Circle K Stores Inc. ialah rangkaian kedai serbaneka yang dimiliki oleh syarikat Couche-Tard yang beribupejabat di Amerika Syarikat.[3] Ditubuhkan pada tahun 1951 di El Paso, Texas, syarikat itu memfailkan perlindungan muflis pada tahun 1990 dan melalui beberapa pemilik, sebelum dibeli oleh pemiliknya semasa, Alimentation Couche-Tard, pada tahun 2003. Ia terdapat di kebanyakan 50 negeri AS, dan difrancaiskan di Asia dan Amerika Latin.

Circle K Stores Inc.
Jenis/bentuk sahAnak syarikat milik penuh
IndustriPeruncitan
DitubuhkanEl Paso, Texas (1951)
PengasasFred Harvey
Ibu pejabatTempe, Arizona, A.S.
Kawasan perkhidmatanUnited States, Canada, Mexico, Guam, Norway (since 2016),[1] Sweden, Japan, China, Cambodia, Hong Kong, Macau, Vietnam, Indonesia, Philippines, Denmark, Malaysia, United Arab Emirates, Egypt, Costa Rica, Honduras, Latvia, Lithuania, Estonia, Ireland, Poland, Mongolia (since 2017), New Zealand (since 2018), United Kingdom (Since 2018)
KeluaranStesen minyak Sunting ini di Wikidata
PemilikAlimentation Couche-Tard Sunting ini di Wikidata
Bilangan kakitangan40,000+
Syarikat indukAlimentation Couche-Tard
Anak syarikatCircle K Norge Sunting ini di Wikidata
Tapak webwww.circlek.com USA/Canada[2]
Facebook: CircleKStores Twitter: circlekstores Instagram: circlekstores Youtube: UCDxZIuo3NRe2QB4CZETWQYQ Sunting ini di Wikidata
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini
Stesen Circle K baru di Colorado Springs
Kedai Circle K Kawada (Jepun Higashi-Osaka)
Circle K di Hong Kong
Stesen Circle K di Stockholm

Pada tahun 2015, Circle K melancarkan logo baru dan identiti jenama, dan Couche-Tard mengumumkan bahawa ia akan menggunakan jenama dalam bahasa Inggeris yang berbahasa Inggeris (selari dengan, dan dalam beberapa kes selari semula dari rantaian Mac), dan di Eropah untuk menggantikan Statoil.

Rujukan sunting

  1. ^ ""Bensin-Statoil" døpes om til "Circle K"" (dalam bahasa Norwegian). E24. September 22, 2015. Dicapai pada November 22, 2015.CS1 maint: unrecognized language (link)
  2. ^ "Accueil dépanneurs Couche-Tard". Couche-tard.com. Dicapai pada February 29, 2012.
  3. ^ "Circle K Corp/The - Company Profile and News". Bloomberg News.

Pautan luar sunting