Wikipedia:WikiProjek Muzik

WikiProjek Muzik bertujuan menggalakkan kerjasama menambah maklumat tepat ke dalam pelbagai topik berkenaan muzik. namun beigtu, tidak kurangnya juga topik yang tidak cukup penting untuk dimasukkan ke dalam Wikipedia.

Papan notis sunting

Papan notis untuk berita dan perkembangan terbaru dalam bidang muzik, serta di Wikipedia:WikiProjek Muzik/Papan notis.

Garis panduan: MUSTARD sunting

Piawaian WikiProjek Muzik terdapat dalam Wikipedia: WikiProjek Muzik/MUSTARD, yang merangkumi garis-garis panduan berkenaan topik muzik.

Lihat juga Wikipedia:Kepentingan rencana (muzik).

Penilaian sunting

Penilaian dilakukan oleh projek muzik individu, seperti Album, Muzik klasik, Penggubah dsb., tetapi bukan Projek Muzik yang merupakan projek payungnya.

Kategori sunting

WikiProjek Muzik
Rencana muzik

Struktur projek sunting

Sila lihat:

Portal sunting

Templat:WikiPortal Muzik Templat portal Muzik {{WikiPortal Muzik}} boleh ditempatkan dalam bahagian Lihat juga atau mana-mana bahagian yang bersesuaian dalam .

Kotak pengguna sunting

Terdapat juga kotak pengguna untuk ahli projek yang memasukkan mereka ke dalam Kategori:Ahli WikiProjek Muzik. Untuk menambah kotak ini ke dalam laman pengguna anda, gunakan {{User WP Music}}, untuk memaparkan:

Templat:User WP Music

Anugerah projek sunting

 

The Music Barnstar boleh dihadiahkan kepada mana-mana ahli Wikipedia yang menunjukkan usaha dan dedikasi yang cemerlang kepada rencana-rencana berkenaan muzik, dengan membubuhnya ke dalam Laman Perbincangan mereka {{subst:Music Barnstar|message ~~~~}}.

Lihat juga sunting

Sumber sunting

  WikiProjek

 

  Majlis

 

  Panduan