Sofbol: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
VolkovBot (bincang | sumb.)
k bot menambah: ur:سافٹ بال
Baris 21:
Pada tahun 1949, pasukan Kanada, Toronto's Tip Top Tailors, memenangi kejuaraan antarabangsa yang dilakukan secara berkala oleh Persatuan Sofbal Amatur dan merupakan pertandingan pertama yang benar-benar merupakan kejuaraan tingkat dunia untuk lelaki. Di adakan pada tahun 1966 dibawah penajaan dari International Softball Federation. Australia memenangi kejuaraan pertama untuk wanita pada tahun 1965.
 
Soalan buku-new.svg
== Jenis permainan softbal ==
Artikel ini memerlukan nota kaki untuk disahkan.
Terdapat tiga jenis permainan sofbal yang biasa dimainkan di peringkat antarabangsa. Tiga jenis tersebut ialah; ''fast pitch'', ''modified pitch'', dan juga ''slow pitch''. Huraian mengenai jenis permainan adalah seperti berikut.
Sila bantu memperbaiki rencana ini dengan menambah rujukan yang boleh dipercayai. Disertai rujukan bahan mungkin sukar dan dihapuskan. (Julai 2010)
Softball
Softball.jpg
Kerajaan tubuh: International Softball Federation
Jumlah pasukan: 2
Pemain setiap pasukan: 9-10
Game panjang: 1-2 jam
Negara Asal: Amerika Syarikat
Tarikh game pertama: 1887
 
Softball adalah permainan pasukan yang biasa dimainkan di Amerika Syarikat dan negara-negara lain. Ini adalah keturunan langsung dari besbol meskipun beberapa perbezaan penting adalah bahawa softballs lebih besar dari bola dan pitches dibuang licik daripada tinju. Softball dimainkan pada berlian yang lebih kecil daripada di besbol, jarak rata-rata lapangan softball dari home plate ke pusat, kiri dan pagar lapangan yang tepat adalah 220, 200 dan 200 meter masing-masing (jarak padang besbol rata-rata sesuai adalah 410, 325 dan 325 kaki ). Walaupun nama permainan, para softball standard tidak lemah; pada kenyataannya, itu lebih sulit daripada bola besbol.
===''Fast pitch softball''===
Isi
merupakan permainan ditentukan oleh pitcher. Pitcher melempar bola dengan kecepatan maksimum, serupa dengan baseball. Perbezaan hanya pada gaya lemparan pitcher dan cara pelepasan bola. Pelepasan bola terletak di bawah atau sama dari posisi glove.
[Hide]
 
* 1 Sejarah
===''Modified pitch softball''===
* 2 Gambaran keseluruhan
Jenis ini dikenali dengan nama modball. Tujuan utamanya adalah untuk memudahkan peraturan-peraturan yang dipakai dalam kategori fast-pitch. Pemain-pemain yang belum biasa dengan permainan sofbal tidak akan terkejut dengan peraturan-peraturan yang "ketat" di sofbal seperti strike zone, jarak antara base, masa permainan dan lain-lain. Kecepatan lemparan pitcher dalam modball berada di antara fast dan slow pitch. Kecepatan bola dibatasi dengan putaran lengan melebihi bahu.
* 3 gelanggang
o 3.1 dimensi dasar Rasmi
o 3.2 Fast pitch pitching jarak
o 3.3 Slow pitch pitching jarak
* 4 Peralatan
o 4.1 Ball
o 4.2 Bat
o 4.3 Sarung tangan
o 4.4 Seragam
o 4.5 Peralatan Pelindung
* 5 wasit
* 6 Gameplay
o 6.1 Pitching
o 6.2 Adunan
o 6.3 Mendapatkan adunan keluar
o 6.4 Memajukan sekitar pangkalan
6.4.1 Khusus keadaan
o 6.5 Scoring berjalan
o 6.6 Akhir perlawanan
* 7 Positions
o 7.1 Pitcher
o 7.2 Catcher
o 7.3 Pertama baseman
o 7.4 baseman Kedua
o 7,5 shortstop
o 7.6 baseman ketiga
o 7.7 Outfielders
* 8 Modifikasi Peraturan
o 8.1 Indoor bermain
* 9 persaingan Antarabangsa
o 9.1 Australia
o 9.2 Jepun
o 9.3 China
* 10 Populariti dan penyertaan
* 11 Lihat juga
* 12 Nota
* 13 Pautan luar
 
[Sunting] Sejarah
===''Slow pitch softball''===
Pertama foto pasukan softball, Chicago, 1897
Jenis ini memberikan kemudahan bagi batter untuk memukul bola. Batter diberi bola terus menerus oleh pitcher sampai boleh untuk memukul bola tersebut. Lemparan pitcher perlahan dan melambung (flyball). Permainan ini sering dimainkan dalam masyarakat tanpa terhad kepada umur dan jantina.
Indoor baseball player, 1907
 
Permainan softball paling awal dikenali dimainkan di Chicago, Illinois pada Hari Thanksgiving. 1887 ini berlangsung di Farragut Boat Club untuk mendengar hasil dari Yale dan Harvard pertandingan sepak bola [1]. Ketika skor diumumkan dan taruhan diselesaikan, seorang alumnus Yale melemparkan sarung tinju di sebuah penyokong Harvard. Orang lain mengambil tongkat dan mengayunkan hal itu. George Hancock berteriak "Play bola!" dan permainan bermula, dengan sarung tinju diperketat menjadi bola, sapu gagang yang berfungsi sebagai kelawar. Ini kontes pertama yang berakhir dengan skor 44-40 [2]. Bola, lembik, adalah menerjunkan tangan kosong. [3] [4]
 
George Hancock dikreditkan sebagai penemu permainan untuk pembangunan sebuah bola 17 "dan kelawar berukuran di minggu depan. The Club Farragut akan menetapkan Peraturan permainan, yang menyebar dengan cepat ke luar. Dibayangkan sebagai cara untuk pemain besbol untuk mempertahankan kemahiran mereka selama musim sejuk, sukan disebut "Indoor Baseball". [5] Dengan nama "Indoor-Outdoor", permainan pindah luar di tahun depan, dan peraturan-peraturan pertama diterbitkan pada tahun 1889. [5]
 
Pada tahun 1895 Lewis Rober, Sr Minneapolis terancang permainan luar bilik sebagai latihan untuk pemadam kebakaran;. Permainan ini dikenali sebagai bola anak kucing (setelah pasukan pertama yang melakukanya), bola lemon, atau bola berlian [2] Rober's versi dari permainan yang digunakan bola 12 inci (305 mm) pada lingkar, bukan bola (406 mm) 16-inci yang digunakan oleh kelab Farragut, dan akhirnya bola menang Minneapolis, meskipun dimensi berlian Minneapolis itu melewati berpihak pada dimensi dari satu Chicago. Rober mungkin belum terbiasa dengan Peraturan Club Farragut. Kumpulan softball pertama di luar Amerika Syarikat diadakan di Toronto pada 1897.
 
Nama "softball" tarikh kembali ke 1926. Nama itu diciptakan oleh Walter Hakanson dari YMCA [2] pada pertemuan Kongres Rekreasi Nasional [6] (. Di samping "baseball indoor", "bola anak kucing", dan "bola berlian", nama untuk permainan yang dibekalkan "bola bubur", "bola labu," [2] Nama softball telah merebak di seluruh Amerika Syarikat pada 1930. [6] Pada tahun 1930-an, sukan sama dengan peraturan yang berbeza dan nama sedang dimainkan di seluruh Amerika Syarikat dan Kanada. pembentukan Jawatankuasa Peraturan Bersama Softball pada tahun 1934 standard undang-undang dan penamaan di seluruh Amerika Syarikat. [5]
 
softball Enam belas inci, juga kadang-kadang disebut sebagai "bola bubur" atau "pitch super-lambat", adalah keturunan langsung dari game asli Hancock. Defensive pemain tidak dibenarkan untuk memakai sarung tangan tangkas. Enam belas inci softball dimainkan secara meluas di Chicago, [7] di mana umat seperti Royko Mike akhir menganggap "sebenarnya" permainan, [8] dan New Orleans. Di New Orleans, softball enam belas inci disebut "Kubis Ball" dan merupakan sukan pasukan popular di daerah sekolah rendah dan menengah.
 
Pada tahun 1940-an, pitching cepat mulai mendominasi permainan. Walaupun pitch lambat hadir di World's Fair 1933, kegiatan utama dari tindakan yang diambil adalah untuk memanjangkan jarak pitching. Slow pitch semua pengakuan formal pada tahun 1953 ketika ditambah kepada program dari Persatuan Softball Amatir, dan dalam satu dekad telah melampaui pitch cepat dalam populariti. [5]
 
Softball diperkenalkan ke Inggeris pada tahun 1972 apabila filem A Touch of Class sedang difilemkan di London [2] kumpulan softball Para wanita Inggeris pertama ditubuhkan pada tahun 1952. [5].
 
