Perbezaan antara semakan "Alice in Wonderland (filem 2010)"

t
(t)
Selain menjadi filem Burton yang paling berjaya, Alice in Wonderland menghabiskan masa tiga minggu sebagai filem # 1 di Amerika Syarikat dan Kanada, saat ini filem paling berjaya tahun 2010 dalam antarabangsa, dan saat ini menduduki peringkat sebagai 5 filem paling berjaya sepanjang masa. Walaupun keluaran filem yang sangat pendek
, juga hanya wayang keenam yang pernah menyeberangi $ 1-billion di seluruh dunia. Itu juga merupakan filem kedua yang dihasilkan dan ditayangkan oleh Walt Disney Pictures, serta keluaran musim bunga pertama, untuk mencapai prestasi ini.
 
==Plot==
Terganggu oleh mimpi aneh berulang kali dan berduka kerana kehilangan ayahnya yang tercinta, perempuan sembilan belas tahun Alice Kingsleigh menghadiri pesta kebun di kebun Tuhan Ascot, di mana ia dihadapkan dengan perkahwinan dan masyarakat di mana dia tinggal. kurang yakin tentang cara untuk membalas dan semakin bingung, dia lari mengejar arnab di taman, dan tidak sengaja jatuh ke dalam lubang arnab. Dia dibawa ke sebuah dunia yang disebut bawah tanah di mana dia disambut oleh White Rabbit, the Dormouse, the Dodo, and Tweedledum and Tweedledee. Mereka berdebat tentang identitinya sebagai "Alice yang benar," siapa ini diramalkan akan membunuh Jabberwocky pada hari luar biasa dan mengembalikan kuasa White Queen. Mereka berunding Absolem the Caterpillar yang akan memutuskan bahawa dia adalah "tidak hampir Alice." Kelompok ini kemudian serang oleh Bandersnatch dan sekelompok tentera kad yang dipimpin oleh Knave of Hearts. Alice terlepas dan melarikan diri ke hutan.
 
The Knaves memberitahu perkara ini kepada Red Queen bahawa Alice telah kembali ke Bawah tanah dan akan mengancam kerajaan Red Queen. Red Knights diperintahkan untuk mencari Alice segera. Sementara itu, Alice bertemu Cat Cheshire, yang membawanya ke Mad Hatter dan March Hare. Dalam perjalanan ke istana White Queen, Hatter mengaitkan keganasan kerajaan Red Queen dan komen bahawa Alice tidak sama seperti dahulu. Hatter membantu Alice mengelakkan dia daripada ditangkap dengan membuat dirinya ditangkap sebagai gantinya. Kemudian, Alice ditemui oleh Bayard anjing pencari, yang ingin membawanya ke White Queen, tetapi Alice berkeras untuk membantu Hatter, jadi mereka pergi ke istana Red Queen.
 
Red Queen tidak menyedari identiti sebenar Alice (percaya bahawa dia bernama "Um") dan kerana itu menyambut dia sebagai tetamu. Sementara itu, Hatter memujuk Ratu untuk membiarkan dia bertindak sebagai pembuat topi peribadinya dalam usaha untuk menunda hukumanya. Alice belajar bahawa Pedang Vorpal (satu-satunya senjata yang mampu membunuh Jabberwocky) terkunci dalam beg di dalam kandang Bandersnatch's. The Kanves cuba menggoda Alice, tapi ditolak. Alice kemudian berhasil mengambil pedang dan mencadi teman baik Bandersnatch. The Knaves terjumpanya bersama pedang dan cuba untuk menangkapnya. Alice melarikan diri dengan menaiki Bandersnatch dan memberikan pedang kepada White Queen. The Cheshire Cat menyelamatkan Hatter dari hukuman dan Hatter memberontak menentangterhadap Red QueenM
. Mereka melarikan diri ke istana White Queen dan mereka mempersiapkan diri untuk pertempuran. Alice tetap tidak yakin tentang ramalan untuk menjuarai White Queen dan kemudian bertemu sekali lagi dengan Absolem. Dia mengingatkan Alice kunjungan terakhir ke Bawah tanah (di mana dia tesilap menyebut "Wonderland" pada saat itu) tiga belas tahun dahulu, dan membantu memberikan keberanian untuk melawan Jabberwocky.
 
Ketika tiba hari yang dinanti, Red Queens dan White Queen mengumpulkan tentera mereka di papan catur seperti medan tempur dan menghantar juara yang mereka pilih (Alice dan Jabberwocky) untuk menentukan nasib Bawah tanah. White Queen menawarkan kakaknya peluang bagi perdamaian namun ditolak. Didorong dengan kata-kata ayahnya, Alice berjaya membunuh Jabberwocky. Setelah kembali mengambil takhta, White Queen menghalau Red Queen dan The Kanves ke Outlands, dan memberikan Alice botol darah Jabberwocky, yang akan membawanya pulang. The Hatter mencadangkan bahawa dia tinggal di Bawah tanah tetapi dia memutuskan bahawa dia harus pergi kembali dan berjanji bahawa dia akan kembali.
 
Setelah minum, Alice kembali ke rumah, di mana dia mengalamatkan semua masalah yang dia hadapi di awal filem dan mengambil alih hidupnya. Dia kemudian menjadi anak murid Lord Ascot dengan idea awal laluan perdagangan laut di China. Apbila cerita hampir tamat, Alice bersiap untuk berangkat pada sebuah kapal dagang. Absolem, sekarang ialah rama-rama, berlabuh di bahunya. Alice mengecamnya sebelum dia berdebar pergi.
 
==Pelakon==
Pengguna awanama