Sil Khannaz: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Fariz Metal (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Fariz Metal (bincang | sumb.)
Baris 27:
 
== Sejarah ==
===1989 - 1990===
Pada tahun 1989, setelah menyelesaikan nya STPM, Jaie pindah ke KL. Namun, ia masih terus berkaitan dengan saudara yang lain di Sil Khannaz. Setiap kali dia mempunyai peluang, ia akan kembali semula ke Perlis dan bergaul dengan ahli band untuk mengejar kepentingan mereka abadi di dalam logam. Tidak lama sesudah itu dan setelah menyelesaikan sekolah mereka, CD Naz & Din juga berhijrah ke KL untuk menyertai Jaie. Namun, Che Mat, tidak dapat bergabung dengan mereka dan harus meninggalkan band kerana fakta bahawa beliau melanjutkan pendidikan musiknya lebih lanjut. Beberapa audisi selanjutnya diadakan dalam rangka untuk mencari pengganti Che Mat's. Beberapa drumer dianggap seperti Kamal dan Dee Katak. Akhirnya, ganti yang berpadanan dijumpai - Lee Space (Tormentor) merupakan pilihan band untuk mengisi lowongan tersebut. Bersama dengan Lee Space, band ini mampu meneruskan perjuangan dan telah membuat beberapa lagu walaupun mereka tahu bahawa pada akhirnya mereka mungkin perlu melepaskan Lee Space kerana ia sekaligus terlibat dan sibuk dengan XPDC (a Hard Rock band komersil), yang di tengah-tengah rakaman album pertama.
 
Dengan bantuan dari Lee Space, demo pertama Sil Khannaz's "Doctrine To Hell" dirakam dan ditayangkan pada tahun 1990. Demo neraka tercatat sebanyak nakal Studio, berlokasi di Medan MARA, KL. Meski hanya mencatat menggunakan mesin 4-lagu rakaman, demo ini menandakan awal pembukaan Sil Khannaz's syaitan dan neraka - penyebaran sayapnya kematian ke empat sudut bumi ini terkutuk.
Cara semula pada tahun 1987, sementara negara itu tersapu oleh gelombang-batu, tiga sepupu-Jaie, CD dan Din-termasuk diri mereka berkongsi minat yang sama dalam suatu tempatan logam hitam leluhur, Blackfire. Terinspirasi oleh Blackfire sekarang-mati, anak-anak ikat pada seorang teman, Che Mat, dan membentuk Sil Khannaz dengan Jaie pada vokal, CD gitar, Din pada bass dan Che Mat pada drum. Karena scene muzik di Perlis tidak kondusif untuk masa depan mereka sebagai death metal band, Sil Khannaz berpindah ke Kuala Lumpur, berharap untuk menyerang bandar ini besar. Mereka pergi melalui sedikit-goyang ketika Che Mat tidak bersetuju dengan mengembara dan kiri. Namun sisa ahli band tidak kehilangan harapan.
 
Kuala Lumpur kumpulan memang memberikan sedikit lebih banyak ruang untuk bergerak dan lebih banyak peluang untuk mengembangkan bakat muzik mereka. Mereka berhasil mengamankan beberapa gigs kecil di kelab di bandar besar tetapi skor masih dimenangi. Pada bulan Julai 1990, Sil Khannaz merakam demo mereka "Doctrine To Hell '. Album ini memiliki nuansa pengaruh logam hitam tapi sayangnya demo tidak melakukan dengan baik di pasaran. Namun hal itu berjaya membangkitkan minat beberapa orang. Pada tahun 1991, band ini menawarkan kesempatan untuk melakukan death metal album kompilasi dengan Brain Dead (band) , Silent Death, picagari dan Suffercation tetapi projek itu tak pernah berlangsung. Sil Khannaz itu gentar dalam hal apapun dan terus mengasah kemahiran muzik mereka dan bermain di kelab.
 