Pada tahun 1991, cepat-pitch softball wanita dipilih untuk debut di Sukan Olimpik 1996 [2] Sukan Olimpik 1996 juga ditandai era kunci dalam pengenalan teknologi di softball;. IOC membiayai kajian BIOMEKANIK mercu tanda di pitching semasa perlawanan.
 
Pada tahun 2002, pitch lambat enam belas inci ditulis keluar dari Peraturan rasmi ISF, walaupun masih dimainkan secara meluas di Amerika Syarikat di bawah Persatuan Sofbol Amatir Amerika, atau peraturan ASA.
 
Pertemuan ke-117 Jawatankuasa Olimpik Antarabangsa, yang diadakan di Singapura pada bulan Julai 2005, memilih untuk drop softball dan baseball sebagai sukan Olimpik untuk Sukan Olimpik 2012 Summer Games. [9]
 
badan sanksi lain sofbol adalah NSA [2], pony [3], ASA [4], dan USSSA [5].
[Sunting] Gambaran keseluruhan
Ini dengan memisahkan bahagian dalam subpos dan memadam huruf tebal mungkin memerlukan pembersihan yang tidak perlu untuk memenuhi standard high Wikipedia. Sila memperbaiki ini dengan memisahkan bahagian ke dalam subpos dan memadam huruf tebal diperlukan jika anda boleh. Laman bicara mungkin mengandungi nasihat.
 
Softball dimainkan antara 2 pasukan di lapangan yang luas, yang biasanya terdiri dari tengah lapangan kotoran atau brickdust yang mengandungi bentuk segiempat dan daerah berjalan, dan outfield rumput. Namun, lapangan juga boleh terdiri daripada semua kotoran, rumput, rumput sintetik, atau, di daerah seperti New York City, aspal. Ada 4 asas di tengah lapangan (base pertama, base kedua, base ketiga, dan home plate); dasar tersebut ditetapkan dalam persegi dan biasanya 45 sampai 65 meter. Dekat pusat lapangan ini adalah lingkaran kendi, dan di dalam lingkaran adalah "getah", sebuah kawasan persegi kecil datar. Objektif permainan ini adalah untuk berjalan skor lebih (mata) dari pasukan lain dengan memukul (memukul) bola ke dalam bermain dan berjalan di sekitar pangkalan, masing-masing menyentuh berturut-turut. Bola adalah bola dari bahan ringan, ditutupi dengan kulit atau bahan sintetik. Ini adalah 10 hingga 12 inci (atau jarang, 16 inci [10]) (28-30,5 cm) lingkar. Permainan ini dirasmikan oleh satu atau lebih wasit neutral. Pemain dan wasit umumnya bebas untuk meminta penamatan singkat bila-bila masa ketika bola tidak dalam permainan, atau segera setelah bermain sekali hasilnya jelas.
 
Permainan ini dimainkan dalam siri babak, biasanya tujuh. Pemuda kumpulan kadang-kadang mempunyai 6 bergilir. Sebuah inning adalah salah satu siri kedua-dua pasukan bermain menyerang dan bertahan. Setiap inning dibagi menjadi setengah atas dan setengah bagian bawah menunjukkan pasukan mana yang memainkan peranan yang. Kelawar kesalahan dan upaya untuk berjalan skor, sedangkan pertahanan menduduki lapangan dan upaya untuk merakam out dalam pelbagai cara. Setelah pertahanan nota 3 menyendiri, inning separuh selesai dan pasukan berganti peranan.
 
Untuk memulakan bermain, pelanggaran akan menghantar adunan ke home plate. Urutan batting harus diperbaiki pada awal permainan, dan pemain tidak mungkin kelawar keluar dari gilirannya. Pertahanan's pitcher berdiri di atas getah dan melemparkan bola ke arah home plate menggunakan gerakan curang. adunan Upaya untuk memukul bola bernada dengan tongkat, bulat, panjang, halus tongkat diperbuat dari kayu, logam atau komposit. pitch A harus lintas di daerah kecil yang dikenali sebagai zon strike, yang ditentukan oleh wasit di belakang home plate, dan terutama berkisar dari lutut ke tepat di bawah bahu bola harus menyeberang pinggan, dan harus berada dalam tertentu sekatan tinggi. Sebuah lapangan yang tidak memotong daerah mogok bola, dan jika adunan mencapai 4 bola, adunan diberikan dasar pertama. Sebuah lapangan yang melintasi zon strike mogok, dan adunan yang mencapai 3 mogok di luar (Coret), dan adunan seterusnya dalam urutan datang ke kelawar. strike A juga direkodkan di lapangan apapun yang ayunan adunan di dalam dan merindukan sepenuhnya, dan juga di lapangan yang terkena busuk (dari bermain), bola busuk mungkin atau mungkin tidak menghasilkan Coret bergantung pada apa yang kumpulan berpersatuan dan tempatan Peraturan. Namun, bunting bola busuk tidak menghasilkan sebuah Coret. Bunting tidak dibenarkan dan hasil di dalam beberapa persatuan dan kumpulan.
 
adunan Upaya untuk mengayunkan pemukul dan memukul bola adil (ke dalam bidang bermain). Setelah sukses hit adunan menjadi baserunner (atau runner) dan harus lari ke base pertama. Pembela cuba ke lapangan bola dan boleh membaling bola bebas di antara pemain, sehingga satu pemain boleh lapangan bola sementara yang lain bergerak ke kedudukan untuk memadamkan runner. Pembela boleh menandakan pelari, dengan menyentuh pelari dengan bola, sementara pelari tidak pada basa. Pembela juga boleh menyentuh base pertama selagi dalam pemilikan bola, dalam hal ini cukup untuk mengalahkan adunan ke base pertama dan tag sebenarnya adunan tidak perlu. runner Seorang dikatakan dibuang ketika bermain melibatkan dua atau lebih pemain defensif. Pelari umumnya tidak boleh dimasukkan ketika menyentuh dasar, tetapi hanya satu pelari dapat menduduki pangkalan setiap saat dan pelari mungkin tidak lulus satu sama lain. Ketika sebuah bola dipukul ke dalam bermain, pelari umumnya harus berusaha terlebih dahulu jika tidak ada dasar terbuka di belakang mereka, misalnya, seorang pelari di base pertama harus lari ke base kedua jika adunan menempatkan bola dalam bermain. Dalam situasi seperti itu, pertahanan boleh dibuang ke dasar bahawa runner mengarah berupaya untuk mengambil (keluar kekuatan), dan pertahanan yang kemudian boleh juga melemparkan ke dasar dahulu. Hal ini boleh menyebabkan beberapa bermain-out: berperanan ganda adalah dua angka out, sementara triple play, kejadian yang sangat langka, adalah tiga out. Runner dengan pangkalan terbuka di belakang mereka tidak dipaksa untuk maju dan melakukannya atas risiko sendiri; pertahanan harus tag pelari tersebut secara langsung untuk menempatkan mereka daripada penandaan dasar.
 
Sebuah bola yang dipukul di udara dan tertangkap sebelum memukul tanah adalah keluar segera, terlepas dari apakah bola akan mendarat adil atau busuk. Sebuah bola sepak terbang hit tinggi dan mendalam, lalat pop bola hit tinggi tetapi pendek, dan garis drive bola hit berhampiran dengan horizontal. Dalam setiap situasi seperti ini, pelari harus tetap di pangkalan-pangkalan mereka sampai bola disentuh oleh pemain defensif atau menyentuh tanah. Jika runner meninggalkan pengkalan sebelum bola lalat, terbang pop, atau drive line menyentuh atau kenalan tanah, pertahanan boleh membaling bola ke pangkalan itu, dan jika dasar adalah tag sebelum kembali runner, runner di luar sebagai baik, sehingga berperanan ganda. Jika pelari tetap di pengkalan sehingga bola disentuh, atau kembali ke dasar selepas menangkap tapi sebelum pertahanan boleh meletakkan dia keluar, dia disebut tag dan mungkin cuba untuk maju ke base berikutnya risiko sendiri. Jika ada kurang dari dua batters keluar dan pelari dalam pangkalan 1 dan 2 dan adunan hits lalat pop di tengah lapangan itu, adunan secara automatik keluar untuk mengelakkan bermain tidak adil oleh fielders. bermain adil mungkin timbul daripada infielders sengaja menjatuhkan bola untuk mencuba dan mencapai berperanan ganda. Peraturan ini disebut Peraturan tengah lapangan terbang.
 
Bollywood Serangan cukup lurus ke depan, berputar di sekitar memukul bola untuk membiarkan adunan asas liputan selamat dan untuk memajukan pelari dasar ke arah home plate untuk berjalan skor. Bollywood defensif dapat lebih kompleks, dengan situasi tertentu menyerukan kedudukan yang berbeza dan membuat keputusan taktikal. Untuk kedua-dua belah pihak, akan ada trade-off antara out dan berjalan: kesalahan boleh korban adunan untuk memajukan pelari, sedangkan pertahanan membolehkan seorang pelari untuk skor jika pelari sisa boleh dimasukkan dalam bermain ganda.
[Sunting] Padang
Diagram dari sebuah berlian softball.
Gambar dari lapangan softball
 
Padang dibagi menjadi wilayah yang adil dan wilayah busuk. Fair wilayah ini dibahagikan lagi ke tengah lapangan, dan outfield, dan wilayah di luar pagar outfield.
 
