Butang hamburger

biar betul

Butang hamburger, dinamakan kerana tidak sengaja seiras dengan hamburger, ialah butang biasanya diletakkan di sudut atas antara muka pengguna grafik.[1] Fungsinya untuk togol menu (kadangkala dirujuk sebagai menu hamburger) atau palang navigasi antara diruntuhkan di belakang butang atau dipaparkan pada skrin. Ikon ini yang dikaitkan dengan widget ini, mengandungi tiga palang mendatar, juga dikenali sebagai ikon menu runtuh.

Ikon menu runtuh seperti digunakan pada Butang Hamburger
Hamburger - asal nama timangan ikon

Lihat juga sunting

Rujukan sunting

  1. ^ "How To Create a Menu Icon". www.w3schools.com. Diarkibkan daripada yang asal pada 2018-09-05. Dicapai pada 2018-09-20.

Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "Gizmodo" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "PlaceItHist" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "Evernote-origin" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "Stuff" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "WSJ_20130318" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "TechR-365" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "Tsiodoulos" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "TechCrunch - 24 May 2014 - Kill The Hamburger Button" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.

Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "bbc-H-mystery" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.

Templat:GUI widgets

Templat:Compu-graphics-stub