===1991 - 1993===
During their club stint, they met Tom, a bassist, and Lan "Bye" , a drummer (from Infectious Maggots ), and persuaded them to join the band. Selama kelab berhemat, mereka bertemu dengan Tom, bassist, dan Lan "Bye" , drumer (dari maggots Jangkitan ), dan memujuk mereka untuk bergabung dengan band. In July 1992, Sil Khannaz recorded their second demo -- 'Assassin Led By Blasphemy'. Pada bulan Julai 1992, Sil Khannaz merakam demo kedua mereka - 'Assassin Led By penghujatan'. Their music progressed with better arrangements and production. Musik mereka berkembang dengan tatacara yang lebih baik dan pengeluaran. 'Assassin Led By Blasphemy' marked the birth of the true Sil Khannaz sound and helped the band shrug off the black metal tag. 'Assassin Led By penghujatan' menandakan kelahiran suara Khannaz benar Sil dan membantu mengangkat bahu dari band black metal tag. In the demo, they experimented with original compositions that reflected a mixture of western aggression and eastern moods. Dalam demo, mereka bereksperimen dengan komposisi asli yang mencerminkan campuran pencerobohan barat dan timur suasana hati. The demo was well received and record label VSP Malaysia signed Sil Khannaz as their recording artist. demo itu diterima dengan baik dan label rakaman VSP Malaysia ditandatangani Sil Khannaz sebagai artis rakaman mereka. But just as the band seemed to be knocking on the right doors, Din had to leave. Tapi sebagai band tampaknya mengetuk pintu kanan, Din harus pergi. Joe Slaughter (Infernal Death) was recruited to replace him. Joe Pemotongan (Infernal Death) direkrut untuk menggantikannya. The band's mass-market debut album ' Conception Of Madness ' was released in February 1993. Pasar debut band ini massa album ' Conception Of Madness 'dikeluarkan pada bulan Februari 1993. It drew some positive reviews and the CD sold 20,000 units. Ini menarik beberapa ulasan positif dan CD terjual 20.000 unit. This drove the band on and in 1994, Sil Khannaz released a self-financed album ' Pendita Gila EP ' with Nebiula Productions. Band ini membawa kesan dan pada tahun 1994, Sil Khannaz menerbitkan album yang dibiayai diri ' Pendita Gila EP 'dengan Nebiula Productions.
Pada bulan Julai 1992, band ini merakam dan merilis demo 2 mereka, "Led Assassin Dengan penghujatan". Musically, they had shown a lot of improvement compared to their first attempt. Muzik, mereka telah menunjukkan banyak perbaikan dibandingkan dengan usaha pertama mereka. More than 2000 copies had been sold worldwide. Lebih dari 2000 naskhah telah terjual di seluruh dunia. The success of this demo had drawn interest from Osmose Productions (France) & Vinyl Solutions (UK). Kejayaan demo ini telah menarik minat daripada osmosa Productions (Perancis) & Vinyl Penyelesaian (Inggeris). Unfortunately, due to Sil Khannaz's financial constraints, they had to forgo this golden opportunity of being signed to these international labels. Malangnya, kerana kendala kewangan Sil Khannaz, mereka tidak jadi kesempatan emas ini menjadi masuk ke label-label antarabangsa.
 
All was not lost, Sil Khannaz eventually was able to sign a contract with a local label, Valentine Sound Productions (VSP). Semua itu tidak hilang, Sil Khannaz akhirnya bisa menandatangani kontrak dengan label tempatan, Valentine Sound Productions (VSP). This step proved to be a much more practical & realistic approach which had witnessed the dawn of a new beginning in Sil Khannaz musical path. Langkah ini terbukti menjadi sebuah pendekatan yang lebih praktikal & realistik yang menyaksikan fajar baru di awal pusat muzik Khannaz Sil.
However, Tom and Joe had to leave the band not long after while Lan "Bye" struggled with his commitments to Infectious Maggots . Namun, Tom dan Joe harus meninggalkan band tidak lama selepas beberapa ketika Lan "Bye" berjuang dengan komitmen untuk maggots Jangkitan . Replacements were sought for Tom and Joe while Lan "Bye" left his former group for good to concentrate on Sil Khannaz's next album. Pengganti dicari untuk Tom dan Joe sementara Lan "Bye" meninggalkan kumpulan bekas untuk baik untuk menumpukan pada album seterusnya Khannaz Sil. By then, Hashim Pestilence and Dark E had become part of Sil Khannaz. Pada saat itu, Hashim sampar dan E Dark telah menjadi sebahagian daripada Khannaz Sil. 'Gerbang Kayangan' was recorded in 1997 and sold 22,000 units. 'Gerbang Kayangan' dirakam pada tahun 1997 dan menjual 22.000 unit. The album is unique in that it featured classical Malay and tales and legends from long ago. Album ini unik kerana memaparkan cerita Malaysia dan klasik dan legenda dari masa lalu. After series of mini tours, Sil Khannaz recorded the live album, 'Stronger Than Before', on the Malaysian National Day, August 31, 1998. Setelah serangkaian tur mini, Sil Khannaz merakam album live, 'Stronger Than Sebelum', pada Hari Kebangsaan Malaysia, 31 Ogos 1998.
 
