Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Alistair (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Ychmatematik (bincang | sumb.)
Baris 33:
*'''Tulisan Bebas'''<br/>Anda juga boleh menulis artikal berdasarkan pengalaman sendiri. Walaupun begitu, anda dinasihati menulis dengan penuh bertanggungjawab dan jagan mengada-adakan perkara yang tidak benar dan tidak masuk akal
 
==Percutian Ychmatematik==
==Mengenai Jabatan Pengajian Bahasa Melayu, Kolej Selatan==
Ychmatematik dijangka menjadi kurang aktif untuk bulan julai dan bulan Ogos kerana sedang menghadapi peperiksaan akhir semester.
Jabatan Pengajian Bahasa Melayu (JPBM) ditubuhkan pada tahun 1976 (dahulu dikenali sebagai Jabatan Pengajian Melayu, Foon Yew). Penubuhannya pada 1976 adalah untuk melatih guru-guru [[bahasa Melayu]] untuk sekolah menengah Cina di [[Malaysia]]. Pada peringkat awalnya, ia merupakan sebahagian daripada [http://www.foonyew.edu.my/ Sekolah Menengah Persendirian Foon Yew] di Johor Bahru. Selepas itu, ia telah berpisah daripada Sekolah Foon Yew untuk menubuhkan [http://www.sc.edu.my kolej selatan] pada tahun 1990an.
 
Selama ini JPBM mendapat sambutan yang dingin daripada [[masyarakat]]. Pada Ogos tahun 2006, JPBM dijangka akan berhenti beroperasi apabila kesemua pelajarnya tamat kajian, bersamping tiada pelajar baru yang masuk. Kumpulan pelajar ini terdiri daripada 4 orang termasuklah ychmatematik sendiri.
----
 
==Anugerah==
{| align=right cellspacing=0 border=1