Akademi Bola Sepak Frenz United (FUFA)

Akademi Bola Sepak Frenz United (FUFA) merupakan akademi untuk membangunkan dan melahirkan pemain bola sepak terbaik untuk negara.

Sejarah sunting

Akademi Bola Sepak Frenz United (FUFA) Terletak di bukit Janda Baik, FUFA komited untuk membangunkan pemain bola sepak terbaik untuk negara. Bagi tujuan ini, Akademi bercita-cita untuk membawa bersama-sama sekumpulan pemain muda, bercita-cita tinggi dan berbakat yang berumur di antara 13 hingga 17 dari seluruh Malaysia ke pusat latihan bola sepak profesional yang terletak di 12 ekar tanah persendirian di Janda Baik. Pemain muda ditawarkan biasiswa penuh, yang meliputi kos penginapan dan lembaga di pusat latihan Akademi, latihan bola sepak dan latihan perkhidmatan profesional, pendidikan yang betul, pakaian sukan, pakaian seragam dan pengangkutan.[1]

Nilai-nilai teras Akademi Bola Sepak Frenz United (FUFA) adalah profesionalisma, pembangunan yang seimbang, perpaduan, kesetiaan dan semangat untuk cemerlang yang diselitkan ke dalam setiap aspek program latihan kami. Pelajar yang terpilih untuk mengikuti latihan di sini akan diberi latihan bola sepak yang terbaik untuk meningkatkan kemahiran dan pengetahuan teknikal permainan dalam persekitaran yang berasrama penuh. Di Akademi Bola Sepak Frenz United, penekanan yang sama akan diberi kepada pendidikan pelajar, latihan bola sepak, kesihatan dan kecergasan serta pembangunan sosial dan moral. Idea ini adalah untuk melahirkan atlet yang seimbang dalam fikiran, badan dan jiwa.

FUFA adalah eksklusif untuk pemain bola sepak berbakat. Belajar untuk hidup bersama-sama, kajian bersama-sama dan bermain bola sepak bersama-sama, pelajar-pelajar kita akan menerima asas yang kukuh dalam pelajaran dan terus membangunkan kemahiran bola sepak mereka dalam persekitaran yang kondusif dan memuaskan, dengan dorongan positif yang berterusan daripada jurulatih mereka, jurulatih dan rakan-rakan. Anak-anak daripada Akademi bola Sepak Frenz United akan membangunkan bon dan persahabatan yang boleh bertahan seumur hidup.

Visi & Misi sunting

Misi: Untuk meningkatkan standard dan kualiti bola sepak profesional di Malaysia dengan menumbuhkan bakat muda dalam persekitaran yang tertumpu dan kondusif, menggunakan kaedah profesional yang terbukti berkesan di negara-negara bola sepak terkemuka di dunia.

Visi: Membangunkan pilihan elit berkemahiran tinggi bagi pemain bola sepak profesional, yang mempunyai potensi untuk menjadi bintang bola sepak antarabangsa.


Stadium Frenz, Janda Baik, Pahang sunting

Padang bola sepak di Stadium Frenz, Janda Baik telah diiktiraf oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia untuk peraturan penetapan taraf saiz rumput. Gelanggang permainan adalah sesuai untuk melatih dan membangunkan bakat muda untuk piawaian antarabangsa. Keadaan lampu sesuai keperluan taraf antarabangsa menjadikannya sesuai untuk penyiaran dan menganjurkan acara pada waktu malam.

Lihat juga sunting

Rujukan sunting

  1. ^ "Rujukan penuh". Diarkibkan daripada yang asal pada 2015-04-14. Dicapai pada 2015-04-29.

Pautan luar sunting


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.