Fundamentally Happy

Fundamentally Happy merupakan sebuah filem drama, keluarga yang diarahkan oleh Lei Yuan Bin dan dibintangi oleh Adibah Noor, Joshua Lim. Filem ini merupakan sebuah filem bercorak drama, keluarga. Filem ini telah ditayangkan kepada umum pada 2015.

Fundamentally Happy
PengarahLei Yuan Bin
Dihasilkan oleh13 Little Pictures
Dibintangi
Diedarkan oleh13 Little Pictures
Tarikh tayangan
2015
Masa tayangan
73 minit
NegaraSingapura
BahasaInggeris

Filem ini menggunakan bahasa Inggeris dan tayangannya memakan masa selama 73 minit.

Sinopsis sunting

Dua puluh tahun yang lalu, Habiba dan Eric adalah berjiran. Apabila Eric melawat semula rumahnya untuk mendapati Habiba masih tinggal di sana bersama suaminya, apa yang kelihatan seperti pertemuan semula mesra bertukar menjadi pendedahan beransur-ansur rahsia yang menyakitkan dari masa lalu. Melihat tanpa goyah pada akibat penderaan, Fundamentally Happy meneroka tanpa pertimbangan atau kutukan isu kritikal seperti kepercayaan, ingatan, perhubungan dan persetujuan.

Pelakon sunting

  • Adibah Noor sebagai Habiba Hj Salam
  • Joshua Lim sebagai Eric Sim Guang Yeow

Penerbitan sunting

Filem Fundamentally Happy ini , yang masa tayangannya sepanjang 73 minit ini dihasilkan oleh 13 Little Pictures, dan syarikat pengedarnya adalah 13 Little Pictures.

Keluaran dan sambutan sunting

Tayangan sunting

Filem terbitan 13 Little Pictures ini dihasilkan untuk tayangan umum dalam format - dan syarikat pengedarnya juga merupakan syarikat yang sama, iaitu 13 Little Pictures.

Ulasan sunting

Runut bunyi sunting

Anugerah sunting

Rujukan sunting


Pautan luar sunting