Fight Back to School

Fight Back To School adalah sebuah filem komedi Hong Kong arahan Gordon Chan dan dibintangi oleh Stephen Chow. Filem ini menjalani pengambaran di Kolej Sha Tin di Hong Kong.

Fight Back to School
PengarahGordon Chan
PenulisBarry Wong
Gordon Chan
DibintangiStephen Chow
Sharla Cheung
Ng Man-Tat
Roy Cheung
Barry Wong
SinematografiCheng Siu-Keung
Diedarkan olehWin's Movie Production & I/E Co. Ltd.
Golden Harvest
Tarikh tayangan
1991
Masa tayangan
100 minit
NegaraHong Kong
BahasaKantonis
Mandarin
Pecah panggung$43,829,449.00

Plot sunting

Mengisahkan tentang anggota polis dari pasukan gerakan khas, Chow Sing Sing yang hampir dikeluarkan dari polis Hong Kong. Namun, seorang perwira senior memutuskan untuk memberinya satu peluang terakhir. Tentunya peluang ini tak datang secara percuma. Sing Sing harus menyamar sebagai pelajar di sekolah untuk menemukan pistol perwira polis senior yang telah hilang. Misi penyamaran ini menjadi sangat susah kerana Sing Sing selalu membenci sekolah.

Ditambah lagi, ia harus bekerja sama dengan Tat, seorang detektif yang sudah tua dan kurang kompeten. Ketika ia senmdang menjalankan misinya. Sing Sing berjumpa dengan guru cantik bernama Miss Ho. Rupa paras Miss Ho yang cantik membuat Sing Sing jatuh hati padanya. Hari-harinya pun menjadi terasa menyenangkan saat dirinya mampu menemukan pistol yang hilang. Sayangnya, Sing Sing belum boleh menarik nafas lega kerana ia kembali direpotkan dengan masalah baru yang muncul di sekolah. Suatu ketika, geng yang terlibat perdagangan senjata menyerbu sekolahnya dan menjadikan sekumpulan pelajar sebagai tebusan.

Pelakon sunting

Pautan luar sunting