Perbezaan antara semakan "Uchiha Madara"

(baru)
 
 
Setelah kematian Sasori, Madara, sebagai Tobi, Zetsu muncul dengan mengumpulkan cincin Sasori. Dia menyatakan minatnya untuk bergabung dengan Akatsuki, percaya bahawa mencari cincin itu akan memberinya keahlian. Mereka kemudian menemukan lengan Deidara dan memakai cincin itu, percaya Deidara sudah mati juga. Ketika Deidara muncul dan menuntut bahawa Tobi memberinya lengannya kembali, Tobi menolak, mendorong Deidara untuk lucu mencuba dan mencekiknya sampai mati dengan kakinya.
 
Tiga ekor Arc
Tobi dan Deidara's debut sebagai sebuah pasukan.
 
 
Tobi diterima untuk masuk ke Akatsuki sebagai pengganti Sasori dan pasangan baru Deidara's. Dia ditugaskan untuk menangkap Giant Tiga Ekor Penyu, dan Deidara menemaninya. Dalam anime, selama pencarian mereka, mereka berhenti untuk mendapatkan gigitan untuk makan di sebuah kedai Dango, dan Deidara menunggu dengan cemas untuk menghapuskan topeng Tobi sehingga dia dapat melihat apa yang tampak seperti di bawahnya, tapi dia berpaling, menyembunyikan wajahnya . Ketika ia selesai Dango, mereka berpisah dan pergi ke arah yang berbeza. Tobi akhirnya menemukan tasik dan melihat Sakura, Shizune, Hinata, dan Ino di tasik dengan menggunakan empat-Corner Sealing Barrier. Dia kemudian menyedari bahawa teknik ini adalah untuk segel Tiga-ekor, dan pergi setelah Deidara untuk memberitahu kepadanya tentang penemuannya.
 
Setelah menyaksikan Tobi Deidara membunuh dua ANBU, ia mengucapkan selamat kepadanya. Mereka berdua menemukan tiga ekor di dalam tasik. Deidara menggunakan tanah liat untuk membuatnya tampak luar, setelah itu Tobi Deidara cuba meyakinkan untuk berjuang di tempatnya. Binatang itu mula mengejarnya, dan Deidara menggunakan salah satu bom di atasnya sementara itu terganggu. Sisanya pertempuran pergi tak terlihat. Kemudian, Tobi mulai berbicara tentang bagaimana jutsu nya sempurna, dan sekarang ia mengerti mengapa ia telah dilantik untuk misi. Deidara balas bahawa dia tidak akan mendapat jauh tanpa liat nya. Tobi kemudian jatuh tertidur di atas Tiga-ekor lain setelah melakukan komen cheeky, banyak kemarahan Deidara, yang "membangunkannya" dengan meletupkan bom tanah liat di sebelahnya.
 
Pursuit Itachi Arc
 
 
Itu akan terungkap, bagaimanapun, bahawa Tobi telah selamat, kerana dia bertemu dengan Pain dan Konan di Amegakure. Tobi, mendedahkan dirinya sebagai Madara, menyatakan bahawa Sasuke berkembang dengan baik. Memperhatikan bahawa Itachi akan mati segera, Madara memerintahkan Pain untuk menangkap Naruto Uzumaki, tuan rumah Sembilan-ekor. Dia kemudian muncul untuk mengalihkan perhatian 8-Man Squad sebagai Tobi sementara Sasuke bertarung dengan Itachi. Ninja Konoha telah berjaya ada di mencolok dia dengan serangan mereka, sehingga Shino Aburame sukarela untuk melawan Madara satu-satu. Dengan bug-nya, Shino boleh tempat-in dan menangkap Madara, tetapi Madara mampu melarikan diri dari ini juga. Zetsu kemudian datang untuk memberitahu kepadanya bahawa Sasuke telah membunuh Itachi. Madara mengatakan bahawa ia sudah tahu bahawa ini akan menjadi hasilnya, dan pergi menemui Sasuke. Sebelum meninggalkan, Sharingan telah dinodai oleh Kakashi.
Madara sedikit melepas topengnya.
 
 
Madara cenderung luka Sasuke dan, ketika ia terbangun, ditawarkan untuk bercerita tentang Itachi. Madara cuba berteman dengan Sasuke dengan membuang topeng dan mendedahkan Sharingan, sesuatu nya yang menyebabkan Itachi's Mangekyo Sharingan ke dalam bentuk mata kiri Sasuke dan yang membuatnya menggunakan Amaterasu pada Madara, yang akan berundur ke dalam kegelapan gua. Setelah menghentikan api hitam, Madara kemudian muncul lagi dengan topeng kembali, dan mula renungan tentang bagaimana Itachi tidak pernah berhenti untuk memukau dia. [19] Setelah Sasuke bertanya apa yang ia bicarakan, Madara mendedahkan bahawa Itachi telah kemungkinan besar atur supaya bahawa melihat Sharingan akan mencetuskan Amaterasu dia dikurung di dalam Sasuke. Setelah Sasuke mengeluh bahawa dia tidak masuk akal, Madara mendedahkan bahawa hal itu untuk melindungi dirinya, dan, ketika Sasuke masih tidak percaya padanya, Madara mengatakan bagaimana semua harus terdengar gila tetapi meyakinkannya bahawa ia mengatakan yang sebenarnya, dan memperkenalkan dirinya sebagai orang yang telah membantu Itachi pada malam naas. Dia mengatakan kepada Sasuke tentang sejarah klan Uchiha, kehidupan rahsia Itachi, dan panjang dia pergi untuk menjaga Sasuke dan Konoha keluar dari bahaya. Namun Dia juga berbohong tentang penglibatannya dengan serangan Sembilan-ekor 16 tahun yang lalu, mengatakan sebaliknya bahawa itu hanya sebuah tindakan kebetulan alam. Sasuke, menyesal bahawa dia telah membunuh Itachi sekarang bahawa ia tahu kebenaran, memutuskan untuk menghancurkan Konoha untuk memaksa Itachi ke dalam kehidupan dia tinggal.
 