Gelanggang ditakrifkan oleh garis busuk yang memenuhi di sudut kanan di home plate. Panjang minimum dari garis pangkal berubah-ubah klasifikasi bermain (lihat di bawah untuk pengukuran rasmi). Sebuah pagar berjalan antara baseline mendefinisikan batas lapangan, pagar ini berjarak sama dari home plate di semua titik.
 
Di belakang home plate adalah sebuah pagar. Ini harus antara 25 dan 30 kaki (7,62 dan 9,14 meter) di belakang home plate bergantung pada jenis bahagian yang bermain.
 
Home Plate adalah salah satu sudut dari berlian dengan pangkalan di setiap sudut. Dasar selain home plate adalah 15 dalam (38 cm) persegi, dari kanvas atau bahan yang serupa, dan tidak lebih dari 5 tahun (13 cm) tebal. Dasar biasanya dipasang erat ke tanah. Dasar diberi nombor melawan arah jam sebagai base pertama, base kedua dan base ketiga. Sering kali, tetapi tidak selalu, luar base pertama (iaitu, di kawasan-kawasan busuk) dan berdekatan dan disambungkan ke dalamnya terdapat sebuah "pangkalan ganda" kontras berwarna atau "dasar keselamatan". Hal ini dimaksudkan untuk mencegah pertembungan antara baseman pertama dan runner. Runner berjalan untuk bahagian busuk dari pangkalan ganda setelah memukul bola ketika pasukan tangkas cuba untuk melemparkan bola ke base pertama biasa sebelum pelari mencapai dasar keselamatan. Namun, tidak semua intan softball mempunyai dasar tersebut keselamatan dan mereka jauh lebih umum pada softball perempuan dibandingkan laki-laki. Pangkalan ganda diperlukan dalam kejohanan ISF.
 
tengah lapangan tersebut terdiri daripada berlian dan ruang yang berdekatan di mana infielders (lihat di bawah) biasanya bermain. outfield adalah ruang sisa antara baseline dan antara pagar outfield dan tengah lapangan tersebut. tengah lapangan ini biasanya "berkulit" (kotoran), sedangkan outfield telah rumput di pertandingan peraturan.
 
Dekat pusat berlian adalah plat pitching. Dalam pitch cepat, lingkaran berkulit 16 kaki (4.88 meter) dengan diameter yang dikenali sebagai lingkaran pitching adalah sekitar piring pitching. [11]
 
Sebuah lapangan secara rasmi seharusnya mempunyai pusat amaran antara 15 dan 12 kaki (5 dan 4 meter) dari pagar outfield. Namun, jika permainan yang sedang dimainkan di lapangan yang lebih besar daripada yang diperlukan, tidak ada lagu amaran diperlukan sebelum pagar outfield sementara.
 
Terletak di kawasan-kawasan busuk luar kedua-dua garis pangkal dua box Coach's. Setiap kotak berada di belakang garis 15 kaki (5 meter) yang terletak 12 kaki (3 meter) dari awal masing-masing.
[Sunting] dimensi Rasmi baseline
Pangkal Slow Pitch Fast Pitch baseline kerusi roda baseline
60 kaki (18,29 m) 60 kaki (18,29 m) atau 65 kaki (19,81 m) atau lebih bergantung pada persatuan dan tahap bermain 50 kaki (15,24 m)
 
Pitching: Apakah salah satu bahagian yang paling penting dari permainan. Walaupun banyak yang berfikir ini boleh sulit, itu sebenarnya sangat sederhana untuk di bawah tangan membaling. Sebahagian besar kekuasaan berasal dari kaki anda. Pitchers biasanya mempunyai ketahanan yang besar dan bergantung dari banyak lari jarak jauh untuk menjaga mereka dalam bentuk fizikal atas. Entah walaupun pitching secara fizikal menuntut itu adalah majoriti permainan mental juga. Pitching adalah tentang mendapatkan seorang kepala lawan dan mendominasi menghitung. itu
[Sunting] Fast pitch pitching jarak
College dan Dewasa Di bawah 18 bawah 16
Pria & Wanita Lelaki Wanita Lelaki Wanita
43 kaki (13,11 m) 46 kaki (14,02 m) 43 kaki (13,11 m) atau 40 kaki (12,19 m) 46 kaki (14,02 m) 43 kaki (13,11 m) atau 40 kaki (12,19 m) atau 35 kaki (10,67 m ) 46 kaki (14,02 m)
[Sunting] Slow pitch pitching jarak
Dewasa Di bawah 18 bawah 15 kerusi roda
Coed Male Female Male Female
50 kaki (15,24 m) 50 kaki (15,24 m) 50 kaki (15,24 m) 46 kaki (14,02 m) 50 kaki (15,24 m) 28 kaki (8,53 m)
[Sunting] Peralatan
 
Peralatan yang diperlukan dalam softball termasuk bola, kelawar, sarung tangan, seragam dan pakaian pelindung, termasuk helm untuk pasukan ofensif dan helm, pelindung tulang kering, dan pelindung dada untuk penangkap defensif.
[Sunting] Ball
 
Walaupun nama sukan, softballs tidak terutama lembut. Saiz bola berubah-ubah sesuai dengan klasifikasi bermain; keliling dibenarkan dalam bermain antarabangsa dalam 12 ± 0,125 (30,5 ± 0,3 cm), berat antara 6.25 oz (178 g) dan 7.0 oz (198,4 g) dalam pitch cepat ; 11 ± 0,125 di (29,7 ± 0,3 cm), berat antara 5,875 oz (166,5 g) dan 6,125 oz (173,6 g) di lapangan lambat. Sebuah bola lingkar 12-inci ini umumnya digunakan dalam pitch lambat, walaupun dalam kes yang jarang beberapa kumpulan (terutama kumpulan rekreasi) melakukan menggunakan bola lingkar 14 inci. Beberapa bola mempunyai mengangkat jahitan, dan yang lainnya tidak. Bola paling sering dibahas dalam kulit putih atau kuning dalam dua potong kira-kira berbentuk-angka 8 dan dijahit bersama-sama dengan benang merah, walaupun penutup lain yang diizinkan. Inti dari bola boleh dibuat dari serat kapuk panjang, atau campuran dari gabus dan getah, atau campuran poliuretan, atau material lain yang diluluskan. [11]
 
Pada tahun 2002, visibilitas quality kuning "optik" yang merangkumi, lama-digunakan untuk bola penerbangan terbatas dalam kumpulan rekreasi co-ed, menjadi standard untuk bermain kompetitif. Kuning adalah warna NCAA rasmi dan softballs naia. softballs Kuning yang cepat menjadi standard untuk semua peringkat bermain untuk anak perempuan dan bermain perempuan pada khususnya. bola putih juga dibenarkan, namun jauh lebih umum di pitch lambat daripada di lapangan cepat.
 
Di Chicago, di mana softball diciptakan, tetap tradisional untuk bermain dengan bola lingkar 16 inci. Para fielders tidak memakai sarung tangan atau mitt. [12] 16 "softball ketika baru kaku dan keras, dengan kecederaan tangan dan jari untuk fielders sering jika mereka tidak" memberi "saat menerima bola, [13] namun bola" istirahat dalam "sedikit selama pertandingan dan terus melembutkan dari masa ke masa dengan bermain lanjutan Sebuah bola baik-patah-dalam bola disebut bubur dan. lebih disukai untuk informal" permainan pickup "dan ketika bermain di ruangan terhad, seperti jalan bandar (kerana bola tidak pergi jauh). Sebuah bola 16-inci ini juga digunakan untuk softball kerusi roda.
[Sunting] Bat
 
Kelawar yang digunakan oleh adunan boleh dibuat dari logam, kayu, atau bahan komposit (carbon fiber, dll). Saiz boleh berubah-ubah, tetapi mereka mungkin tidak lebih dari 86 cm, 6 cm diameter, atau 38 oz. berat [14] Dalam softball pitch cepat,. kelelawar kayu tidak dibenarkan. Para Slowpitch dan Fastpitch softball standard kelawar barel adalah 2 1 / 4 inci. Banyak pemain lebih suka barel lebih kecil yang mencerahkan berat dan menyediakan kelajuan ayunan lagi. [15]
[Sunting] Sarung tangan
 
Semua pemain defensif memakai sarung tangan tangkas, terbuat dari kulit atau bahan yang serupa. Sarung tangan memiliki anyaman antara ibu jari dan jari telunjuk, yang dikenali sebagai "saku". Baseman pertama dan penangkap mungkin mengenakan mitt, mitt dibezakan daripada sarung tangan dalam bahawa mereka telah padding tambahan, dan tidak ada jari. Pada tahun 2007, ASA dan organisasi yang lain menyemak semula peraturan-peraturan mereka tentang sarung tangan dan mitt, membolehkan setiap pemain untuk menggunakan sarung tangan atau sarung tangan. Tidak ada bahagian daripada sarung tangan dibenarkan untuk menjadi warna sama dengan bola, termasuk dari jahitan nya [11] Sarung tangan digunakan dalam softball umumnya lebih besar daripada yang digunakan dalam besbol ..
[Sunting] Seragam
 
