainan utama ketiga dalam siri Rock Band. Seperti permainan terdahulu dalam siri, Rock Band 3 membolehkan pemain untuk mensimulasikan muzik rock dan genre lain menggunakan peralatan khusus kawalan gitar, bass, dram, dan vokal. Rock Band 3 mengembang permainan sebelumnya dengan termasuk harmoni vokal tiga bahagian, yang sebelumnya digunakan dalam The Beatles: Rock Band dan Green Day: Rock Band, dan sokongan untuk instrumen papan nada; Harmonic akan menyediakan satu unit 25-kunci-yang serasi dengan MIDI permainan. Rock Band 3 juga akan memaparkan "mod Pro", yang dirancang sebagai pembelajaran untuk meniru bermain instrumen seperti yang nyata: gitar dan bass pemain perlu sesuai jari khususnya pada frets dan string, drumer harus menyerang pad simbal selain snare dan tom, dan keyboardist akan menggunakan jari yang tepat di semua papan nada. MadCatz dan Fender akan membuat kawalan dan tambahan untuk menyokong mod Pro.

Rock Band 3
PembangunHarmonix, Backbone Entertainment
PenerbitMTV Games
PerekaDan Teasdale, Sylvain Dubrofsky, Brian Chan, Casey Malone
SiriRock Band
PlatformXbox 360, PlayStation 3, Wii, Nintendo DS
Pelepasan
      GenreMuzik
      ModPemain tunggal, berganda

      Cakera permainan akan mengandungi 83 lagu, banyak yang direka bentuk untuk menekankan instrumen keyboard. Kandungan yang ada di dalam permainan termasuklah kandungan muat turun dan lagu-lagu dari Band Rock Network dengan lebih 2000 lagu pada akhir 2010. Rock Band 3 direka untuk mengambil kesempatan dari Pemain 'kewujudan rak yang sudah ada dengan menyediakan senarai yang dibuat pengguna menetapkan dan cabaran dan alatan untuk memudahkan pencarian dan memilih lagu dari rak yang sedia ada'.

      Rock Band 3 dikeluarkan di seluruh dunia di antara 26 dan 29 Oktober 2010 di Amerika Utara, Eropah, dan Australia / New Zealand untuk Xbox 360, PlayStation 3, dan Wii manakala versi Nintendo DS juga di dalam perancangan.

      Nota sunting

      1. ^ "Rock Band 3 Pre Order Promo Info". Harmonix Music Systems. 2010-07-19. Dicapai pada 2010-07-19. |first= missing |last= (bantuan)
      2. ^ http://www.ebgames.com.au/xbox360-150838-Rock-Band-3-Standalone-Xbox-360

      Templat:Siri Rock Band