Blogger Boy: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
KLITE789 (bincang | sumb.)
KLITE789 (bincang | sumb.)
Baris 50:
 
==Watak==
{{main|Senarai watak Blogger Boy}}
===Watak utama===
<!--
;Budiman (Budi) ([[Qushairi Razali]]):Budi, 25, ialah seorang guru kelas tuisyen yang bersifat ''[[geek]]y'', penyepi, berpenampilan sederhana dan sukar mencari cinta. Budi juga ada bakat sebagai pelukis komik, dan menjadikannya satu-satunya tempat meluahkan emosi terdalam hatinya sambil merahsiakan nama sebenarnya dengan memakai nama samaran sebagai pelukis di dunia siber.<br>Sewaktu di bangku sekolah, Budi pernah jatuh cinta pada Nina, tetapi Nina pergi mengejar ilmu di rantauan. Setelah menghantar sepucuk surat untuk meluahkan isi hatinya sia-sia tanpa terbalas, pada saat inilah Budi semakin jauh dari Nina. Apabila memasuki menara gading, Budi berkawan dengan Kid, seorang kaki perempuan yang nyaris terlepas peluang melanjutkan pelajarannya. Budi selalu mengagumi sifat menawan dan yakin diri dalam diri Kid, tetapi tidak pernah merasa dirinya dicabar oleh Kid sehingga kembalinya Nina.
 
Baris 56 ⟶ 57:
 
;Nina Koh ([[Julie Woon]]):Nina, 25, ialah seorang wanita menawan yang kembali ke KL seleps menetap di luar negeri sejak habisr SPM. Nina mempamerkan sifat unik, bijak dan teguh pandangannya, jauh berbeza dari gadis segan waktu remaja dulu. Nina kelihatan malu untuk membincangkan perihal tunangnya yang masih di Melbourne yang menjadi tempat kediamannya sebelum ini.<br>Nina berasal dari keluarga golongan atasan-tengah tetapi hubungan dengan bapanya tidak begitu erat, lebih-lebih lagi semenjak kematian ibunya sewaktu kecil. Nina sentiasa cuba berdikari agar melepaskan dirinya dari cengkaman bapanya.
 
;Maya ([[Cheryl Samad]]): Teman wanita baru yang dipasangkan dengan Budi oleh ibunya mulai episod 14, tetapi hubungan ini nyata tidak menjadi pada episod seterusnya. Tetapi, setelah
 
===Kelas tuisyen===
Baris 86 ⟶ 89:
 
;Datin ([[Sukania Venugopal]]): Isteri Datuk Koh dan ibu tiri kepada Nina.
 
;Maya ([[Cheryl Samad]]): Teman wanita baru yang dipasangkan dengan Budi oleh ibunya mulai episod 14, tetapi hubungan ini nyata tidak menjadi pada episod seterusnya.
 
;James ([[Craig Fong]]): Tunang Nina dari Australia yang dipasangkan oleh Datuk Koh.
-->
 
==Episod==