Setiap pasukan memakai pakaian seragam khas. seragam termasuk topi, helm, kemeja (biasanya tidak ada lengan), singlet sebuah, luncurkan katok ketat, kaus kaki, dan seluar pendek atau seluar;. ini adalah bahagian yang standard ditetapkan [11]
 
Caps, penghalang cahaya matahari, dan ikat kepala adalah pilihan untuk pemain wanita, dan tidak harus warna yang sama. Seorang Fielder yang memilih untuk mengenakan helm (lihat di bawah) tidak perlu untuk memakai topi. [11]
 
Termasuk untuk pemain softball, sebahagian besar pemain menggunakan "seluar pendek luncurkan" atau dikenali sebagai seluar pendek mampatan untuk sukan lain seperti bola sepak, bola dll seluar pendek ini membantu untuk melindungi paha atas angin ketika meluncur ke basa. Peralatan luncurkan tambahan lain yang digunakan adalah "slider". Ini adalah agak shinguards empuk yang memanjangkan biasanya dari pergelangan kaki ke lutut pemakainya dan membungkus semua jalan di sekitar kaki (s). Mereka melindungi tulang kering, betis, dll dari mendapatkan lebam atau rosak ketika meluncur ke homeplate dan membuat lebih mudah untuk meluncur ke piring.
 
Di bahagian belakang seragam sebuah angka Arab 1-99 harus dilihat. Seperti nombor 02 dan 2 dianggap identik. Nama Pemain 'adalah pilihan. [11]
 
Perhiasan, kecuali gelang perubatan-alert-gaya dan kalung, tidak dapat dipakai selama permainan. Mereka harus ditampal Pemain memakainya. [11]
 
Semua pemain diharuskan untuk memakai kasut. Mereka mungkin mempunyai cleat atau paku. Paku harus memperluaskan kurang dari 0,75 inci (19 mm) dari satu-satunya. paku logam bulat adalah menyalahi undang-undang, seperti yang terbuat dari plastik keras atau bahan sintetik lain. atlet sekolah tinggi kadang-kadang diizinkan untuk memakai cleat logam seperti di Ohio. [16]
 
Banyak rekreasi kumpulan melarang penggunaan cleat logam atau paku untuk mengurangkan keparahan kemungkinan kecederaan ketika sebuah gambar runner-kaki pertama ke sebuah Fielder. Pada semua pemuda (di bawah 15) tingkat, di co-ed (terminologi rasmi untuk pasukan campuran) pitch lambat, dan di pitch diubahsuai, paku logam biasanya tidak dibenarkan.
[Sunting] peralatan perlindungan
 
helm harus mempunyai penutup telinga dua, satu di setiap sisi. Helm dan kandang yang rosak atau diubah dilarang. [11]
 
Dalam pitch cepat, penangkap harus memakai helm pelindung dengan topeng-pelindung wajah dan tekak. Sebuah penangkap wanita pilihan mungkin memakai pelindung tubuh dalam lapangan lambat. Dalam pelindung tulang kering pitch cepat dan helm dengan wajah-topeng adalah diperlukan. Shin penjaga juga melindungi tempurung lutut. [11]
 
Dalam pitch lambat, penangkap harus memakai helm dan masker di peringkat pemuda. Pada tingkat dewasa, tidak ada keperluan formal untuk penangkap untuk memakai topeng, walaupun Peraturan rasmi mengesyorkan hal ini. Dalam pitch lambat, tidak ada keperluan formal untuk memakai helm. [11]
 
Dalam setiap bentuk softball, setiap pemain (selain penangkap pitch cepat dalam pertahanan) boleh memakai topeng pelindung atau penjaga wajah. Seperti biasa, harus dalam keadaan yang tepat dan tidak rosak, diubah, atau sejenisnya. [11] Hal ini dimaksudkan untuk mencegah kecederaan wajah. [17]
 
Ketika orang luncurkan ke dalam pangkalan, kaki mereka boleh memotong dengan sangat mudah, sehingga para pemain memakai seluar meluncur di bawah seluar mereka shorts.Sliding adalah seluar pendek yang anda pakai seluar pendek di bawah anda dan mempunyai bantalan tertanam pada mereka di samping. Ini melindungi bahagian atas kaki. Tidak semua pemain perlu memakainya, tetapi dianjurkan jika gambar pemain kaki pertama. Dalam beberapa tahun terakhir, sebahagian besar NCAA pasukan telah beralih kepada seluar besbol penuh, yang menawarkan perlindungan yang lebih, kadang-kadang dengan bantalan tambahan.
[Sunting] wasit
 
Keputusan tentang bermain dibuat oleh wasit, serupa dengan wasit dalam bola sepak Amerika. Jumlah wasit dalam permainan yang diberikan dapat berkisar dari sekurang-kurangnya satu hingga maksimum tujuh. Tidak pernah lebih dari satu "piring wasit", ada bisa sampai tiga "wasit base", dan sampai tiga wasit lebih lanjut diposisikan di outfield tersebut. Kebanyakan game pitch cepat menggunakan kru dari dua wasit (satu piring wasit, satu wasit basis).
Referee plat sering menggunakan penunjuk (kadang-kadang disebut clicker atau counter) untuk mengesan permainan
 
wasit rasmi sering digelar "biru", kerana seragam mereka - di banyak bidang kuasa, yang paling penting ISF, NCAA dan permainan ASA, wasit memakai seluar panjang biru tua, kemeja serbuk biru muda, dan topi baseball angkatan laut. Beberapa wasit mengenakan seragam variasi: beberapa wasit di ASA mengenakan seluar panjang heather abu-abu dan mungkin juga memakai kemeja biru angkatan laut, wasit dari USSSA memakai kemeja merah dengan seluar pendek hitam; NSA wasit baik umumnya memakai kemeja krem atau hitam berwarna . wasit Kanada boleh memakai baik kemeja biru atau merah terang. Terlepas dari apa seragam yang dikenakan, semua wasit dalam permainan yang sama diharuskan untuk memiliki pakaian yang sesuai.
 
Keputusan biasanya ditunjukkan dengan baik menggunakan isyarat tangan, dan dengan menyuarakan panggilan. Aman panggilan dibuat oleh isyarat dengan tangan datar menghadap ke bawah bergerak daripada satu sama lain, dan panggilan verbal "selamat". Out panggilan dibuat dengan menaikkan tangan kanan dalam mengepalkan tinju, dengan panggilan lisan daripada "keluar". Mogok disebut oleh wasit plat, yang menggunakan gerakan yang sama sebagai panggilan keluar dengan panggilan lisan daripada "mogok". Balls hanya dipanggil secara lisan, tanpa isyarat tangan. wasit juga mempunyai pilihan untuk tidak mengatakan apa-apa pada bola. Telah difahami bahawa ketika ia berdiri, lapangan tidak mogok. bola busuk disebut dengan memperluaskan kedua lengan di udara dengan panggilan lisan daripada "bola busuk", sementara bola adil ditunjukkan hanya dengan menunjuk ke arah kawasan yang adil dengan tidak ada panggilan verbal. Tidak ada isyarat diberikan untuk bola yang jelas busuk dan untuk panggilan yang tidak dekat sempadan, isyarat pengakuan hanya diberikan. Semua keputusan yang dibuat oleh wasit (s) dianggap final. Hanya keputusan di mana peraturan mungkin telah disalahtafsirkan dianggap protestable. Pada beberapa perlawanan mungkin ada peraturan atau Perlawanan interpreter Ketua Umpire (tcu) (juga dikenali sebagai Umpire Di Kepala, atau UIC) yang sedia untuk memberikan penilaian tentang protes tersebut, tetapi biasanya sampai ke kumpulan atau persatuan yang terlibat untuk menentukan sama ada protes akan ditegakkan. Protes tidak pernah dibenarkan pada apa yang dianggap "panggilan penghakiman" - bola, mogok, peti besi, adil / busuk dan out.
[Sunting] Gameplay
 
Sebuah permainan softball boleh berlangsung dari 3 hingga 9 babak, bergantung pada kumpulan, Peraturan, dan jenis softball, namun 7 inning adalah yang paling umum. Pada setiap inning, kelawar setiap pasukan sampai tiga batters telah mengeluarkan (lihat di bawah). Pasukan bergiliran memukul. Secara rasmi, kelawar pasukan pertama yang diputuskan oleh syiling undian, [11] walaupun kumpulan mungkin menentukan lain dengan polisinya sendiri. Peraturan yang paling umum adalah bahawa kelawar pasukan tuan rumah yang kedua. Batting kedua adalah menguntungkan.
 
