Murtad: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Yosri (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh 175.140.221.87 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh 115.164.73.161
Baris 9:
Faktor berlakunya gejala murtad di Malaysia
 
1. Lemah pegangan agama.
1. Menyedari bahawa Islam adalah agama palsu yang direka oleh Muhammad yang dilatih oleh gurunya bernama Waraqah Bin Naufal, seorang pendeta Nasrani. Muhammad belajar injil Matius daripada Waraqah Bin Naufal
 
2. Jahil tentang akidah dan hukum-hakam Islam.
2. Mengetahui sifat-sifat buruk nabi Muhammad sehingga dia tidak layak digelar nabi seperti mempunyai 13 isteri sedangkan Al-Quran menghadkan 4 orang isteri sahaja. Untuk menghalalkan perbuatannya Muhammad mencipta ayat Al-Quran Surah Al-Ahzab ayat 50 yang bermaksud : "Sebagai kekhususan bagimu (Muhammad) bukan untuk semua Mu'min". Nampaknya Al-Quran direka untuk memenuhi keperluan nafsu syahwat Muhammad. Muhammad juga membunuh ramai orang Yahudi di Madinah kerana dendam terhadap mereka yang tidak mahu mengakuinya sebagai nabi serta menggalakkan perhambaan dengan menjual wanita dan kanak-kanak Yahudi sebagai hamba.
 
43. Menyedari tentang kebaikan dan nilai-nilai murni yang terdapat dalam agama lain.
3. Menyedari pertentangan Al-Quran dengan fakta sebenar sejarah. Contohnya Al-Quran mengatakan bahawa Maryam ibu Isa adalah saudara perempuan nabi Harun padahal mereka hidup diselang waktu selama 1500 tahun.
 
54. Faktor perkahwinan.
4. Menyedari tentang kebaikan dan nilai-nilai murni yang terdapat dalam agama lain.
 
5. Faktor perkahwinan.