Bidadari Bermata Bening

Bidadari Bermata Bening ialah siri web Indonesia pengeluaran Skytree Pictures yang ditayangkan perdana 31 Mac 2023 di Viu berdasarkan novel Bidadari Bermata Bening karya Habiburrahman El Shirazy. Siri ini disutradarai oleh Farid Dermawan dan dibintangi oleh Zoe Abbas Jackson, dan Ari Irham.[1]

Bidadari Bermata Bening
Fail:Poster Bidadari Bermata Bening.jpeg
Genre
Berdasarkan daripada
Bidadari Bermata Bening oleh
Habiburrahman El Shirazy
PenciptaViu Original
PengarahFarid Dermawan
Dibintangi oleh
Penggubah lagu tema
Rossa
Lagu pembukaan"Khanti" — Rossa
Lagu penutup"Khanti" — Rossa
Negara asalIndonesia
BahasaBahasa Indonesia
Bilangan musim1
Bilangan episod10 (Senarai episod)
Penerbitan
PenerbitNinin Musa
Pemasangan kamera
Multi-kamera
Syarikat penerbitan
Skytree Pictures
Penyiaran
Saluran asalViu
Siaran asal31 Mac – 29 April 2023
Pautan luar
Daftar episode

Sinopsis sunting

Mengisahkan tentang seorang remaja muda cantik yang perlu memilih cinta dalam hidupnya ketika tiga pelamar berbeza bersaing untuk mendapatkan hatinya. Ayna pertama kali diperkenalkan kepada Gus Afif, dan pertemuan pertama itu mampu membuat hati kedua-duanya berdebar.

Namun, Ayna perlu menghadapi dua lelaki yang juga datang untuk melamarnya. Ayna perlu berhadapan dengan tiga orang lelaki dengan personaliti dan latar belakang yang berbeza. Tentunya hal ini menjadi pilihan yang sukar mengingatkan dia perlu dengan bijak menerima lamaran salah satu dari ketiga lelaki tersebut. Nampaknya Ayna sudah memilih, tetapi kemudian dia perlu terus berdoa agar mengetahui sebenarnya pilihan mana yang tepat.

Pelakon sunting

 

Rujukan sunting

  1. ^ "Sinopsis "Bidadari Bermata Bening" kisah gadis mencari belahan jiwa". kompas.com. 6 Mac 2023. Dicapai pada 27 Mac 2023. Unknown parameter |dead-url= ignored (bantuan)

Pautan luar sunting