Bobby Blake (lahir Edgar Gaines pada 1958 di Memphis, Tennessee) adalah seorang pelakon terbitan lucah Afrika Amerika terkenal sebagai atas dominatn dalam filem dewasa gay.

Bobby Blake
Nama lahir:Edgar Gaines
Tarikh lahir:1958
Saiz zakar8 inci
Etnik:Afrika Amerika
Bilangan filem:107 (per IAFD)[1]
Tapak web rasmi
Bobby Blake di IMDb
Bobby Blake at IAFD
Bobby Blake at AFDB

Biografi sunting

Bobby Blake dibesarkan di Tennessee. Dia pergi keLos Angeles pada 1980an dan bekerja sebagai penari erotik. Pada nasihat seorang kawan, dia melawati kelab seks gay dimiliki oleh pelakon terbitan lucah Paul Hanson. Tertarik hati dengan persembahan Blake, Handson bercadangnya pada pengeluar filem dewasa yang memberinya watak lakonan dalam filem pertamanya, Ebony Knights.

Blake bermuncul dalam 100 lebih filem[1] bermain watak-watak atas agresif dan dominant. Dia pencen dari filem dewasa pada 2000 dan menjadi menteri Kristian ditahbiskan.

Fail:My Life in Porn Cover.jpg
Kulit buku Blake, My Life in Porn

Pada 2002, Blake telah dibayar untuk bermuncul di mesyuarat kesedaran AIDS didana kerajaan di St. Louis, Missouri di mana dia menari bogel. Video kemunculan telah diedarkan ke media berita tempatan. Pertubuhan yang menaja mesyuarat itu hilang dana kerajaannya dan dua dari pemimpinnya dipecar selepas kejadian itu.

Blake kini mengkritik industri filem dewasa sebagai mempunyai rasuah dan menasihat anak-anak muda jangan memasukinya. Dia juga membangkang perkahwinan sama jantina tetapi menggemari cara-cara lain untuk mengawal hak asasi gay seperti kesatuan sivil.

Pada 2007, Blake bermuncul dalam CD oleh artis rap Trudog berjudul Booty Ain't Got No Face.[2]

Pada 2007, Blake belajar master's degree dalam keadilan jenayah. Dia telah mengarang sebuah buku yang memberitahu tentang hidup muda dan pengalamannya dalam filem industri filem dewasa. Diterbit oleh Running Press of Philadelphia pada 2008, ia mempunyai judul, My Life in Porn.[3] Blake menggambarkan dirinya sebagai "prodigal son" bible yang "harus meninggalakn gereja[nya] dan tempat kelahiran[nya] dan pergi keluar di kawasan desa jauh."[4] Meskipun, dia berlanjut, "dalam semua tahun saya bekerja dalam bisnes hiburan dewasa saya tidak pernah memaling pada Tuhan atau ajaran Bible yang saya telah dibesarkan dengan."[5] Blake mengemfasiskan bahawa dia tidak mempunyai menyesali gaya hidupnya, menterjemahnya sebagai sebahagian dari rancangan Tuhan untuk dirinya: "Kini ia sudah tamat saya dapat menerima bahawa perjalanan itu adalah sebahagian dari rancangan Tuhan untuk saya."[6]

Videografi separuh sunting

  • Get Hooked on This
  • Black Workout 10
  • Black Sex Party #3
  • Black Ballers
  • Black Ballers 2
  • Black Power
  • Nigga's Revenge

Lihat juga sunting

Rujukan sunting

  1. ^ a b Bobby Blake di Internet Adult Film Database. Retrieved on 2007-12-14.
  2. ^ "Trudog Records". Diarkibkan daripada yang asal pada 2007-12-21. Dicapai pada 2007-12-14.
  3. ^ See Bobby Blake with John R. Gordon, My Life in Porn: The Bobby Blake Story (Philadelphia: Running Press, 2008), ISBN 978-0-78672-096-5.
  4. ^ Ibid., p. 9.
  5. ^ Ibid.
  6. ^ Ibid., p. 277.

Bacaan lanjut sunting

Pautan luar sunting