PHP: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Alexbot (bincang | sumb.)
k bot menambah: yi:פי. עיטש. פי.
Tiada ringkasan suntingan
Baris 22:
Bersama dengan pelayan Web Apache dan [[sistem pengendalian]] Linux, PHP adalah antara bahasa yang digunakan secara meluas di dalam perisian yang berasaskan sumber terbuka. Menurut [http://www.netcraft.com Netcraft], PHP telahpun berjaya mengatasi penggunaan Microsoft ASP, menjadikannya bahasa pengaturcaraan Web yang paling popular dan digunakan di dalam lebih daripada 15 juta laman web pada ketika ini.
 
PHP telahpun membuktikan prestasinya di dalam pelbagai jenis perkhidmatan di seluruh dunia termasuklah: [http://www.facebook.com Facebook], [http://en.wikipedia.org/wiki/main_page Wikipedia][http://www.hp.com Hewlett-Packard], [http://www.boeing.com Boeing], [http://www.lufthansa.com Lufthansa], [http://www.dresdner-bank.com Dresdner Bank], Disney Online, [http://www.yahoo.com Yahoo!], [http://www.lycos.com Lycos], [http://www.sprint.com Sprint], [http://www.t-mobile.com T-Mobile], [http://www.orange.com Orange], [http://www.nortel.com Nortel Networks], [http://www.lucent.com Lucent], [http://www.wallstreetonline.com WallStreetOnline], dan [http://www.siemens.co.uk Siemens].
 
PHP telah direka khas untuk memenuhi kehendak pembangunan aplikasi Web di mana ia dapat diperkembangkan ke satu bilangan pengguna yang amat ramai. [http://www.zend.com Zend Technologies] menawarkan pelbagai aplikasi khas untuk meningkatkan efisiensi PHP, ini termasuklah himpunan kemasukan yang rumit, pengecilan dan kelajuan pemprosesan data, menjadikannya mudah dikembangkan & diadaptasi dalam pelbagai kemudahan. PHP adalah stabil dan selamat, amat sesuai untuk aplikasi yang memerlukan jangka hayat konsisten dan tahap keselamatan yang tinggi.