Pencerobohan Pain Arc
 
 
Setelah Taka ditangkap Jinchūriki Lapan-ekor 'Killer Bee, Sasuke memberikannya kepada Madara untuk Akatsuki untuk menutup. Semasa proses ekstraksi, itu diturunkan menjadi palsu. Madara ditunjukkan untuk tetap diam, sebagai Kisame mengulas bahawa Sasuke telah tertipu dalam usahanya untuk menangkap Jinchūriki itu. [20]
 
Lima Kage Summit
 
 
Setelah transplating mata Itachi ke Sasuke, ia mengatakan bahawa ia akan memerlukan masa untuk memulihkan dan bertanya apakah ia merasakan sakit apapun. Sasuke mengatakan bahawa dia tidak dan menyatakan bahawa ia merasa kekuatan Itachi mengalir ke dalam dirinya dan bahawa ia semakin kuat. [21]
 
Mengurungnya Arc Jinchūriki
 
 
Beliau kemudian dilihat menghadapi dan mempersoalkan Konan di Amegakure tentang kewujudan mayat Nagato, kerana ia dikehendaki nya Rinnegan. Setelah ia menolak untuk mematuhi, Madara mengaku bahawa ia adalah satu, tidak Yahiko sesuai dengan Konan, yang menciptakan Akatsuki dan juga, memberikan yang Rinnegan Nagato. Dalam pertempuran berikutnya, Konan berusaha untuk membunuh mereka berdua dengan meletakkan tag letupan di antara bentuk kertas nya, dengan yang dia ditelan dia. Namun, Madara menyelamatkan dirinya (bersama-sama dengan Konan) oleh teleporting sebahagian besar letupan pergi, walaupun pada kos sebahagian daripada topeng dan lengan kanan yang tertiup angin. Setelah yang ditanya mengapa dia dan Nagato mengkhianati Akatsuki setelah bertemu Naruto, Konan Madara mengatakan bahawa ia mewakili kegelapan, dan dia malah akan menjadi "tiang ke jambatan keamanan" bahawa Naruto akan membina. Dia kemudian dihidupkan teknik rahsianya, yang memisahkan tasik mereka berjuang melawan pada berasingan, Madara mengejutkan.
Madara patah topeng mendedahkan kedua-dua Sharingan-nya.
 
 
Ketika ia jatuh ke dalam jurang, ia cuba untuk memulakan teleporting. Konan membalas dengan menempel beberapa tag letupan ke tubuhnya dan meledakkan mereka, yang membuatnya dari teleporting. Dia kemudian menyedari bahawa Konan telah dipenuhi teknik-nya dengan enam ratus bilion tag letupan, dan mereka akan meledakkan sepuluh minit penuh. Menyedari situasi ia dalam, ia terpaksa menggunakan Izanagi untuk bertahan hidup setelah mengambil lebih banyak kerosakan, kos dia menggunakan mata kirinya.
 
Setelah berbicara beberapa, Madara mengarah Kabuto ke Patung syaitan dari Jalan Luar, di mana di bawahnya ada mayat hashirama Senju. Namun, mayat ini tak ada artinya, karena diciptakan dari sampel daging yang diambil dari dia oleh Madara, selama pertempuran akhir mereka. Setelah, ia mendedahkan untuk Kabuto seratus ribu klon dari Zetsu, yang paling mungkin untuk melawan Pasukan Sekutu Shinobi. Segera setelah itu, Kabuto bersama-sama dengan Deidara reanimated berangkat untuk menangkap Killer Bee dan Naruto. Dia kemudian kelihatan Kabuto bertanya mengapa ia membawa dia Yamato bukannya Naruto dan / atau Killer Bee, tapi Kabuto menjelaskan bahawa Yamato membawa akan membantunya mencipta Zetsus lebih, dan menambah bahawa lebih baik daripada kehilangan pertempuran mustahil. Madara kemudian dilihat dengan mata kirinya yang hilang diganti dengan Rinnegan. Dia mengatakan Kabuto untuk bergegas dan mula bekerja, yang menyatakan bahawa mata kirinya lapar untuk berperang. Kemudian ia melihat dengan Kabuto membincangkan kaedah terbaik untuk menggunakan Yamato untuk keuntungan penuh mereka. Madara menyarankan menggunakan Rinnegan Manusia Path kemampuan untuk mengekstrak maklumat, tetapi mengutip itu akan membunuh Yamato. Kabuto menyarankan menggunakan dia untuk menguatkan klon Zetsu, dan bahawa dengan penggunaan ubat-ubatan dan Madara Sharingan, mereka boleh mengekstrak maklumat dari dia. Setelah peristiwa ini berlaku, Madara dan Kabuto berbaris ke perang.
 
== Rujukan ==
{{reflist}}
 
{{naruto info}}
 
[[Kategori:Watak-watak Naruto]]
 
[[es:Tobi]]
[[fr:Madara Uchiwa]]
[[gl:Tobi]]
[[it:Madara Uchiha]]
[[pt:Tobi]]
65,412

suntingan