Anonymously Yours (filem 2021)

Anonymously Yours ( Sepanyol: Anónima ) merupakan sebuah filem Mexico tahun 2021 yang diarahkan oleh Maria Torres dan dibintangi oleh Annie Cabello dan Ralf Morales. Ia telah disiarkan di Netflix pada 10 Disember 2021. Anonymously Yours memfokuskan pada percintaan sekolah menengah, berapa lamakah seseorang secara realistik boleh pergi sebelum mereka menyedari bahawa orang yang mereka hantar teks berada di sebelah mereka? Filem ini mengisahkan dua pelajar sekolah menengah yang memulakan persahabatan digital. Perubahannya ialah, mereka tidak tahu bahawa mereka bercakap dengan individu yang mereka benci dalam kehidupan sebenar. Kedua-dua watak utama, Alex (Ralf) dan Vale (Annie), kedua-duanya mempunyai isu mereka sendiri.Untuk membantu mereka menyelesaikan masalah mereka, mereka menjalin persahabatan dengan kenalan "tanpa nama", yang kemudiannya berkembang menjadi perasaan romantis. [1] [2]

Anonymously Yours
Anónima
PengarahMaria Torres
Dibintangi
  • Annie Cabello
  • Ralf Morales
  • Estefi Merelles
  • Harold Azuara
  • Alicia Vélez
Diedarkan olehNetflix
Tarikh tayangan
2021
Masa tayangan
100 minit
NegaraMexico
BahasaSepanyol

Pelakon sunting

  • Annie Cabello sebagai Valeria "Vale" Ontiveros, seorang senior sekolah menengah, Vale menjalin hubungan yang mendalam melalui teks awanama bersama Alex, yang dia tidak tahan dalam kehidupan sebenar. Sementara itu, dia mempunya impian untuk membuat filem, tetapi ibu bapanya mahu dia menyertai perusahaan lif mereka.
  • Ralf Morales sebagai Alex, berasal dari latar belakang kelas pertengahan, Alex berasa seperti orang luar sebagai pelajar baharu di sebuah sekolah menengah kelas atas. Teragak-agak untuk membuat kawan baharu, Alex lebih suka menghantar mesej awanama dengan Vale, yang mana dia bertengkar secara peribadi.
  • Estefi Merelles sebagai Regina, berbeza dengan kawan baiknya, Regina seorang yang periang, atletik dan riang. Dia sentiasa ada untuk mendengar dan memberi nasihat temu janji, walaupun dia tidak memahami sepenuhnya rasa humor Vale.
  • Harold Azuara sebagai Ritchie, abang kepada Regina dan agak tidak matang dan terdedah untuk bertindak bodoh bagi pengikut media sosialnya. Tersinggung dengan kurangnya minat Alex untuk menjadi kawannya, Ritchie pada mulanya mengambil sikap bermusuhan dengannya.
  • Alicia Vélez sebagai Lina, kawan baik Alex dari bekas sekolah menengahnya, Lina memahami dan menghormati sifat pendirinya, walaupun dia menganggap dia agak nerda. Skeptikal dengan percintaan digital Alex.

Rujukan sunting

  1. ^ "Anonymously Yours (2021) Review: A Clichéd, Disappointing Watch". Leisure Byte. Dicapai pada December 10, 2021.
  2. ^ "Stream It Or Skip It: 'Anonymously Yours' On Netflix, A Mexican Rom-Com Where Two Teens Fall For Each Other Over Text". Decider. Dicapai pada December 18, 2021.