Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Polar (bincang | sumb.)
Che090572 (bincang | sumb.)
Baris 75:
 
[[Baba]] dan [[Baba dan Nyonya]]? [[Pengguna:Aurora|...Aurora...]] 03:22, 2 September 2006 (UTC)
 
==Fizik ditukar menjadi esoterik==
Hai Che poon! Saya rasakan agak sukar untuk menukarkan nama fizik kepada esoterik kerana :-
1. fizik bersifat besar konsepnya dan esoterik ini hanya melibatkan pemahaman kepada orang biasa...saya faham memang laman ini terbuka kepada lay man atau orang biasa tetapi wikipedia bahasa melayu bersifat ilmiah..jadi sekiranya kita ubah maka definisinya akan menjadi berbeza.
2. Terdapat banyak term atau sebutan di dalam bahasa inggeris yang terpaksa di'melayukan kerana tiada perkataan yang tepat yang boleh menggantikan 'term' berkenaan...jadi bagi pilihan yang ada ketika ini hanyalah menterjemah dan cuba melakukan sedaya upaya menterjemah supaya banyak makna yang tersurat dan tersirat dapat diungkapkan dengan jelas di dalam bahasa malaysia...
 
Saya alu-alukan dan amat berterimakasih kerana sudi menterjemah artikel fizik ini sebanyak-banyaknya dan saya harap ianya berterusan demi memperkayakan lagi kefahaman dan penguasaan kita di dalam bahasa melayu..[[Pengguna:Che090572|che]] 16:11, 2 September 2006 (UTC)
 
==Era Fazira==
Memang cantik..sebenarnya saya rasa meleleh air liur saya melihatnya ..hehehehe...tak payah diubah lagi nanti hilang serinya...biarlah dia begitu semasa muda heheheeee...[[Pengguna:Che090572|che]] 16:11, 2 September 2006 (UTC)