Kategori:Calon untuk penghapusan segera

(Dilencongkan dari CAT:DB)


Lihat log penghapusan untuk semua laman yang telah dihapuskan.

Kategori ini mengandungi laman-laman diteg dengan templat-templat penghapusan segera. Sebelum menghapuskan sebuah laman dengan segera, ambillah masa untuk memastikan bahawa ia memenuhi kriteria untuk penghapusan segera, semakkan pautan, history, dan (untuk fail-fail) pautan fail. Jika terdapat sebarang keraguan, tukarkan laman itu ke sebuah proses seperti Cadangan penghapusan yang membolehkan masa untuk yang lain untuk semak cadangan tersebut.

"Segera" di sini tidak bermakna dengan serta-merta. Walaupun kebanyakan calon untuk penghapusan segera diproseskan dalam masa beberapa minit, laman-laman yang lebih rumit boleh kekal dalam senarai ini untuk beberapa hari.

Laman serangan: Apabila menghapus laman-laman serangan, ambil perhatian bahawa anda tidak memetik sebarang kandungannya dalam ringkasan penghapusan anda. Dalam beberapa kes, MediaWiki akan menawarkan sebuah ringkasan penghapusan terisi terlebih dahulu yang memasukkan sebahagian kandungan yang sedang dihapuskan; pastikan anda menggantikan ringkasan tersebut dengan yang lebih sesuai (seperti "[[WP:KPS#U10]] - Laman serangan") sebelum mengeklik butang hapus. Jika anda tersilap memetik kandungannya, anda patut nyahhapuskan laman tersebut dan menghapuskan semula dengan sebab penghapusan yang betul, sebelum menghapuskan catatan log untuk penghapusan pertama.

Rujukan cepat (Sila notakan bahawa setiap kriteria dijelaskan dengan terperinci di WP:KPS: Pelbagai kriteria kelihatan mudah mempunyai keperluan yang lebih terperinci yang perlu dipenuhi)

U1: Karut – U2: Laman cubaan – U3: Laku musnah – U4: Dahulu dihapuskan melalui perbincangan – U5: Pengguna ditegah – U6: Pengemasan – U7: Permintaan pencipta – U8: Laman tergantung – U10: Laman serangan/libel – U11: Spam – U12: Pelanggaran hak cipta - U13: Penyerahan AfC tertinggal

R1: Tiada konteks – R2: Bahasa asing (ditranswiki) – R3: Tiada kandungan atau percubaan hubungan – R5: Ditranswiki – R7: Tiada dakwaan kepentingan (orang, binatang, pertubuhan, kelab, kumpulan muzik, kandungan web) – R9: Tiada dakwaan kepentingan (rakaman muzik) – R10: Rencana baru dicipta yang menyalin topik yang sudah wujud – R11: Jelasnya dicipta

L2: Ke beberapa ruang nama dari yang utama – L3: Kesalahan menaip yang tidak munasabah

F1: Lewah – F2: Korup/Kosong/Laman Commons – F3: Lesen terbatas/tidak senonoh — F4: Tiada sumber/lesen – F5: Tidak bebas ditunggalkan – F6: Rasional kegunaan wajar hilang – F7: Dakwaan kegunaan wajar tidak sah – F8: Serupa di Commons – F9: Pelanggaran hak cipta – F10: Fail bukan media – F11: Kebenaran tidak disahkan

K1: Kosong – K2: Dinamakan semula

G1: Permintaan pemilik – G2: Pengguna tidak wujud – G3: Galeri kegunaan wajar – G5. Penyalahgunaan Wikipedia sebagai penganjur web

T2: Penyalahtafsiran dasar – T3: Perduaan

P1: Topik portal memenuhi KPS untuk sebuah rencana – P2: Portal kekurangan rencana


Subkategori

Mungkin dilawan (0) Serangan (0) Lencongan buruk (0) Lencongan bersilang ruang nama yang tidak sesuai (0) Spam (0) Kepentingan tidak ditunjukkan (0) Pelanggaran hak cipta (0) Kosong (0) Kekurangan konteks (0) Rencana salinan (0) Karut (0) Laku musnah (0) Berita palsu (0) Laman cubaan (0) Diposkan semula (0) Melanggar sekatan/tegahan (0) Gantung kepada yang tidak wujud (1) Permohonan pencipta (0) Fail berlesen dengan yang tidak boleh diterima (0) Fail lewah (0) Fail hilang/korup (0) Lencongan tidak munasabah (0) Templat lewah (0) Pergabungan sejarah (0) Kategori kosong (0) Jelasnya dicipta (0) Pelanggaran NOTWEBHOST jelas (0) Templat yang menyalahtafsirkan dasar (0) Tidak dinyatakan (tiada kriteria khusus) (1) Tidak berkontroversi (0)

Kategori-kategori penghapusan bertarikh sunting

Tunggakan lebih panjang dari 10 hari tidak akan dipaparkan di bawah disebabkan oleh had-had dalam templat. Tolong kosongkan tunggakan yang lebih lama dahulu sebelum yang baru dan semakkan "kategori induk" sekali-sekala jika sebuah kategori tiba-tiba berubah dari "tunggakan besar" ke "tunggakan kosong" semalaman. Walaupun secara teknikal bukan sebahagian kriteria untuk penghapusan segera, rencana-rencana yang telah dicadang untuk penghapusan untuk lebih dari tujuh hari juga disenaraikan di sini sebagai kemudahan.


Laman-laman dalam kategori "Calon untuk penghapusan segera"

Yang berikut ialah 2 daripada 2 buah laman dalam kategori ini.