Remus Lupin: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Polar (bincang | sumb.)
Polar (bincang | sumb.)
Baris 43:
 
Pada penghujung buku tersebut, didedahkan yang [[Nymphadora Tonks]] jatuh cinta pada Remus tetapi dia mengelak kerana bimbang akan risiko dia sebagai serigala jadian, dan dia amat miskin, tua dan berbahaya buatnya. Walau bagaimanapun, kedua-duanya kelihatan berpegangan tangan pada babak terakhir buku tersebut.
 
==Penampilan buku dan filem ==
* Dalam ''[[Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (filem)|Harry Potter and the Prisoner of Azkaban]]'', serigala jadian Lupin kelihatan sebagai serigala anthropomorfik, walaupun dalam buku menyatakan yang hanya perbezaan kecil antara serigala sebenar dan serigala jadian dalam dunia ''Harry Potter''.
* Dalam filem, Lupin kelihatan mempunyai misaim nipis, begitu juga dengan parut walapun tidak dinyatakan dalam buku. Dia kelihatan lebih ceria berbanding dalam buku dan kelasnya mempunyai projektor yang tidak dinyatakan juga di dalam buku. Bajunya juga tidak koyak rabak walaupun adakala kelihatan lusuh. Dalam buku edisi Amerika, Lupin dilukis dengan rambut panjang hingga ke bahu dan beruban. Walau bagaimanapun, J.K. Rowling tidak pernah menyatakan tentang kepanjangan rambut Lupin.
* Dalam filem, nama gelaran Lupin dieja sebagai "Mooney", berbanding "Moony", walaupun dalam filem tidak pernah dinyatakan yang Lupin adalah Moony.
 
 
[[ar:ريموس لوبين]]