Dalam hal dasi, babak tambahan yang biasanya dimainkan sampai dasi rosak kecuali dalam perlawanan tertentu dan kejohanan. Jika pasukan tuan rumah memimpin dan pasukan jalan baru saja selesai setengah dari inning ketujuh, permainan berakhir kerana tidak diperlukan untuk pasukan tuan rumah untuk kelawar lagi. Dalam semua bentuk sofbol, pasukan defensif adalah pasukan tangkas, pasukan ofensif adalah pada kelelawar atau batting dan sedang berusaha untuk berjalan skor.
[Sunting] Pitching
Sebuah gambar diam dari fastpitch Pemain Megan Gibson pitching bola di gerakan "kincir angin"
 
Bermain bermula dengan wasit mengatakan "Play Ball". Setelah adunan siap dan semua fielders (kecuali penangkap itu) berada di wilayah adil, pitcher berdiri di piring pitching dan upaya untuk melemparkan bola masa lalu adunan ke penangkap belakang home plate. Melempar, atau pek, harus dilakukan dengan gerakan ketiak sering disebut "kincir angin" gerak: bola harus dilepaskan di bawah pinggul bila tangan tidak jauh dari pinggul daripada siku untuk mendapatkannya di zon strike.
 
Sebuah gerak kincir angin dilakukan dengan memanjangkan tangan melemparkan seluruh tubuh ke belakang dan melepaskan bola pada sekitar tingkat pinggul pada kelajuan maksimum. Dalam fastpitch gadis ', 12u pitcher biasanya membuang di rendah ke pertengahan 40's (mph), 14u berada di rendah sampai pertengahan 50-an, 16u adalah ketika anda akan melihat gadis-gadis melontar pertengahan hingga 50 tinggi dan kadang-kadang 60-an rendah. Pada peringkat 18u, perempuan jauh lebih kuat dan boleh membuang mana-mana antara 50 tinggi untuk pertengahan 60-an, kadang-kadang akan ada seorang gadis melemparkan di quality 60-an (antara 67-69), inilah gadis yang terutama direkrut untuk bermain Division 1 softball kuliah. Namun, kelajuan tidak selalu faktor yang paling penting dalam softball fastpitch. Pitcher boleh membaling bola yang kurva ke dalam (sinting) dan keluar (curveball) di batters tangan kanan. Ada juga riseballs yang bergerak ke atas dan keluar dari strikezone tersebut (sebagai usaha untuk memaksa adunan untuk ayunan atau menyebabkan mereka untuk memukul lemah pop-up), menjatuhkan bola dan kurva drop (untuk menyebabkan adunan untuk memukul groundballs; ini penting di peringkat yang lebih tinggi di mana strikeout terjadi lebih sering). Yang pitches umum yang lain adalah perubahan-up (pitch lebih lambat) dan fastballs. Sebuah perubahan kelajuan (off-kelajuan) juga sangat penting, pitcher yang baik akan dapat membuang semua pitches mereka pada kelajuan yang berbeza-beza dan gerakan pitching bahkan mungkin berbeza (kapal selam atau kincir angin). Pitchers menggunakan penipuan sebagai taktik utama untuk mendapatkan batters keluar sebagai masa reaksi dari 40 '(43' untuk 18U dan perguruan tinggi) hanya menyediakan kira-kira 0,5 saat atau kurang untuk bertindak balas ke lapangan dibuang.
 
pitcher ini cuba untuk melemparkan bola sehingga melepasi "zon strike". Namun, dalam lanjutan memainkan kendi yang sangat-terampil sengaja mungkin gelanggang bola di luar zon mogok jika ia yakin adunan cenderung swing. Dalam kes lain, seperti ketika seorang pemukul yang sangat kuat muncul untuk kelawar dan mereka diikuti oleh pemukul lemah, jag sengaja boleh berjalan adunan pertama berdasarkan perhitungan bahawa adunan seterusnya akan keluar yang mudah. Zon strike sedikit berbeza dalam berbagai bentuk softball. Sebuah lapangan yang melewati zon yang merupakan "strike". Sebuah pitch bahawa perubahan adunan di juga mogok, seperti memukul setiap bola yang mendarat di kawasan-kawasan busuk.
 
Sebuah pitch yang tidak mogok dan yang adunan tidak ayun pada apa yang dimaksudkan dengan "bola". Jumlah bola dan mogok disebut "count". Jumlah bola selalu diberikan pertama, sebagai 2, dan 1 2 dan 2, dan seterusnya. Sebuah hitungan 3 dan 2 adalah "menghitung penuh", kerana bola seterusnya atau mogok akan berakhir giliran adunan di piring, kecuali bola pergi busuk.
 
Jika tanah bola busuk (di luar garis dasar diperpanjang) tidak memainkan boleh dilakukan sampai kendi menerima bola lagi.
 
Berbagai tindakan haram yang dilakukan oleh pitcher, seperti "melompat" atau "gagak-hopping" yang disebut pitch haram. "Crow hopping" terdiri dari kendi tidak memiliki menolaknya-off kaki di tanah sebelum dan semasa keluaran. wasit ini tongkat lengan kanannya lurus ke samping dan mengepalkan tinjunya. Hal ini menghasilkan bola yang diberikan kepada adunan, dan setiap pelari di pengkalan maju ke dasar seterusnya. Gambar ke kanan menunjukkan suatu lapangan undang-undang sebagai kaki-off push tidak meninggalkan tanah. Bola harus dikeluarkan bersamaan dengan langkah kaki memimpin.
 
Dalam softball 16-inci, lapangan yang dilemparkan. Referee akan sering membuat panggilan berdasarkan tempat tanah sepak di belakang piring. Sebuah lapangan dalam "telaga" dianggap sebagai pitch yang sempurna.
 
Dalam softball pitch cepat, ada pelbagai jenis lapangan. Beberapa adalah: Fastball, changeup, dropball, riseball, sinting, curveball, yang knuckleball, dropcurve, dan cutter itu.
 
Pada tahap yang lebih tinggi untuk bermain, pitchers bertujuan untuk sudut dalam dan luar pinggan ketika membaling fastballs. Pitchers juga berbeza-beza fastballs membaling pada ketinggian yang berbeza untuk membuat memukul bola lebih keras lagi untuk individu ke arah kelawar. Demikian pula, baik dropball dan riseball adalah lapangan yang tinggi perubahan. Untuk adunan, dropball tampaknya akan datang di peringkat tetapi kemudian sebagai bola mencapai pinggan, turun padang, berusaha memaksa adunan untuk memukul bahagian atas bola. Hal ini harus menghasilkan adunan memukul sebuah groundball. Ketika pitcher melempar riseballs, batters melihat bola masuk lurus, tapi ketika bola mencapai pinggan, itu naik. Tujuan dari riseball adalah untuk memiliki adunan menabrak sebuah pop mudah terbang atau menyerang. Pitch lain yang berehat pada minit terakhir adalah curveball tersebut. Ketika pitcher membuang curveballs mereka snap pergelangan tangan mereka dan mengikuti lengan mereka di seluruh tubuh mereka, membuat kurva bola ke luar pinggan. Pitchers juga boleh membuat kurva bola ke bahagian dalam piring dengan meletakkan pergelangan tangan mereka ke arah yang berlawanan (jauh dari tubuh mereka). Pitch yang drastik perubahan kelajuan adalah changeup itu, mengganggu waktu adunan itu.
 
Fast pitch pitch boleh mencapai kelajuan tinggi;. Pada tahun 1996 Sukan Olimpik satu pitch mencapai 73,3 batu per jam (118 kilometer per jam) [18]
[Sunting] Doh
adunan Sebuah menanti lapangan
 
Pasukan ofensif menghantar satu "adunan" pada waktu home plate menggunakan kelawar anda cuba untuk mendapatkan lapangan maju ke wilayah yang adil. Urutan kelawar pemain, yang dikenali sebagai "batting order", harus tetap sama sepanjang perlawanan. Diikuti dan pengganti harus kelawar di kedudukan yang sama sebagai pemain yang diganti. Dalam batters co-ed, laki-laki dan perempuan harus alternatif.
 
adunan berdiri menghadap pitcher dalam "kotak adunan's" a (ada satu di setiap sisi pinggan). kelawar ini diadakan dengan kedua-dua tangan, di atas bahu jauh dari teko. (90 sudut darjah). Bola biasanya dipukul dengan gerakan berayun penuh di mana kelawar boleh bergerak melalui lebih daripada 360 darjah. adunan biasanya langkah maju dengan kaki depan dan swings bat.When anda ayunan, kaki belakang anda akan kelihatan seperti anda pemampatan bug.
 
Setelah bola terkena ke wilayah wajar pelari harus berusaha untuk maju ke base pertama atau lebih. Sedangkan berlari ke base pertama, adunan adalah "adunan-runner". Ketika ia selamat tercapai lebih dahulu (lihat di bawah) dia menjadi "base-runner" atau "pelari".
 
