Akademi Hoang Anh Gia Lai - Arsenal JMG

(Dilencongkan dari HAGL-Arsenal JMG)

Akademi Hoang Anh Gia Lai - Arsenal JMG adalah akademi bola sepak dalam Pleiku, Wilayah Gia Lai, Tay Nguyen dalam Vietnam. Akademi ini yang dibina sebagai kerjasama antara Kelab Bola Sepak Arsenal, Akademi JMG dan Vietnam milik persendirian Hoang Anh Gia Lai Corporation. Ini akademi bola sepak yang pertama di Vietnam setakat ini.

Akademi Hoang Anh Gia Lai - Arsenal JMG
Diasaskan2007
StadiumPusat Latihan Bola Sepak Ham Rong
Warna tuan rumah
Warna tempat lawan

Di Vietnam, bola sepak adalah sukan nombor satu. Walau bagaimanapun, Vietnam telah memenangi beberapa piala dalam kejohanan bola sepak ASEAN dengan yang paling baru-baru ini Piala AFF menjadi milik Thailand sebagai masih pasukan terbaik di rantau ini. Punca-punca kadar kejayaan yang rendah pasukan bola sepak Vietnam sentiasa kekurangan latihan yang sistematik. Salah satu matlamat akademi ini adalah untuk membantu untuk menggalakkan pasukan bola sepak Vietnam dalam perlawanan akan datang.

Pada bulan Ogos 2009, dua pemain telah dihantar untuk menjalani latihan dengan pasukan pertama Arsenal.[1]

Rujukan sunting

  1. ^ "Two Hoang Anh Gia Lai's stars to practice at Arsenal". Look at Vietnam. August 26, 2009. Dicapai pada 28 December 2009.

Pautan luar sunting



Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.