Universiti UCSI: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
PM Poon (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
PM Poon (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
[[Imej:ucsi.jpg|thumb|350px|'''Kolej Universiti Antarabangsa Sedaya''' ataupun ''Sedaya International University College'' merupakan salah sebuah institusi pendidikan tinggi awam di [[Malaysia]].
 
'''Kolej Universiti Antarabangsa Sedaya''' ('''UCSI''') ialah sebuah [[universiti]] yang terletak di Taman Connaught, [[Cheras]], lebih kurang 10 [[Meter|kilometer]] di selatan [[Kuala Lumpur]], [[Malaysia]]. Diasaskan pada tahun [[1986]], UCSI telah diiktirafkan oleh [[Kementerian Pelajaran Malaysia]] sebagai sebuah universiti pada [[13 September]] [[2003]].
 
UCSI adalah antara hanya beberapa kolej swasta yang menawarkan satu lingkungan jurusan yang luas, termasuk [[Kejuruteraan]], [[Teknologi Maklumat]] dan [[Perniagaan]], [[Sains Gunaan]], [[Farmasi]] dan [[Perubatan]], [[Sains Sosial]], dan [[Muzik]].
 
Pada hari ini, UCSI menawarkan [[ijazah]] universiti sendiri dan selepas penghabisan kursus mereka, pelajar-pelajar boleh berpindah ke universiti antarabangsa untuk kursus lepas ijazah. UCSI juga menawarkan program-[[program kembar]] yang membenarkan pelajar-pelajar berpindah ke universiti-universiti di luar negeri untuk menghabiskan ijazah mereka. Ijazah-ijazah UCSI disederhanakan oleh [[Universiti London Timur]] yang bertindak sebagai pemeriksa luaran.
 
Pelajar-pelajar UCSI terdiri daripada pelajar-pelajar tempatan serta pelajar-pelajar asing dari [[China]], [[Indonesia]], [[Singapura]], [[Taiwan]], [[Vietnam]], [[Thailand]], [[India]], [[Pakistan]], [[Kenya]], [[Congo]], [[Iran]], [[Iraq]], [[Yemen]], [[Arab Saudi]], [[Emiriah Arab Bersatu]], [[Mauritius]] dan [[Uzbekistan]].