The Incredibles: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Lofty abyss (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh From van to dal (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Juliancolton
Xqbot (bincang | sumb.)
k bot mengubah: zh:超人特攻隊 (電影); perubahan kosmetik
Baris 5:
| producer = [[John Walker (penerbit filem)|John Walker]]
| writer = Brad Bird
| starring = [[Craig T. Nelson]]<br />[[Holly Hunter]]<br />[[Sarah Vowell]] <br />[[Spencer Fox]] <br />[[Jason Lee (pelakon)|Jason Lee]] <br /> [[Samuel L. Jackson]]<br />[[Elizabeth Peña]]<br />Brad Bird
| music = [[Michael Giacchino]]
| cinematography = Andrew Jimenez <br /> Patrick Lin <br /> [[Janet Lucroy]]
Baris 23:
'''''The Incredibles''''' ialah sebuah filem cetera [[animasi komputer]] [[Amerika Syarikat]] yang dikeluarkan oleh [[Pixar]] untuk [[Walt Disney Pictures]] pada [[2004]] dan juga pemenang [[Anugerah Academy]], yang mengisahkan sekeluarga [[adiwira]]. Filem ini dikarang dan diarah oleh [[Brad Bird]], seorang bekas pengarah ''[[The Simpsons]]'' yang sebelum ini paling dikenali kerana mengarah filem animasi ''[[The Iron Giant]]'' pada tahun 1999. ''The Incredibles'' asalnya dimajukan sebagai filem [[animasi tradisional]] untuk [[Warner Bros.]], tetapi selepas Warner menutup bahagian animasinya, Bird beralih ke Pixar dan membawa bersama ceritanya.
 
''The Incredibles'' ialah filem cetera Pixar keenam yang dipersembahkan oleh [[Walt Disney Pictures]] dan dikeluarkan oleh [[Buena Vista Distribution]] di [[Amerika Utara]] pada [[5 November]] [[2004]], dan juga filem Pixar pertama yang diklasifikasi "PG" (bimbingan ibu bapa) oleh [[Persatuan Wayang Gambar Amerika|MPAA]] dan juga filem Pixar pertama yang menampilkan barisan watak-watak manusia sepenuhnya.
 
== Plot ==
{{spoiler}}
Setelah satu usaha menyelamatkan tren menyebabkan seratus orang cedera, timbulnya tuntutan mahkamah tanpa henti yang memaksa para adiwira, yang digelar "Supers," menyertai rancangan tajaan kerajaan yang serupa dengan [[perlindungan saksi]] dengan syarat menghentikan semua kerja [[adiwira]].
Baris 47:
Three months later, the family is much happier; even Bob is content with their civilian life. Dash is running in a track meet; he carefully controls his use of super-speed and finishes in second place. Violet, who formerly felt alienated to the point of using her hair to hide her face, is found with her hair pulled back and successfully asking her friend Tony for a date to the movies, with Tony getting nervous instead of Violet. As they walk out of the sports complex, a new villain, [[The Underminer]] ([[John Ratzenberger]]), rises from the ground and declares "war on peace and happiness.” The movie ends as the family members, including Jack-Jack, put on their masks and prepare to fight.
-->
== Pelakon Suara ==
{| class="wikitable" width="60%"
|- bgcolor="#CCCCCC"
Baris 94:
 
{{DEFAULTSORT:Incredibles}}
 
[[Kategori:Filem 2004]]
[[Kategori:Filem animasi]]
Baris 134 ⟶ 135:
[[vi:The Incredibles]]
[[tr:İnanılmaz Aile]]
[[zh:超人特攻隊 (2004年動畫電影)]]