Gantung The Series

Gantung The Series ialah sebuah siri drama web bersama Malaysia-Indonesia 2018 arahan Shamyl Othman, di bintangi oleh Randy Pangalila, Ikmal Amry, Hafreez Adam, Brandon Salim, Mentari De Marelle dan Gita Sucia. Siri ini ditayangkan Tribe di Indonesia dan Astro First di Malaysia.

Gantung The Series
Genre
Ditulis olehNadia Khan
PengarahShamyl Othman
Dibintangi oleh
Negara asalMalaysia
Bahasa
Bilangan episod16
Penerbitan
Tempoh siaran30 minit
Syarikat penerbitan
Red Communications
Penyiaran
Saluran asal
  • Tribe (Indonesia)
  • Astro First (Malaysia)
Format gambar
Format audioDolby Digital

Sinopsis sunting

Gantung mengisahkan tentang 4 sekawan, Gibbs, Ray, Troll dan KJ yang melalui tahun akhir di salah sebuah sekolah berasarama penuh elit dan swasta, Dahlia International School. Gibbs (Randy Pangalila) mempunyai wang dan sekaligus kuasa di sekolah itu, malah dia gunakan kuasa dia juga untuk lindungi Ray, KJ & Troll dari rakan sekolah lain yang membenci serta menggeruni sikap nakal mereka dan juga ketegasan guru disiplin, Pak Lan (Radhi Khalid).

Berpegang pada kod Musketeers, ramai pelajar perempuan turut dikatakan mempunyai hubungan seks dengan mereka berempat walaupun Ray (Ikmal Amry) dikatakan seorang gay. Antara diorang berempat, yang paling waras haruslah Ray ditambah pula dengan persona dia sebagai orang teater. Nampak pendiam, tapi kata-kata yang keluar memang terkesan sehinggakan Gibbs mengakibatkan Tasha (Intan Najuwa) mengandung di luar nikah.

Walaupun drama Gantung ni sememangnya genre seram, tapi keletah KJ (Brandon Salim) dan Troll (Hafreez Adam) memang mencuit hati.

Pelakon sunting