Hubungan Yunani–Malaysia

Kedutaan Yunani di Jakarta, Indonesia, juga dihargai dengan Malaysia.[1] Ada Konsulat Greek Kehormat di Kuala Lumpur. Sejajar dengan itu, Kedutaan Malaysia di Berlin adalah pada masa yang sama yang bertauliah untuk Yunani. Terdapat konsulat kehormat di Athens Malaysia. Bekas Yang di-Pertuan Agong (ketua negeri di dalam Malaysia) dan semasa Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin melawat Yunani pada bulan Ogos 2004 untuk menghadiri Sukan Olimpik Athens 2004.

Hubungan Greece–Malaysia

Yunani

Malaysia

Pautan perdagangan sunting

Yunani merupakan negara pengeksport khusus mesin, logam bukan ferus, tembakau, barangan logam, keluaran perubatan, galian dan buah, dan import perindustrian peralatan, minyak, kasut, kertas, getah, kenderaan dan telekomunikasi peralatan dari Malaysia.[2]

Rujukan sunting

  1. ^ "Greek Foreign Affairs Ministry about relations with Malaysia". Diarkibkan daripada yang asal pada 2006-07-16. Dicapai pada 2006-07-16.
  2. ^ "BILATERAL RELATIONS GREECE-MALAYSIA (Economic and trade relations)". Minister for Foreign Affairs (Greece). Diarkibkan daripada yang asal pada 2011-05-21. Dicapai pada 2011-10-24.