Disney Junior ialah suatu rangkaian televisyen satelit dan kabel asas Amerika yang menggantikan Soapnet di kebanyakan penyedia kabel pada 23 Mac 2012.[1]

SloganWhere the Magic Begins (di mana magik bermula)

Perkhidmatan berkaitan sunting

Disney Junior HD sunting

Fail:Disney Junior HD logo.gif

Disney Junior HD[2][3] ialah suapan serentak definisi tinggi rangkaian ini, menyiarkan kebanyakan kandungan rangakaian ini dalam HD 720p. Ia mula disiarkan pada 23 Mac 2012 di beberapa penyedia Time Warner Cable, Bright House Networks, Cablevision dan Verizon FIOS. Kini, Dish Network dan DirecTV tidak membawa saluran serentak HD Disney/ABC Cable Networks' kerana pertikaian persetujuan penyiaran semula dengan Walt Disney Company.

Disney Junior On Demand sunting

Disney Junior On Demand ialah perkhidmatan video-on-demand, yang menawarkan episod terpilih untuk siri asli Disney Junior. Ia tersedia di kebanyakan penyedia kabel digital dan IPTV yang membawa rangkaian ini.

Versi antarabangsa sunting

Semua versi Disney Junior ialah pengganti Playhouse Disney.

Rujukan sunting

  1. ^ Ralat petik: Tag <ref> tidak sah; teks bagi rujukan March tidak disediakan
  2. ^ "Disney Announces Disney Junior, a 24-hr channel for Preschoolers & families". Laughing Place. Dicapai pada February 5, 2012.
  3. ^ Frost, John (May 27, 2010). "Disney Junior to replace Soapnet in Cable Lineup". The Disney Blog. Dicapai pada February 5, 2012.

Pautan luar sunting

Templat:KidsTVBlocksUSA