Pertanian di United Kingdom: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Mencipta laman baru dengan kandungan '{{proses|BukanTeamBiasa}} thumb|alt=A blue agricultural machine in use|A [[combine harvester]] '''Pertanian di United Kingdom'''...'
(Tiada perbezaan)

Semakan pada 14:22, 6 November 2010

Pertanian di United Kingdom adalah sebuah industri dalam kemerosotan beransur-ansur. Walaupun ia menduduki kebanyakn dari kawasan tanah United Kingdom, pertaniana membuat suatu sumbangan kecil dan semakin susut beransur-ansur pada ekonomi negara. Sungguhpun petani bermahir, teknologi tinggi, tanah subur dan bersubsidi, yang dasarnya datang dari Keastuan Eropah, pendapatan ladang adalah rendah dan menggugur, terutamanya oleh kerana harga rendah di pagar ladang. UK ini mengelaur kurang daripada enam puluh peratus makanan ia makan. Dengan tiap generasi, kurang orang muda dapat mampu kos modal bertambah kemasukan ke dalam pertanian dan lebih tidak digalakkan dengan pendapatan rendah. Usia pukul rata pemegang ladang British adalah kini 59.

A blue agricultural machine in use
A combine harvester

Suram walaupun dekad-dekad baru ini telah jadi, komuniti pertanian British adalah melambung kembali dan dapat disesuaikan. Telah ada gerakan terhadap pertanian organik dalam suatu percubaan untuk meneruskan untung, dan banyak petani kini menambah gaji mereka dengan memperbezakan aktiviti dari pertanian tulen. Kini, biofuel menyampai kesempatan baru untuk para petani terhadap suatu latar belakang menambah ketakutan tentang harga fossilfuel, kawalan tenaga, keterusan tenaga, dan perubahan cuaca. Ada kesedaran bertambah bahawa petani mempunyai peranan penting untuk bermain sebagai penjaga kawasan desa dan hidup liar British.

Kos tinggi kemasukan ke dalam pertanian mewakili suatu batasan penting. Harga tanah di United Kingdom adalah tinggi. Pihak berkuasa tempatn mengakui ini dan sesetengah mereka memberikan peangan kecil berniat untuk membenarkan mereka dengan kemahiran atau latihan tetapi sedikit model untuk mendiri sebagai petani penyewa. Walau bagaimanapun, peruntukan ini menyusut dan ada suatu kekurangan yang bertambah tanah ladang to let.

Lihat juga

References

Footnotes
Bibliography
Periodicals
  • King, Jane (ed.): Farmers Weekly. Sutton, Surrey: Reed Business Information.
Citations

Pautan luar