Sebuah bola yang dipukul hit tinggi di udara adalah "lalat bola". Sebuah bola terbang menghentam ke atas pada sudut lebih besar dari 45 darjah adalah "lalat pop". Sebuah bola yang dipukul di udara didorong melalui tengah lapangan pada ketinggian di mana sebuah infielder boleh bermain jika di kedudukan yang betul adalah "garis drive". Sebuah bola yang dipukul hits tanah dalam berlian adalah "tanah bola". Jika bola dipukul hits pemain atau basa dianggap telah menghentam tanah.
[Sunting] Mendapatkan adunan keluar
Pasukan softball Texas Longhorns mendapat Coret terhadap Penn State untuk menamatkan permainan, 15 Februari 2008.
 
adunan ini keluar jika: tiga mogok disebut (a "Coret"), sebuah bola terkena adunan ditangkap sebelum menyentuh tanah (suatu "flyout"); adunan pergi ke dasar yang sudah ditandakan ("tag" atau "main tag"), sebuah Fielder memegang bola menyentuh dasar yang merupakan pangkalan satu-satunya ke arah yang adunan dapat dijalankan sebelum adunan tiba di sana (yang "memaksa keluar" atau "gaya bermain"); atau dalam keadaan khusus tertentu.
[Sunting] Memajukan sekitar pangkalan
Seorang pemain pembundaran base kedua.
 
Jika pemain hits bola dan wang muka kepada dasar tanpa kesalahan tangkas atau keluar suatu yang dirakam, maka yang disebut "base hit". Dasar harus dicapai dalam rangka melawan, bermula dengan base pertama. Setelah memukul bola adunan boleh maju sebagai pangkalan sebanyak mungkin. Uang muka kepada dasar pertama di hit satu adalah "tunggal", untuk pangkalan kedua adalah "ganda", untuk base ketiga adalah "triple", dan home plate adalah "home run". Home berjalan biasanya dinilai oleh memukul bola di atas pagar outfield, tetapi mungkin mencetak gol pada hit yang tidak pergi ke pagar. A home run termasuk apa-apa bola yang memantul dari Fielder dan berjalan di atas pagar di wajar-wilayah (bergantung Peraturan kumpulan persatuan dan tempatan) atau yang hits kutub busuk. Jika bola dipukul memantul Fielder (dalam wilayah wajar) dan berjalan di atas pagar di kawasan-kawasan kotor, atau jika berjalan di atas pagar di lokasi yang lebih dekat daripada jarak rasmi, adunan diberikan ganda sebagai gantinya.
 
Jika runner berhak menjadi dasar di mana pelari lain berdiri, pelari terakhir harus maju ke pangkalan seterusnya. Sebagai contoh, jika seorang pemain hits bola dan ada pelari pada pertama, runner terlebih dahulu harus berusaha untuk maju ke kedua-dua kerana adunan-runner berhak untuk base pertama. Jika adunan mencapai base pertama tanpa dipadamkan, maka pemain kemudian boleh dipaksa untuk berlari ke base kedua kali bola ditolak ke kawasan yang adil. Itu kerana pemain perlu mengosongkan dasar pertama untuk membolehkan adunan seterusnya untuk mencapainya, dan akibatnya hanya boleh pergi ke base kedua, di mana kekuatan keluar dapat direkodkan.
 
Runner mungkin muka berisiko untuk diletakkan keluar: di hit oleh pemain lain, setelah bola terbang mempunyai tertangkap, asalkan pemain itu menyentuh dasar pada saat bola pertama kali menyentuh atau selepas, atau (dalam pitch cepat) secara automatik , ketika sebuah pitch disampaikan secara haram.
 
Runner muka tanpa kewajipan untuk diletakkan keluar: ketika kemajuan berjalan kaki pemain lain ke pangkalan saat ini runner's, atau secara automatik dalam keadaan khusus tertentu dijelaskan di bawah ini.
[Sunting] keadaan Khusus
 
Jika ada "liar membaling" di mana bola pergi keluar dari tempat bermain yang dilantik, masing-masing runner diberikan dasar yang akan mereka, plus satu dasar tambahan.
 
Dalam pitch cepat, pelari boleh cuba untuk mendapatkan "dasar dicuri" dengan berlari ke dasar seterusnya di lapangan dan mencapai itu sebelum tag dengan menggunakan bola. Sampai saat ini, mencuri dilarang dalam pitch lambat kerana pelari akan mendapatkan kepala mulai besar sementara lapangan lambat adalah untuk membuat jalan untuk adunan. Sebagai hasil dari perubahan peraturan yang diprakarsai oleh Persatuan Softball Bebas yang kemudian membuat jalan ke Persatuan Softball Amatir dan International Softball Persekutuan di abad ke-21, sebahagian besar tahap lapangan lambat mencuri izin pangkalan, disediakan pelari bermula ketika bola sentuhan baik tanah atau persilangan pinggan. Peraturan ini mendorong pitcher untuk lebih bertanggung jawab dengan pitch dan penangkap untuk bermain pertahanan, sebagai penangkap bola yang ketinggalan ini sekarang alasan untuk memiliki pangkalan dicuri.
 
Tidak peduli apa tahap bermain, semua baserunners harus tetap satu kaki di atas dasar sampai pitcher melempar bola atau sampai bola melintasi tepi depan home plate (bergantung pada persatuan).
 
Dalam pitch cepat, jika penangkap turun mogok tiga (a "bola berlalu") dengan kurang dari dua angka out, adunan boleh cuba untuk lari ke base pertama jika dasar pertama adalah kosong. penangkap kemudian harus berusaha melempar bola ke base pertama di depan runner. Jika dia tidak boleh, pelari selamat. Dengan dua angka out, adunan boleh cuba untuk menjalankan terlebih dahulu apakah atau tidak itu sudah diduduki.
 
Bergantung pada kumpulan di lapangan hanya lambat bola busuk dengan dua serangan pada adunan bererti adunan keluar. Mencuri di softball 16-inci yang sangat terhad, sebagai runner hanya boleh mencuri asas di depan mereka, jika terbuka, dan jika mereka dilemparkan pada, "à la" pickoff bergerak atau snap melempar. Hal ini mengakibatkan ramai pemain berpengalaman yang dilemparkan atau dua kali ganda dari ketika mereka cuba untuk memajukan di pickoff liar di baserunner lain.
[Sunting] Scoring berjalan
 
Sebuah "menjalankan" undian ketika seorang pemain telah menyentuh semua empat pangkalan dalam rangka, meneruskan bertentangan di sekitar mereka. Mereka tidak perlu menyentuh bermain sama; adunan mungkin tetap aman di pangkalan sementara bermain keputusan dan berusaha untuk memajukan pada bermain kemudian.
 
jalankan bukanlah mencetak jika keluar terakhir adalah memaksa keluar atau terjadi selama bermain sama bahawa pelari melintasi home plate. Sebagai contoh, jika pelari ada di base ketiga sebelum memukul, dan ia menyeberangi home plate setelah mengeluarkan dibuat, baik pada adunan atau pelari lain, jalankan tidak dikira.
[Sunting] Akhir perlawanan
 
Pasukan dengan menjalankan sebahagian selepas memenangi tujuh babak permainan. Setengah (bawah) terakhir dari inning ketujuh atau bahagian sisa inning ketujuh tidak dimainkan jika kedua batting pasukan terkemuka.
 
Jika game terikat, bermain biasanya berlanjut sampai keputusan semua, dengan menggunakan peraturan tie-breaker antarabangsa. Mulai di atas inning kelapan, pasukan batting bermula dengan runner-basa di base kedua, yang merupakan pemain yang terkini sedia untuk kelawar (dengan kata lain, adunan yang terkini mengambil posisi mereka di tempat adunan itu; terlepas apakah mereka keluar terkini atau lain runner dipadamkan).
 
Dalam permainan di mana satu pasukan memimpin dengan margin besar, jangka depan Peraturan mungkin datang ke dalam bermain untuk mengelakkan memalukan pasukan lemah. Dalam pitch cepat dan pitch diubahsuai, margin dari 20 berjalan selepas tiga babak, 15 selepas empat, atau 10 selepas lima sudah cukup untuk kemenangan yang akan diisytiharkan untuk pasukan terkemuka. Dalam pitch lambat, margin ialah 20 berjalan selepas empat babak atau 15 selepas lima babak. [11] Dalam NCAA, margin yang diperlukan selepas 5 babak adalah 8 berjalan. Peraturan belas kasihan akan berlaku pada akhir sebuah inning. Jadi, jika batting pasukan pertama berada di depan dengan berjalan cukup bagi Peraturan mulai berlaku, kedua-dua pasukan batting diberikan setengah mereka inning untuk mencuba dan sempit margin.
 
game mungkin akan hilang kerana "kehilangan". Skor 7-0 untuk pasukan tidak bersalah direkodkan (biasanya satu run diberikan untuk setiap inning yang telah dimainkan). Sebuah kehilangan boleh disebut kerana salah satu syarat berikut: jika sebuah pasukan tidak muncul untuk bermain, jika satu sisi menolak untuk terus bermain, jika sebuah pasukan gagal untuk meneruskan bermain selepas suspensi berakhir bermain, jika pasukan menggunakan taktik yang dimaksudkan untuk tidak adil menunda atau mempercepat permainan, jika seorang pemain dikeluarkan dari permainan tidak meninggalkan dalam masa satu minit yang diminta untuk melakukannya, jika pemain yang tidak boleh bermain memasuki permainan dan satu pitch telah dilemparkan, jika pasukan tidak memiliki , apa pun alasannya, pemain yang cukup untuk meneruskan, atau jika setelah peringatan oleh wasit, pemain terus sengaja melanggar peraturan permainan. Peraturan yang terakhir ini jarang dikuatkuasakan sebagai pemain yang melanggar peraturan selepas memberi amaran biasanya dihapuskan.
 
