Perbezaan antara semakan "Wikipedia:Kedai Kopi (lain-lain)"

 
Saya lihat sambutan pengguna baru oleh para penyelia dan pengguna aktif terabai dan dilakukan secara ''arbitrary''. Ini tidak sepatutnya berlaku kerana semua pengguna baru mesti mendapat sambutan, dan mereka tidak seharusnya dinafikan ia hanya disebabkan mereka ciptakan akaun berkenaan semasa "waktu tidak sesuai". Juga, sila maklum akan [[Templat:Interd]] untuk pengguna asing (cara untuk berlaku adalah dengan menanggap semua pengguna sebagai tempatan dahulu, dan kemudian jika mereka mengatakan diri sebagai asing di laman pengguna mereka, maka gantikan tempat sd dengan interd di laman perbualan mereka). — [[Pengguna:Alistair|Alistair 阿力斯特伊儿]] 08:50, 22 Julai 2006 (UTC)
 
--------
Saya terlupa tentang keupayaan komputer. Kan komputer boleh mencetuskan sambutan secara automatik? Kalau perisian Wikipedia dapat mencetuskan palang jingga ketika seseorang pengguna memberi pesanan dalam laman perbualan, perisian ini memang ada keupayaan untuk mencetuskan sambutan secara automatik.
 
Mungkin kita boleh mempergunakan rangkaian kedutaan kita untuk memperoleh pengetahuan untuk berbuat demikan. — [[Pengguna:PM Poon|PM Poon]] 11:49, 23 Julai 2006 (UTC)
 
----
 
::Wahai, semua ini disebabkan oleh soal manajmen. Pentadbiran di sini sebenarnya tidak formal, kekurangan fomaliti. Pasal kita orang semua bekerja secara sukarela, jadi waktu bertugas itu tidak tetap. Cadangan PM poon memang tepat pada sasarannya, kalau ada robot yang bekerja untuk kita, kita pasti senang. Ataupun kita buat sesuatu perubahan ke atas perisian Mediawiki ini. Tapi ini perlu ilmu yang mendalam.
 
Sementara menunggu kelahiran robot penyambut tetamu, penyelesaian mudah sekarang ialah pihak penyelia menetapkan satu masa yang khusus untuk melaksanakan kerja ini, dalam waktu bertugas, disiplinkan diri, jagan gatal-gatal nak buat suntingan baru. Misalnya Ychmatematik buat kerja ini setiap hari sebelum pergi tidur pada pukul 12:30 malam
15:39, 23 Julai 2006 (UTC)
 
==Rencana pilihan==
839

suntingan