1 Litre of Tears: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
ArrazzazBot (bincang | sumb.)
k Robot: interwiki standardization
26 Ramadan (bincang | sumb.)
Baris 44:
==Sinopsis==
Drama ini merupakan kisah sebenar Aya yang berusia 15 tahun yang menghidap penyakit spinocerebellar[[ataksia ataxiaspinoserebelar]] dan meneruskan kehidupannya sehingga berusia 25 tahun. Skrip drama ini diambil dari catatan diari Aya yang ditulis sepanjang berperang dengan penyakitnya sehinggalah beliau gagal memegang pen.
 
Drama ini dimulakan dengan kehidupan baru Aya sewaktu melangkah ke semester baru. Dalam kegembiraannya, beliau mula mendapat beberapa kesukaran secara fizikal yang mana hanya disedari oleh ibunya. Walau bagaimanapun, suatu hari, beliau jatuh rebah di atas lantai dan ketika itulah, penyakitnya mula dikesan.
Baris 52:
=== Reaksi ===
 
Para penonton memberikan dua reaksi berbeza. Sesetengah peminat mendapati bahawa drama ini cukup menyentuh perasaan mereka dan secara melawak menyatakan mereka telah nangismenangis 1 liter air mata (''"1 litre of tears" '')ketika menonton drama ini .
 
Sekumpulan penonton lain pula mengkritik drama ini kerana unsure romantik dalam drama ini tidak membabitkan adengan Aya dan Haruto bercium, memeluk antara satu sama lain, memegang tangan atau lain-lain adengan yang dikira boleh membangkitkan rasa romantik di kalangan penonton. Terdapat spekulasi menyatakan produser sengaja tidak menyelit adengan-adengan sebegitu untuk menonjolkan sikap dingin Haruto dan Aya yang tidak mempunyai pengalaman dalam percintaan yang romantik.