Referee plat boleh menangguhkan bermain kerana kegelapan atau apapun yang menempatkan pemain atau penonton dalam bahaya. Jika lima giliran telah dimainkan, permainan dicatat sebagai berdiri. Ini termasuk hubungan. Jika kurang daripada empat babak yang telah dimainkan, permainan tidak dianggap sebagai "peraturan" permainan.
 
Permainan yang tidak peraturan atau ikatan peraturan-peraturan yang kembali dari sudut suspensi. Jika itu adalah permainan kejohanan, itu adalah memainkan semula dari awal. senarai nama Pasukan boleh diubah.
[Sunting] Kedudukan
 
Ada sembilan pemain keluar lapangan pada satu masa. Walaupun kendi dan penangkap mempunyai bola paling, setiap orang mempunyai pekerjaan tertentu. Di tengah lapangan itu ada kendi, penangkap, baseman pertama, baseman kedua, shortstop, dan baseman ketiga. Dalam outfield ada yang tersisa Fielder, Fielder pusat, dan Fielder kanan. Dalam softball pitch lambat ada pemain luar tambahan di bidang keluar, yang ditetapkan sebagai seorang pengelana. Biasanya, pasukan defensif akan bermain dengan empat outfielders, artinya ada Fielder kiri, Fielder kiri-tengah, Fielder kanan-tengah, dan Fielder kanan.
[Sunting] Pitcher
 
pitcher adalah individu yang melempar bola dari sisi berlian atau gundukan teko itu. Di besbol, gundukan tinggi, tetapi dalam gundukan softball tidak ditinggikan. pitcher biasanya membaling bola dalam zon strike. Dalam sofbol, pitcher menggunakan gerakan ketiak ke lapangan bola menuju zon mogok. Begitu pitcher membuat melempar, para fielders bersedia untuk lapangan bola yang dipukul di tengah berlian. [19] pitchers biasanya cenderung tinggi, sangat fleksibel dan memiliki kekuatan tubuh yang baik atas.
[Sunting] Catcher
 
penangkap selalu di belakang pemukul di semi-kedudukan berjongkok di home plate. penangkap itu pulih daripada pitcher pitches. penangkap juga melemparkan bola ke pangkalan lain untuk membuang pelari. Di home plate, penangkap bertanggung jawab untuk membuat semua menyendiri. Dalam permainan yang paling, penangkap memberikan petunjuk visual atau jari seperti apa lapangan berikutnya harus. Penangkap biasanya sangat kuat, gesit, berfikir cepat dan mempunyai refleks cepat. Penangkap memerlukan banyak otot untuk membuat kuat dan cepat melempar. Mereka adalah salah satu pemain yang paling penting dalam permainan. Peraturan Catcher lapangan, mereka mengendalikan bermain dan memberitahu semua orang mana yang akan dan pada bila-bila berada di sana. Mereka adalah kemungkinan besar kapten pasukan atau berkongsi tanggung jawab dengan jag. [20]
[Sunting] baseman Pertama
 
Baseman pertama adalah kedudukan ke kanan base pertama. Hebat utama dari baseman pertama adalah untuk membuat memainkan tangkas pada semua bola hit ke base pertama. Baseman pertama juga membantu mencegah mencuri dari pertama ke base kedua. Dasar pertama biasanya terlibat dalam setiap memukul yang terjadi di lapangan bermain. Individu pada base pertama mempunyai tangan cepat dan selalu mencari untuk menangkap pemain dari dasar.
[Sunting] baseman Kedua
 
Yang baseman kedua bermain di antara baseman pertama dan celah di kedua-dua. Jika bola dipukul ke sisi kiri lapangan, kedua-dua merangkumi base kedua. Jika bola dipukul di pihak mereka dari lapangan, mereka kembali Fielder, tutup pertama, atau gelanggang bola bergantung di mana ia baseman kedua hit.The juga adalah dipotong memukul bola ke sisi kanan di outfield . Penjaga base kedua juga melempar terus ke penangkap untuk mengelakkan pelari dari penilaian. [21]
[Sunting] shortstop
 
shortstop Bidang semua memukul bola ke tengah lapangan antara dasar kedua dan ketiga. Individu ini juga membantu cover base kedua dan sering terlibat dalam memainkan berlaku, bermain ganda dan sering melemparkan bola ke penangkap untuk membuang pelari di home plate. Sebahagian besar berhenti pendek sangat cepat, lincah dan berfikir cepat. Shortstops boleh bermain dalam sebuah daerah terhad namun dihadapkan dengan pelbagai jenis hits dan berinteraksi rapat dengan pangkalan 2, 3 dasar dan home plate. Sering bermain ganda adalah kerana berfikir cepat oleh berhenti singkat. [22]
[Sunting] baseman ketiga
 
Yang baseman ketiga merangkumi semua hits ke dasar ketiga dan menerima bola dari outfield tersebut. Orang base ketiga yang juga sering melemparkan bola ke penangkap cuba berlari keluar runner di home plate. Individu pada base ketiga biasanya berfikir cepat kerana jenis hits yang umumnya terjadi di zon itu. berfikir Kilat seringkali boleh menghentikan pelari penilaian atau boleh menimbulkan bermain ganda. [23]
[Sunting] Outfielders
 
Para Outfielders adalah pemain yang merangkumi daerah berumput di belakang tengah lapangan tersebut. Outfielders diberi nama untuk kedudukan mereka di lapangan relatif terhadap home plate. kedudukan outfield tradisional termasuk Fielder Waktu, sebuah Fielder Center, dan Right Fielder. Para pemain ini biasanya kembali memainkan dibuat oleh infielders dan membuat dimainkan bila bola terkena masa lalu atau di atas tengah lapangan tersebut. Kerana kedudukan mereka merangkumi rentang yang lebih besar daripada infielders, outfielders cenderung memiliki senjata membaling kuat. Outfielders bertanggung jawab untuk membaling bola menerjunkan ke pemain dikenali sebagai orang yang cut-off (biasanya baseman kedua atau short stop). Dengan cara ini, lebih cekap outfielders kembali bola ke tengah lapangan dengan tujuan mencegah baserunners dari maju menjadi pangkalan tambahan. Di beberapa kumpulan / organisasi, empat pemain outfield dimanfaatkan oleh masing-masing tim, dengan Pusat Field kedudukan yang dikongsi antara dua pemain yang dikenali sebagai Fielder Waktu-Center dan Center Fielder kanan.
 
Mengetahui tanggung jawab masing-masing pemain adalah penting untuk memiliki pertahanan yang solid. Dengan gerakan segerak dan membaling, permainan menjadi menarik dan mengalir lancar. Softball adalah contoh sempurna dari permainan pasukan dan di mana komunikasi sangat penting. [24]
[Sunting] Modifikasi Peraturan
 
Salah satu alasan populariti sofbol adalah kemudahan pengubahsuaian Peraturan, sehingga membolehkan permainan untuk disesuaikan dengan pelbagai peringkat kemahiran. Sebagai contoh, di beberapa kumpulan softball pitch lambat adunan bermula pada kelawar dengan hitungan bola satu serangan. Dalam beberapa kumpulan, jumlah home run yang boleh terkena pasukan terhad. Di kumpulan lain, mencuri pangkalan dilarang. Beberapa kumpulan membolehkan untuk permainan yang lebih defensif dengan membuat rumah plat keluar kekuatan untuk base pertama. Hal ini mengurangkan skor merata di kedua-dua belah pihak, dan membolehkan untuk beberapa margin kesalahan.
 
kumpulan Co-rekreasi, di mana laki-laki dan perempuan bermain di pasukan yang sama, sering mengadopsi peraturan bertujuan untuk mengurangkan ketimpangan gender, dengan andaian bahawa lelaki akan umumnya lebih kuat dan / atau terampil. Misalnya Peraturan boleh menentukan bahawa harus ada yang sama jumlah lelaki dan wanita dalam pasukan, atau bahawa order batting batters lelaki dan wanita alternatif. [25] Salah satu peraturan yang mungkin memerlukan batters laki-laki untuk "beralih hit" [26]. Beberapa kumpulan bahkan menggunakan bola yang berbeza untuk batters laki-laki dan perempuan [27] Walaupun peraturan yang diubahsuai secara umum., ada pertanyaan seperti tempat mereka dalam sukan dewasa moden. [28]
 
Beberapa kumpulan menghendaki pasukan untuk menggunakan penerbangan softballs terhad. Softballs ini, bila terkena, tidak akan pergi sejauh softballs biasa. kumpulan lain mengehadkan bilangan penayangan yang boleh mencetak gol di sebuah inning. Lima adalah batas yang umum.
 
Dengan membolehkan pengubahsuaian ini dan lain-lain, softball bisa dinikmati oleh anak-anak, remaja, dan orang dewasa. kumpulan Senior dengan pemain di atas usia 60 yang tidak biasa.
 
