Filem That Girl in Pinafore

Filem That Girl in Pinafore merupakan sebuah filem keluarga, drama yang diarahkan oleh Sangeeta Nambiar dan dibintangi oleh Farida Jalal, Oliver Kennett, Tania Mukherjee, Neil Shaabi. Filem ini merupakan sebuah filem bercorak keluarga, drama. Filem ini telah ditayangkan kepada umum pada 2012.

Filem That Girl in Pinafore
PengarahSangeeta Nambiar
Dihasilkan olehPlayacting Productions, Rupture Productions
DibintangiFarida Jalal, Oliver Kennett, Tania Mukherjee, Neil Shaabi
Diedarkan olehGolden Village
Tarikh tayangan
2012
Masa tayangan
105 minit
NegaraSingapura Singapura
BahasaBahasa Inggeris
BajetRM
Pecah panggungRM

Filem ini menggunakan bahasa Inggeris dan tayangannya memakan masa selama 105 minit.

Sinopsis sunting

Jiaming, seorang remaja yang bersemangat bebas, tidak pernah mengambil pelajaran secara serius. Walau bagaimanapun, dia terpaksa berhadapan dengan masa depannya apabila dia gagal peperiksaan peringkat O beliau dan keluar dari sekolah. Semasa memutuskan masa depannya, Jiaming memutuskan untuk membantu di pub muzik orang tuanya, Meng Chuan.

Rakan-rakan Jiaming Caogen, Haoban dan Xiaopang lulus peperiksaan mereka dan berpindah ke Junior College. Tetapi mereka ditangkap menyewa majalah lucah oleh pengetua dan digantung selama sebulan.

semasa sebulan ini, pemuda-pemuda ini menyertai pertandingan muzik tempatan, merasai rasa cinta pertama, dan bekerja keras untuk membawa perniagaan kembali ke Meng Chuan yang bermasalah. Dalam kisah mencapai kematangan, Jiaming dan kumpulannya menyedari realiti keras dunia sebenar. Dengan membesar, memilih untuk mengikuti hati anda tidak pernah mudah dalam berhadapan dengan jangkaan masyarakat.

Pelakon sunting

Para pelakon yang berlakon di dalam filem ini termasuk Farida Jalal, Oliver Kennett, Tania Mukherjee, Neil Shaabi

Penerbitan sunting

Filem That Girl in Pinafore ini , yang masa tayangannya sepanjang 105 minit ini dihasilkan oleh Playacting Productions, Rupture Productions, dan syarikat pengedarnya adalah Golden Village.

Keluaran dan sambutan sunting

Tayangan sunting

Filem terbitan Playacting Productions, Rupture Productions ini dihasilkan untuk tayangan umum dalam format HD dan syarikat pengedarnya adalah Golden Village.

Ulasan sunting

Runut bunyi sunting

Anugerah sunting

Rujukan sunting


Pautan luar sunting