Stay Together for the Kids

Stay Together for the Kids adalah single ketiga daripada rekod kumpulan pop punk Blink-182 Take Off Your Pants and Jaket. Mark Hoppus menyanyikan dua versi lirik lagu manakala Tom DeLonge menyanyikan korus. Lagu ini ditulis oleh Tom DeLonge tentang perceraian ibu bapanya semasa beliau masih remaja.

"Stay Together for the Kids"
Single oleh Blink-182
daripada album Take Off Your Pants and Jacket
Dilancarkan padaFebruary 4, 2002
Dirakamkan pada2000-2001
FormatSingle CD, Enhanced CD
GenreRock alternatif
Panjang3:59
3:53 (Versi Greatest Hits)
SyarikatMCA
PenulisTom DeLonge
PenerbitJerry Finn
Kronologi single Blink-182
""I Won't Be Home for Christmas"
(2001)"
"Stay Together for the Kids" ""Feeling This"
(2003)"
|-

! colspan="3" scope="col" style="text-align: center; background:khaki;" | Senarai runut Take Off Your Pants and Jacket |- | colspan="3" |

"The Rock Show"
(6)
"Stay Together for the Kids"
(7)
"Roller Coaster"
(8)
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini

Semasa konsert jelajah pada tahun 2009, Mark berkata bahawa lagu ini sebagai definisi untuk kumpulan mereka. Dia menyatakan bahawa kumpulan ini telah melakukan apa yang telah lirik lagu ini dengan berkata bahawa mereka telah bersama-sama, putus tiba-tiba dan tanpa tidak terduga dan kemudian bersatu semula untuk melakukan apa yang mereka paling sayangi.

Muzik video sunting

Kumpulan ini pada asalnya mula merakam video untuk lagu tersebut pada tarikh 10 September 2001 dan awalnya memaparkan kumpulan ini bermain di sebuah rumah terlantar yang dimana dihentak dan dihancurkan oleh bola besi dan jatuh berasingan semasa lagu itu. Keesokan harinya ketika mereka pergi untuk menyelesaikan video, serangan 11 September berlaku dan kedua-dua kumpulan dan pengarah Samuel Bayer memilih untuk kembali merekod video kerana mereka merasa gambar rumah jatuh terlalu mirip dengan gambar serangan di New York. Versi asli bagi video tersebut hanya terdapat pada beberapa keluaran DVD Blink-182 serta di YouTube.

Mereka kembali merakam video dengan tema yang sama beberapa minggu kemudian, walaupun rumah kali ini yang digunakan tidak jatuh ke bawah. Sebaliknya, angin menyapu menerusi kumpulan semasa korus lagu dan rumah tidak runtuh semasa video. Tambahan yang sama digunakan di kedua-dua versi video. Adegan di mana rumah terkena bola besi yang dapat juga dilihat dalam video "Not Now".

Dalam video untuk lagu ini, Skellie, maskot daripada kumpulan punk rock Social Distortion dapat dilihat di kolam renang yang kosong.