Ukitake Jūshirō: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 1:
==Ukitake Jushiro==
==Watak dan Perwatakan==
{{spoiler}}
Ukitake Jushiro merupakan kapten skuad 13 dan merupakan kapten kepada [[Kuchiki Rukia]]. Leftenant atau penolong kanan Kapten Ukitake adalah [[Shiba Kaien]] yang merupakan abang kepada [[Shiba Ganju]] telah mati dibunuh oleh Rukia semasa Kaien telah berubah menjadi "Hollow".
 
==Watak dan Perwatakan==
Ukitake telah menjadi kapten selama beratus-ratus tahun bersama dengan Kapten [[Kyoraku Shunsui]], Kapten [[Unohana Retsu]] dan Kapten [[Yamamoto-Genryūsai Shigekuni]]. Kapten Yamamoto merupakan guru kepada Ukitake. Ukitake juga merupakan seorang kapten yang peramah dan baik, sangat sayangkan ahli-ahli bawahannya. Buktinya dia sanggup melanggar arahan Soul Society untuk menghukum bunuh ke atas Kuchiki Rukia, dia menyelamatkan Rukia dan Ichigo dari di hentam oleh burung hasil jelmaan beribu zanpakuto. Ukitake mempunyai badan yang lemah dan mudah sakit, dia selalunya tidak dapat bertahan lama dalam perlawanan disebabkan oleh kesihatan tubuh badannya. Walaupun begitu, kapten skuad 8 iaitu Kyoraku Shunsui selalu bersamanya dan merupakan kawan baik kepada Ukitake.
Watak Bleach
 
Ukitake telah menjadi kapten selama beratus-ratus tahun bersama dengan Kapten [[Kyoraku Shunsui]], Kapten [[Unohana Retsu]] dan Kapten [[Yamamoto-Genryūsai Shigekuni]]. Kapten Yamamoto merupakan guru kepada Ukitake dan merupakan anak murid Kapten Yamamoto yang paling dibanggakan atas kebolehan dan kehebatannya bersama Kapten Kyoraku. Ukitake juga merupakan seorang kapten yang peramah dan baik, sangat sayangkan ahli-ahli bawahannya., Buktinyapopular di kalangan shinigami dan merupakan jejaka idaman serta kegilaan oleh kebanyakan shinigami wanita. diaDia sanggup melanggar arahan Soul Society untuk menghukum bunuh ke atas Kuchiki Rukia, dia menyelamatkan Rukia dan Ichigo dari di hentam oleh burung hasil jelmaan beribu zanpakuto. Ukitake mempunyai badan yang lemah dan mudah sakit, dia selalunya tidak dapat bertahan lama dalam perlawanan disebabkan oleh kesihatan tubuh badannya. Walaupun begitu, kapten skuad 8 iaitu Kyoraku Shunsui selalu bersamanya dan merupakan kawan baik kepada Ukitake.
Yamamoto-Genryūsai Shigekuni
Peranan Jeneral shinigami daripada Gotei 13; Kapten Divisyen 1.
Tarikh lahir 21 Januari
Ketinggian 168 cm (5' 6")
Berat 52 kg (116 lb)
Zanpakutō Ryūjin Jakka
Seiyū Masaaki Tsukada
Pelakon suara latar Michael Sorich
Yamamoto-Genryūsai Shigekuni (山本 元柳斎 重國, juga dieja sebagai 山本 元柳斎 重国) ialah watak dalam manga dan siri anime Bleach. Dia ialah
 
==Sōgyo no Kotowari==