Kyōraku Shunsui: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Rahmaru (bincang | sumb.)
Mencipta laman baru dengan kandungan '{{Maklumat watak bleach | image = 250px | character name = Kyōraku Shunsui | occupation = Kapten ''[[Shinig...'
 
Rahmaru (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 20:
 
Kyoraku mempunyai sepasang zanpakuto akan tetapi satu zanpakutonya adalah lebih pendek dari zanpakutonya yang satu lagi. Nama zanpakutonya ialah Katen Kyōkotsu (花天狂骨, makna kasar: Bunga Syurga, Tulang Sasau ataupun Bunga dari Syurga dan Tulang Kegilaan)[21].
Pada lepasan tahap awal (shikai)pedangnya bertukar menjadi pedang kembar besar. Diaktifkan dengan arahan "bunga-bungaan diganggu, dewa bunga menitiskan air mata, angin di Syurga diganggu, syaitan di Syurga tertawa" (花風紊れて花神啼き天風紊れて天魔嗤う hana kaze midarete, kashin naki, tenpū midarete, tenma warau?, ataupun "tatkala angin bungaan naik berang, dewa bunga mengaum, tatkala angin di Syurga naik berang, dewa di neraka mengejek"). Kebolehan zampakutonya adalah istimewa kerana zanpakutonya yang panjang (Takaoni) boleh mengawal angin dan sesuai jika berlawan di udara. manakala zanpakutonya yang pendek (Kageoni) merupakan pedang kegemaranya tetapi ditakutinya, ia boleh measukimemasuki atau menusuk dimana sahaja bayang-bayang berada dan lebih sesuai digunakan apabila bertempur didarat sahaja.
 
[[Kategori:Bleach]]