Fail asli(3,000 × 2,000 piksel, saiz fail: 6.21 MB, jenis MIME: image/jpeg)

Fail ini dari Wikimedia Commons dan mungkin digunakan oleh projek lain. Penerangan pada laman penerangan failnya di sana ditunjukkan di bawah.

Ringkasan

Keterangan
Bahasa Indonesia: Pasar terapung adalah budaya dari kota seribu sungai, Banjarmasin. Keunikan transaksi tradisional pasar terapung merupakan refleksi kearifan lokal masyarakat Banjar dalam memanfaatkan sungai sebagai sarana jual beli. Hingga kini pasar terapung Lok Baintan, kabupaten Banjar masih tetap menjadi denyut nadi kegiatan perdagangan dan pariwisata Kalimantan Selatan
English: Pasar terapung is a culture of the city of a thousand rivers, Banjarmasin. The uniqueness of transactions in pasar terapung is a reflection of the culture of the people of Banjar. Until now the pasar terapung Lok Baintan, at Banjar district is still as the main attraction of South Kalimantan's trade and tourism activities
Polski: Pływający targ w wiosce Lok Baintan koło miasta Banjarmasin w prowincji Borneo Południowe, w Indonezji.
Deutsch: Schwimmender Markt Lok Baintan in dem Dorf Sungai Pinang, Kabupaten Banjar, Indonesien. Pasar Terapung ist eine Kultur der Stadt der tausend Flüsse, Banjarmasin. Die Einzigartigkeit der Transaktionen in Pasar Terapung ist ein Spiegelbild der Kultur der Menschen in Banjar. Bis heute ist der Pasar Terapung Lok Baintan im Distrikt Banjar immer noch die Hauptattraktion der Handels- und Tourismusaktivitäten in Südkalimantan.
Tarikh
Sumber Karya sendiri
Pengarang Muhammad Haris

Penilaian

Imej of the year
Imej of the year
Imej Hari Ini
Imej Hari Ini
Featured imej

Wikimedia CommonsWikipedia

Fail ini telah dimasukkan ke senarai akhir dalam Gambar Tahun Ini 2019.
Fail ini merupakan gambar pilihan hari ini pada 1.
Fail ini merupakan gambar pilihan di Wikimedia Commons (Gambar Pilihan) dan ia dianggap salah satu imej terbaik.

Wikipedia
 Fail ini merupakan gambar pilihan di Wikipedia bahasa Inggeris (Featured pictures) dan ia dianggap salah satu imej terbaik.
 Fail ini merupakan gambar pilihan di Wikipedia bahasa Parsi (نگاره‌های برگزیده) dan ia dianggap salah satu imej terbaik.
 Fail ini merupakan gambar pilihan di Wikipedia bahasa Indonesia (Gambar pilihan) dan ia dianggap salah satu imej terbaik.

Jika anda mempunyai imej dengan mutu yang serupa dan boleh diterbitkan di bawah lesen hak cipta yang bersesuaian, pastikan anda memuat naik, menanda dan mencalonkan imej tersebut.

This image was selected as picture of the day on Vietnamese Wikipedia.

Perlesenan

Dengan ini, saya selaku pemegang hak cipta karya ini, menerbitkannya di bawah lesen yang berikut:
w:ms:Creative Commons
pengiktirafan perkongsian serupa
Pengiktirafan: Muhammad Haris
Anda bebas:
  • untuk berkongsi – untuk menyalin, mengedar dan memindah hasil kerja
  • untuk mencampur semula – untuk menyesuaikan karya
Di bawah syarat berikut:
  • pengiktirafan – Anda mesti memberi penghargaan yang berpatutan, bekalkan pautan ke lesen, dan tunjukkan jika perubahan telah dibuat. Anda boleh lakukannya dalam sebarang cara yang munasabah, tetapi bukan dalam sebarang cara yang mencadangkan pemberi lesen mengendors anda atau penggunaan anda.
  • perkongsian serupa – Jika anda mengubah, adun semula, atau menokok tambah bahan, anda mesti menyebarkan sumbangan anda di bawah lesen yang sama atau serasi dengan yang asal.

Captions

Add a one-line explanation of what this file represents
Floating market in the village of Lok Baintan near the city of Banjarmasin in the province of South Kalimantan, Indonesia.

26 November 2016

0.005 saat

ISO speed Inggeris

200

MIME type Inggeris

image/jpeg

Sejarah fail

Klik pada tarikh/waktu untuk melihat rupa fail tersebut pada waktu itu.

Tarikh/WaktuGambar kenitUkuranPenggunaKomen
semasa14:04, 30 September 2018Gambar kenit bagi versi pada 14:04, 30 September 20183,000 × 2,000 (6.21 MB)FgharisUser created page with UploadWizard

Penggunaan fail sejagat

Fail ini digunakan oleh wiki-wiki lain yang berikut:

Lihat banyak lagi penggunaan sejagat bagi fail ini.

Metadata