Contoh dari pengubahsuaian Peraturan adalah "kendi ofensif" (atau "pitch diri") sering dijumpai di dalam permainan informal di mana penekanannya adalah pada sosial daripada aspek kompetitif daripada permainan. pitcher Bantuan yang adonan dengan cuba untuk memberikan lapangan termudah untuk memukul. Tidak ada berjalan, dan adunan biasanya diberikan sejumlah tetap pitch untuk mencuba untuk memukul (biasanya 3 atau 4). adunan ini dianggap mencoret jika dia gagal memukul bola ke kawasan wajar setelah jumlah tertentu lapangan. pitcher tidak bertindak sebagai Fielder, dan Peraturan sering dibuat bahawa jika menyentuh bola dipukul pitcher, adunan keluar.
 
Dalam beberapa kumpulan jumlah lapangan berjalan atau Coret dapat dikurangkan. Sebagai contoh, satu serangan keluar, dan dua bola adalah jalan-jalan. Hal ini biasa terjadi di kumpulan mana doubleheaders dimainkan, atau di kumpulan akhir musim ketika siang hari berkurang adalah satu masalah. Hasilnya dalam permainan pendek, sebagai pemain lebih cenderung ayunan, bahkan di lapangan marjinal, daripada risiko mencolok keluar pada satu lapangan.
 
kumpulan Banyak juga termasuk base pertama kedua akan berdekatan dengan yang utama. Ini biasanya oren dan adunan berjalan melalui dasar pertama adalah seharusnya untuk menjalankan lurus melalui itu. Ini meminimumkan kemungkinan pertembungan. Dengan cara yang sama beberapa kumpulan mempunyai home plate alternatif dan peraturan yang bermain di rumah selalu memainkan gaya. Dalam kes ini biasanya ada garis putih ditarik sekitar 1 / 3 perjalanan ke bawah garis yang dianggap titik tidak boleh kembali. Ini direka untuk mengurangkan "Pickle" yang boleh meletakkan beban besar pada pergelangan kaki dan lutut baserunners tua.
[Sunting] bermain Indoor
 
Terlepas dari kenyataan bahawa itu awalnya bertujuan untuk dimainkan di dalam bilik, softball biasanya dimainkan di luar bilik. Bentuk indoor kadang-kadang disebut Arena Softball. Hal ini paling mirip dengan lambat pitch. Tidak ada "rasmi" Peraturan untuk bentuk indoor, tetapi beberapa konvensyen am diberikan di bawah ini.
 
Hanya dinding di belakang adunan dianggap wilayah busuk. Dinding lain dianggap wajar. Jika bola hits dinding dan tertangkap sebelum tanah, adunan terbang keluar. Biasanya, ada sebuah kawasan kecil di salah satu dinding yang dihasilkan di rumah menjalankan yang diberikan jika bola dipukul hits itu.
 
Pitching umumnya sedikit lebih lambat karena rumput indoor, atau nada melalui mesin pitching.
 
Penempatan dari fielders berbeza. pitcher juga bertindak sebagai penjaga base kedua. Kadang-kadang ada suatu penangkap.
 
Tidak ada batasan untuk jumlah adunan pasukan mungkin telah sedia, walaupun hanya kelawar dapat begitu banyak dalam satu inning.
[Sunting] Persaingan antarabangsa
 
Persekutuan Softball Antarabangsa memegang kejohanan dunia, yang diadakan setiap empat tahun, dalam beberapa kategori. ISF adalah badan antarabangsa. The Amateur Softball Association adalah Badan Pengurus Nasional Softball bagi Amerika Syarikat sesuai dengan undang-undang Sukan Amatir 1976. Kerana populariti sukan, ada banyak yang menetapkan badan-badan seperti Amerika Syarikat Specialty Sukan Association dan National Softball Association.
 
ISF memegang perlawanan kejohanan dunia dalam beberapa kategori. Perlawanan dalam setiap kategori diadakan setiap empat tahun. Perlawanan yang paling baru adalah XI Wanita Kejohanan Dunia pada akhir Ogos dan awal September, 2006. Semua Kejohanan Dunia menggunakan sistem playoff Page [29] dan dalam fastpitch. Ada juga beberapa Piala Dunia diadakan di 4 selang tahun dalam berbagai kategori. [30] [31]
 
Australia adalah Men berjalan Juara Dunia, selepas memenangi gelaran pada tahun 2009. Sebelum itu, New Zealand telah memenangi tiga perlawanan sebelumnya [32] Men Junior berjalan Juara Dunia adalah Australia, yang telah memenangi empat kejohanan terakhir. [33] Pada Kejohanan Wanita Dunia Amerika Syarikat adalah pasukan paling dominan,. selepas memenangi tiga daripada empat perlawanan terakhir Sukan Olimpik dan tujuh hari yang terakhir Kejohanan Dunia. [34] [35] Juara Dunia Junior Women's saat ini adalah Amerika Syarikat. [36]
 
softball Perempuan membuat penampilan pertama Sukan Olimpik pada tahun 1996 dan membuat paparan akhir Sukan Olimpik pada tahun 2008 permainan [37].
[Sunting] Australia
 
Australia softball dimainkan di semua negara dan wilayah di Australia dan di semua peringkat pendidikan akademik. Permainan ini dipromosikan secara meluas untuk menjaga kecergasan, kesihatan, prestasi peribadi dan kesenangan. Australia mempunyai pasukan softball yang sangat baik yang merupakan cerminan dari pembinaan, pendidikan dan sistem latihan. [38]
[Sunting] Jepun
 
Jepun, seperti Australia, dengan cepat menyusul ke Amerika Syarikat. Jepun telah memiliki tradisi panjang softball yang dimainkan di semua peringkat di negara tersebut. Hampir setiap sekolah dan perguruan tinggi memiliki program sukan yang meliputi softball. Seperti besbol, softball di Jepun adalah sangat kompetitif. Jepun menang atas Amerika pada tahun 2008 [39], mencerminkan tingkat lanjut bermain di negara Asia Timur.
[Sunting] China
 
China adalah cepat menjadi pasukan untuk menonton di softball. Kerana pingat perak di Olimpik Atlanta 14 tahun lalu, China kini membuat softball keutamaan di semua peringkat. [40] Permainan ini dimainkan di sebahagian besar sekolah dan dengan penduduk 1.3 bilion, jumlah pemain besar adalah mematikan menjadi booming untuk China. China sudah sering berkeliling Amerika Syarikat dan telah melatih berkaliber sekarang sama dan program latihan.
[Sunting] Populariti dan penyertaan
 
Softball peserta adalah sukan yang paling popular di Amerika Syarikat, [5] kerana dianggarkan bahawa 40 juta orang Amerika akan bermain sekurang-kurangnya satu permainan softball semasa setahun. Hal ini dimainkan oleh laki-laki dan perempuan baik recreationally dan kompetitif.
 
Softball dimainkan, pada peringkat tertentu, di lebih dari seratus negara di seluruh dunia [41] Softball Antarabangsa Persekutuan telah 113 negara anggota, (tidak termasuk wilayah bergantung) .. [42]
 
Di banyak kota di AS, dewasa pasukan softball yang diadakan oleh Bar dan kelab, maka yang popular istilah "bir-kumpulan softball". Pasukan dapat laki-laki, perempuan atau co-ed, dan tahap kemahiran dapat berkisar dari pemula untuk elit, dengan komposisi kumpulan mencerminkan itu. Kumpulan ini hampir secara eksklusif lambat-pitch.
 
fastpitch softball kompetitif untuk anak perempuan tumbuh semakin popular. Di seluruh Amerika Syarikat, ada ribuan pasukan yang bersaing sepanjang tahun di perlawanan. Selama ini sebahagian besar perlawanan tujuan terbesar adalah tidak memenangi pertandingan, tetapi berusaha untuk mendapatkan pelatih perguruan tinggi sebanyak mungkin untuk mengamati (a) Pemain tertentu atau pemain. pasukan kompetitif kini mulai sekitar lapan tahun, jika tidak lebih muda. Bergantung pada pasukan mereka dapat melakukan perjalanan di seluruh Amerika Syarikat atau bahkan luar negeri seperti ke Kanada, musim panas dan gugur selama beberapa minggu dan hari pada suatu masa.
 
Ada banyak badan hukuman yang berbeza dari softball, USSSA, ASA, ISA, NSA, WSL, dan SASL hanya untuk beberapa nama. Salah satu yang terbesar adalah Amateur Softball Association, juga dikenali sebagai ASA. Hal ini dikenali sebagai Badan Nasional dari Softball, ditubuhkan pada tahun 1933 dan mempunyai lebih daripada 240,000 pasukan. The USSSA, ditubuhkan pada tahun 1968 Amerika Syarikat Slo-Pitch Softball Association, tapi diganti pada tahun 1997 ke Amerika Syarikat Specialty Sukan Persatuan, adalah persatuan-satunya yang masih punya program slowpitch utama seorang laki-laki hidup.
Listen
Read phonetically
 
== Padang sofbal ==