Haq: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kurniasan (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Kurniasan (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 52:
'''''Haq''''' ialah sebuah filem [[cereka]] [[Malaysia]] yang dibintangi oleh [[Zul Huzaimy]] dan [[Adi Putra]] sebagai pelakon utamanya. Filem ini menggunakan khidmat pengarah dari [[Hong Kong]] iaitu Hor Chee Leong dibantu oleh Jumaatun Azmi.
 
''Haq'' yang mengisahkan tentang sepasang adik-beradik yang dikurniakan kuasa ajaib ini pada mulanya dijadualkan untuk ditayangkan di pawagam pada tahun 2010, namun tarithtarikh penayangannya telah ditunda dan bakal ditayangkan pada 27 Januari 2011.<ref>Kulanz (2010) ''[http://kulanzsalleh.com/haq-2011/ Filem HAQ Bakal Ditayangkan Pada Januari 2011]'', kulanzsalleh.com. Capaian 2011-01-01</ref>
 
==Plot==
Haq dan Bad merupakan adik-beradik angkat berbapakan Tuan Haji Ibrahim. Haq dikurniakan kuasa kharomah dan mampu mengalihkan objek dengan kuasa mindanya. Berbeza dengan Haq yang mempunyai keperibadian yang baik serta bijak, Bad lebih bersifat memberontak dan degil. Atas kedegilan Bad, ibu mereka mati di depan mata mereka. Sesudah dewasa, Bad gemar berkawan dengan samseng-samseng berbanding Haq yang melanjutkan pelajarannya.
<!-- sila bantu perbaiki bahagian plot ini, terima kasih. :) -->
 
==Barisan pelakon==