Amateur Night ialah sebuah filem komedi Amerika Syarikat 2016 arahan dan tulisan Lisa Addario dan Joe Syracuse.[2] Filem ini dibintangi oleh Jason Biggs, Jenny Mollen, Janet Montgomery, Ashley Tisdale dan Bria Murphy.[3] Amateur Night ditayangkan kali pertama di Los Angeles pada 25 Julai 2016 dan ditayangkan di seluruh Amerika Syarikat pada 4 Ogos 2016.[4][5][6][2][7][8][9]

Amateur Night
PengarahLisa Addario
Joe Syracuse
PenulisLisa Addario
Joe Syracuse
Dihasilkan olehJorge Garcia Castro
Mary Pat Bentel
Diego del Río Toca
Shana Eddy-Grouf
DibintangiJason Biggs
Jenny Mollen
Janet Montgomery
Ashley Tisdale
Bria Murphy
SinematografiNicole Whitaker
Disunting olehGreg O'Bryant
Muzik olehThe Newton Brothers
Diedarkan olehCinedigm
Tarikh tayangan
  • 5 Ogos 2016 (2016-08-05)
Masa tayangan
89 minit[1]
NegaraAmerika Syarikat
BahasaInggeris

Sinopsis sunting

Guy Carter (Jason Biggs) adalah seorang arkitek yang menganggur berjuang untuk memenuhi keperluan. Dengan rahsia yang dibongkar, isterinya, Anne (Jenny Mollen) mendapati pekerjaan yang dipaparkan di Craigslist untuk pemandu dan menghantar Guy, terhadap kehendaknya, untuk tugas itu. Guy kemudian pergi untuk temuduga mengharapkan menjadi pemandu piza tetapi mendapati dirinya sebagai pemandu untuk pelacur bernama Nikki (Janet Montgomery).

Nikki memberitahu Guy bahawa perhentian pertama mereka adalah biasa, doktor keriting di Bel Air (Steven Weber). Dia memberitahu Guy untuk menunggu di dalam kereta untuknya tetapi apabila dia tidak menjawab berjam-jam, Guy memutuskan untuk memasuki rumah. Dia mendapati Nikki dalam kedudukan perhambaan yang mengejutkan dan berfikir bahawa doktor menyeksa Nikki, dan cuba menyelamatkannya dengan menyemburkannya dengan penyegar udara. Kedua-duanya kemudian melarikan diri dari tempat kejadian selepas doktor jatuh ke tanah dan memukul kepalanya.

Pelakon sunting

Rujukan sunting

  1. ^ "Amateur Night (2016)". Fandango.
  2. ^ a b "Jason Biggs, Ashley Tisdale Starring in Indie Comedy 'Drive, She Said' (Exclusive)". Hollywood Reporter. Dicapai pada 5 December 2014.
  3. ^ "Bria Murphy: 25 Things You Didn't Know About Me". US WEEKLY. Dicapai pada 23 January 2015.
  4. ^ "Eddie Murphy's daughters outshine him at 'Amateur Night' premiere". AOL.
  5. ^ "Casting Net: Jason Biggs, Ashley Tisdale claim lead roles in 'Drive, She Said'". Entertainment Weekly.
  6. ^ "Los Angeles Production Slides 3.1% in First Quarter". Variety. Dicapai pada 14 April 2015.
  7. ^ "Bria Murphy, Eddie Murphy's Daughter, Wears Nipple Pasties in New Movie Drive, She Said". E! Online. Dicapai pada 6 December 2014.
  8. ^ "Jason Biggs, Jenny Mollen Comedy 'Amateur Night' Sells to Cinedigm". Variety. Dicapai pada 20 January 2016.
  9. ^ Warner, Kara. "People Exclusive: Ashley Tisdale Shows Off a Wilder Side with Jason Biggs in Racy Trailer for Amateur Night". People.

Pautan luar sunting