Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Malekhanif (bincang | sumb.)
Baris 48:
 
Menteri Besar Kedah, Azizan Abdul Razak menolak peruntukan kerajaan negeri untuk membaik-pulih pagar kediaman rumah beliau kerana tidak mahu menggunakan wang rakyat untuk kepentingan peribadi. Azizan tidak mendiami kediaman rasmi Menteri Besar Kedah di Sri Mentaloon sebaliknya terus tinggal dirumah lamanya di Jalan Sultanah, [[Alor Setar]]. Kediaman rasmi itu kini dijadikan sebagai rumah tetamu kerajaan negeri.
 
==Geran tanah untuk peneroka Felda dan Felcra==
Pada 21 april 2020,[[Menteri Besar Kedah]] Datuk Seri [[Azizan Abdul Razak]] menyatakan mesyuarat mingguan Exco di [[Wisma Darul Aman]] setuju memberi geran tanah kepada peneroka lebih 20 tahun tanah rancangan Felda dan Felcra.Pejabat Tanah dan Galian Negeri (PTG) akan membuat bancian semula serta menyemak semula rekod peneroka.
 
Antaranya ialah di Rancangan [[Felcra]] [[Weng]], [[Iboi]] dan [[Tiak]] ([[Baling]]); [[Belantik]] ([[Sik]]); [[Belimbing]], [[Tolak]] dan [[Bukit Tampoi]] ([[Padang Terap]]) serta [[Bukit Selambau I]] dan II ([[Kuala Muda]]).
 
Rancangan [[Risda]] pula ialah [[Laka Selatan]], [[Bukit Tangga]] ([[Kubang Pasu]]); [[Bukit Tembaga]], [[Lubok Merbau]] ([[Padang Terap]]); [[Gunung Pongsu]] ([[Kulim]]) serta [[Teloi Timor]] dan [[Teloi Kanan]] ([[Sik]]).<ref>[]</ref> <ref>[http://www.bernama.com/bernama/v3/bm/news_lite.php?id=492319 Peserta Rancangan Felda Dan Felcra Akan Terima Hak Milik Tanah]</ref>
 
== Lihat juga ==