Perbezaan antara semakan "Alice in Wonderland (filem 2010)"

(t)
 
Red Queen tidak menyedari identiti sebenar Alice (percaya bahawa dia bernama "Um") dan kerana itu menyambut dia sebagai tetamu. Sementara itu, Hatter memujuk Ratu untuk membiarkan dia bertindak sebagai pembuat topi peribadinya dalam usaha untuk menunda hukumanya. Alice belajar bahawa Pedang Vorpal (satu-satunya senjata yang mampu membunuh Jabberwocky) terkunci dalam beg di dalam kandang Bandersnatch's. The Kanves cuba menggoda Alice, tapi ditolak. Alice kemudian berhasil mengambil pedang dan mencadi teman baik Bandersnatch. The Knaves terjumpanya bersama pedang dan cuba untuk menangkapnya. Alice melarikan diri dengan menaiki Bandersnatch dan memberikan pedang kepada White Queen. The Cheshire Cat menyelamatkan Hatter dari hukuman dan Hatter memberontak menentangterhadap Red QueenM
. Mereka melarikan diri ke istana White Queen dan mereka mempersiapkan diri untuk pertempuran. Alice tetap tidak yakin tentang ramalan untuk menjuarai White Queen dan kemudian bertemu sekali lagi dengan Absolem. Dia mengingatkan Alice kunjungan terakhir ke Bawah tanah (di mana dia tesilaptersilap menyebut "Wonderland" pada saat itu) tiga belas tahun dahulu, dan membantu memberikan keberanian untuk melawan Jabberwocky.
 
Ketika tiba hari yang dinanti, Red Queens dan White Queen mengumpulkan tentera mereka di papan catur seperti medan tempur dan menghantar juara yang mereka pilih (Alice dan Jabberwocky) untuk menentukan nasib Bawah tanah. White Queen menawarkan kakaknya peluang bagi perdamaian namun ditolak. Didorong dengan kata-kata ayahnya, Alice berjaya membunuh Jabberwocky. Setelah kembali mengambil takhta, White Queen menghalau Red Queen dan The Kanves ke Outlands, dan memberikan Alice botol darah Jabberwocky, yang akan membawanya pulang. The Hatter mencadangkan bahawa dia tinggal di Bawah tanah tetapi dia memutuskan bahawa dia harus pergi kembali dan berjanji bahawa dia akan kembali.
Pengguna awanama