 
A year later, their digitally re-mastered album, 'Conception Of Madness' was re-issued with three bonus tracks. Setahun kemudian, mereka kembali menguasai digital album, 'Conception Of Madness' itu diterbitkan kembali dengan tiga lagu bonus. Sil Khannaz is currently composed of Jaie Jokhannaz (vocals), CD (guitar), Dark E (guitar), Hashim Pestilence (bass) and Lan "Bye" (drums). Sil Khannaz saat ini terdiri dari Jaie Jokhannaz (vokal), CD (gitar), E Dark (gitar), Hashim sampar (bass) dan Lan "Bye" (drum). Record Label: Nebiula Productions Distribute By: PonyCanyon Music Discography: Conception Of Madness (1992), Pendita Gila Mini Album (1994), Gerbang Kayangan (1997), Stronger Than Before (Live) (1997), Purnama 13 Compilation (1999), Conception Of Madness (re-issue) (1999) and Bara Pawaka (2000). Record Label: Productions Nebiula Bagikan Oleh: Diskografi PonyCanyon Sebenar: Conception Of Madness (1992), Mini Album Pendita Gila (1994), gerbang Kayangan (1997), Stronger Than Sebelum (Live) (1997), Purnama 13 Kompilasi (1999), conception Of Madness (ulang-isu) (1999) dan Bara Pawaka (2000).
1st album: Conception of Madness 1 jumlah album: Conception of Madness
 
The recording of Sil Khannaz's debut album started in December 92 at King Studio, PJ. Rakaman album debut Sil Khannaz mula pada Disember 92 di King Studio, PJ. This recording process was a totally new & meaningful experience for them as they now had the opportunity to work in a real professional recording studio, as opposed to the 4-tracker unit which they were using previously for their demos. Proses rakaman ini adalah pengalaman yang sama sekali baru & bererti bagi mereka kerana mereka kini mempunyai kesempatan untuk bekerja di sebuah studio rakaman nyata profesional, yang bertentangan dengan unit 4-pelacak yang mereka menggunakan untuk demo mereka sebelum ini. The month of February 93 witnessed the birth of Sil Khannaz's much awaited debut album, 'Conception of Madness', and it was released in both cassettes & CD formats. Bulan Februari 93 menyaksikan kelahiran banyak ditunggu debut album Sil Khannaz's, 'Konsep Madness', dan itu dikeluarkan dalam format kaset & CD.
 
'Conception of Madness' had also set history in the local metal music scene as it was the first local extreme metal band's album that was available in limited edition CD format. 'Konsep Madness' juga menetapkan sejarah di dunia musik metal tempatan seperti yang album metal tempatan pertama ekstrim itu yang terdapat dalam format CD edisi terhad. 1500 limited edition copies were released & they were sold out within 2 months after being released. 1500 naskhah edisi terhad dibebaskan & mereka terjual habis dalam waktu 2 bulan selepas dibebaskan. This album was distributed worldwide through the international underground connections, among others, they were Osmose Productions(France), Vinyl Solution & Copro(UK), Avantgarde Music(Italy), and Nazgul Eyrie Productions(Germany). Album ini diedarkan di seluruh dunia melalui Sambungan bawah tanah antarabangsa, antara lain, mereka osmosa Production (Perancis), Vinyl Solution & Copro (Inggeris), Avantgarde Sebenar (Itali), dan Nazgul Eyrie Production (Jerman). In total. Total. 'Conception of Madness' was sold over 25,000 units. 'Konsep Madness' terjual lebih dari 25.000 unit.
 
For this album, the band's line-up was CD (Guitar), Jaie (Vocal), Lan Bye (Drums) and two new members, namely; Tom Decibel (ex-Suffercation) and Joe Slaughter (ex-Infernal Death). Untuk album ini, band line-up CD (Guitar), Jaie (Vokal), Lan Bye (Drums) dan dua ahli baru, iaitu; Tom Decibel (ex-Suffercation) dan Joe Slaughter (ex-Infernal Death). The collaboration of the new members with the old line –up had left a big impact in the local metal scene to the extent that many of the local metalheads argued that this is the band's best ever album and line-up. Kerjasama antara ahli baru dengan garis tua-up telah meninggalkan kesan yang besar di scene metal tempatan untuk sejauh bahawa banyak metalheads tempatan berpendapat bahawa ini adalah album terbaik yang pernah band dan line-up.
 
== Ahli ==