Chris Ciriello

Australian field hockey player

Chris Ciriello adalah Pemain hoki Australia. Beliau adalah dari Endeavour Hills, Victoria. Dia bermain untuk Viking Victoria dalam Liga Hoki Australia. Dia membuat kemunculan pada pasukan kebangsaan senior beliau pada Januari 2008. Beliau memperoleh pingat emas pada Hoki Trofi Juara-Juara 2010 dan di Sukan Komanwel 2010. Dia cuba untuk mendapatkan tempat dalam skuad pasukan kebangsaan agar boleh mewakili Australia pada Sukan Olimpik 2012.

Chris Ciriello
Maklumat peribadi
KewarganegaraanAustralia
LahirEndeavour Hills, Victoria
Tempat tinggalVictoria
Sukan
NegaraAustralia
SukanHoki
AcaraPasukan Lelaki
KelabDoncaster Hockey Club
PasukanVictorian Vikings
Punjab Warriors (2012–sekarang)

Peribadi sunting

Ciriello adalah dari Endeavour Hills, Victoria.[1] Pada tahun 2004, beliau bekerja sambilan di JB HI-FI dan berada dalam tahun pertama di Australia College of Natural Medicine di mana beliau telah mengkaji pemulihan terapi.Pada tahun itu, beliau kehilangan 18 kg kerana jadual peribadi dan sukan yang sibuk yang termasuk latihan sehingga enam kali seminggu, dengan ada beberapa hari mempunyai dua latihan rutin.[2]


Rujukan sunting

  1. ^ "Kookaburras begin their Olympic Games Campaign". Perth, Western Australia: Hockey Australia. 7 February 2012. Dicapai pada 7 March 2012.
  2. ^ Crossley, Lee (1 December 2004). "Schedule tests rising star". Leader – Doncaster Templestowe. Melbourne, Australia. m/s. 33. Dicapai pada 15 March 2012.