Bolt (filem 2008): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Baris 17:
}}
 
'''Bolt''' ialahadalah sebuah klasikfilem [[filemkomedi]] [[animasi komputer]] diterbitkanAmerika 2008 yang dihasilkan oleh ''[[Walt Disney PicturesAnimation Studios]]'', yangdan ditayangkanmerupakan padafilem [[21animasi November]]keempat [[2008]]puluh danlapan tersedia. dalamIni bentukadalah 3D.filem [[Johnpertama Travolta]],diarahkan [[Mileyoleh Chris CyrusWilliams]], [[Malcolm(yang McDowell]],sebelumnya [[Clairebekerja Holt]],pada [[DiedrichMulan (filem Bader1998)|Mulan]], dan [[NickThe SwardsonEmperor's New Groove]],) dan [[GregByron GermannHoward]], (yang sebelumnya bekerja dalam [[SusieLilo Essman& Stitch]] dan [[MarkBrother WaltonBear]] berperanan dalam pengisian suara latar di dalam filem ini).
 
[[John Travolta]], [[Miley Cyrus]], [[Malcolm McDowell]], [[Claire Holt]], [[Diedrich Bader]], [[Nick Swardson]], [[Greg Germann]], [[Susie Essman]] dan [[Mark Walton]] berperanan dalam pengisian suara latar di dalam filem ini. Plot filem mengenai seekor anjing putih kecil bernama Bolt dimna selepas menghabiskan seluruh hidupnya di set siri televisyen dan berfikir bahawa ia mempunyai kuasa luar biasa. Ketika ia percaya bahawa Penny teman manusianya telah diculik, ia mengharungi perjalanan menerusi negara untuk "menyelamatkan" dia.
== Sinopsis ==
 
Seperti dahulu filem CGI Disney, seperti [[''Chicken Little'']] dan [[''Meet the Robinsons'']], ''Bolt''' juga diedarkan dalam Disney Digital 3-D di pawagam filem yang menyediakannya.
 
==Plot==
Seorang perempuan bernama Penny dan anjing peliharaannya, Bolt berlakon dalam rancangan televisyen "Bolt" di mana Bolt kononnya ada kuasa untuk mengalahkan musuhnya, Dr. Calico. Oleh kerana Bolt hidup dalam dunia perfileman, dan percaya bahawa dia memiliki kuasa seperti yang dilakonkannya, maka dia tidak tahu macamana mahu hidup seperti anjing sebenar. Setelah selesai menjalankan satu episod drama, Bolt percaya bahawa Penny diculik lantas meninggalkan set dramanya. Namun, Bolt tersilap apabila dia termasuk ke dalam kotak yang berisi Styrofoam dan dibawa ke dalam lori ke New York, 5000 kilometer jauh dari Hollywood, Los Angeles.