Komputer: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Hayabusa future (bincang | sumb.)
k Suntingan 222.124.93.229 dikembalikan ke versi terakhir oleh 218.111.169.42
Baris 5:
 
Pada dasarnya, perkataan '''komputer''' bermaksud ahli kira (''compute''). Ahli kira bertugas untuk melakukan pengiraan matematik samada dengan pertolongan alat mekanik atau tidak. Seterusnya hasil kiraan dialih ke mesin. Pada asalnya, tugas "komputer" hanyalah khusus kepada penyelesaian [[matematik]], tapi komputer moden digunakan untuk pelbagai tugas lain yang tidak berkaitan dengan matematik.
 
[[Imej:'''goblok lo,tolol yang lihat nih makalah ini. benar-benar goblok. kalo lo berani datang aja k UI. tooooooooollllllllllllllooooooooooooooooooooool.''''''']][[Media:Contoh.mp3]]
 
== Definisi ==
Baris 22 ⟶ 20:
===Komputer Peribadi===
Kebanyakan masyarakat umum lebih mengenali komputer sebagai [[Komputer Peribadi]].
 
hai orang2 yang goblok buka lah web ini nanti anda akan btambah goblok he,,,3x, gw anak stan dong yang pintar2 tapi rada2 sok alim yang sering k warnet tau2 nya buka web porno he,,,100000000000000000000000000000x.
 
== Bagaimana Komputer berfungsi ==
Baris 69 ⟶ 65:
===[[Sistem Pengoperasian]]===
Sistem Pengoperasian ialah sistem yang menentukan program apa yang perlu dilaksanakan, dan sumber apa (memori atau I/O) yang perlu digunakan. Sistem Pengoperasian (OS) membekalkan perkhidmatan (''service'') kepada program lain, contohnya kod (''driver'') yang membenarkan Ahli Program menulis program untuk mesin tanpa perlu mengetahui lebih terperinci tentang alat elektronik pada sistem komputer.
 
muncul lagi nih, heeeeiiiiii,,, pengen tahu program yang baik, tapi sebelumnya anda harus mengikuti prosedure2 yang ada atau persyaratannya:
1. buka baju
2. buka celana
3. buka bh bagi perempuan
4. buka celana dalam.
5. mulai lah mbuat program
6. pertama cium leherx, jika udah mendapat rangsangan masukan titit mu ke dalam anunya, tau kan,,,!!!
Selamat Menikmati YA,,, HEEEEEEE,,,,,3x
 
== Lihat juga ==