Wikipedia:Rencana tunas: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
k Suntingan 88.240.98.230 dikembalikan ke versi terakhir oleh PM Poon
Baris 13:
Rencana-rencana panjang yang tidak mempunyai [[Wikipedia:Glosari#W|wikifikasi]] (format Wikipedia) atau [[suntingan kopi]] (iaitu pengemaskinian oleh penyunting lain) biasanya tidak dianggap sebagai rencana stub. Kaedah yang biasa ialah untuk memasukkan [[Wikipedia: Sumber pengemaskinian|teg pengemaskinian]] kepada rencana itu. Perhatikan bahawa rencana-rencana pendek yang tidak mempunyai banyak maklumat mungkin akan dicalonkan untuk [[Wikipedia:Penghapusan|penghapusan]] atau untuk [[Wikipedia:Penggabungan|penggabungan]] dengan rencana lain yang berkaitan. Wikipedia bukan sebuah kamus, tetapi mempunyai projek kembar, iaitu [[Wiktionary]]. Jika rencana anda terlalu pendek, pertimbangkanlah pengalihannya ke Wiktionary atau, lebih baik, tambahkanlah lebih banyak maklumat untuk rencana anda.
 
'''Libya''' atau resminya Great Socialist People's Libyan Arab Jamahiriya (bahasa Arab: ليبيا, yang diartikan ke dalam bahasa Libya Lībyā atau الجماهيرية العربية الليبية الشعبية الإشتراكية) terletak di Afrika Utara, berbatasan dengan Laut Tengah, '''Mesir''' di sebelah timur, '''Sudan''' di tenggara, '''Chad''' dan '''Niger''' di selatan serta '''Aljazair''' dan '''Tunisia''' di sebelah barat. Ibu kota negaranya adalah Tripoli. Bilangan penduduk '''Libya''' hampir 6 juta sahaja berbanding keluasan negaranya yang luas,di mana Libya negara yang ke 16 terbesar di dunia.
=== Membuang status stub ===
Selepas sebuah rencana stub telah dikembangkan dengan betul dan menjadi rencana yang benar berbanding hanya sebuah rencana stub, anda atau mana-mana satu penyunting boleh mengeluarkan teg rencana stub daripada rencana itu. Tindakan [[Wikipedia:Penyelia|penyelia]] atau keizinan rasmi tidak diperlukan.
 
=== Pengkategorian stub ===