Detective Conan: The Fourteenth Target: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 24:
 
'''Detective Conan : The Foutheenth Target''' (名探偵コナン 14番目の標的, Meitantei Conan Jūyon banme no Tagetto) adalah siri filem ke-2 di Jepun dalam siri [[Detektif Conan]]. Mula ditayangkan pada 18 April 1998, versi bahasa Inggeris dikeluarkan pada 2007 dan versi bahasa Melayu dikeluarkan pada 2010 di [[Astro Ceria]]. Diarahkan oleh Kanetsugu Kodama dan ditulis oleh Kazunari Kochi, cerita ini mengenai kes di mana orang yang rapat dengan Kogoro Mouri diserang dengan cara yang serupa dengan ABC Pembunuhan. Filem ini mencapai pendapatan pengedar 1.05 bilion yen.
 
==Plot Cerita==
Pada awal filem, Ran mempunyai impian ibunya, Eri, ditembak. Ran kemudian memanggil Eri dan memberitahu impiannya.<br />
Tempat kejadian, maka secara ringkas perubahan ke tempat kejadian penjara, di mana seorang lelaki yang bernama Murakami Jou memegang notebook yang berkata, "Beika City, Kogoro Mouri."
Tempat kejadian transistions sekali lagi untuk Detective Boys yang menunggu di bangku simpanan untuk Dr. Agasa. Semasa menunggu, Ayumi cuba perlawanan cinta, dan mesin memberitahu Conan dan Ayumi beliau adalah perlawanan yang sempurna. Beliau kemudian cuba nasib Conan, yang "Peluang untuk 1 [ciuman]"; apabila Conan mendengar ini, dia tertanya-tanya berapa lama mesin itu. Agasa, kemudian datang, dan mengambil Detective Boys Touto Aeronautik Memorial Museum.<br />
Pada paparan di sana, terdapat banyak jenis helikopter dan kapal terbang. Semasa di sana, Agasa cuba untuk memberi kuiz, hanya akan dipintas oleh Mitsuhiko. Setelah Conan menjawab kuiz, mereka melihat Shishido Eimei mengambil gambar di sekitar muzium. Kembali di Agensi Detektif Mouri, Jou Murakami ditunjukkan mengetuk pintu. Apabila dia mendapat jawapan, dia meninggalkan.
Ran ditunjukkan dengan Sonoko di menandatangani autograf satu Nishina Minoru, eseis, 's buku, di mana beliau memberitahu beliau untuk terus menulis buku-buku "lazat". Mereka kemudian pergi ke kafe, dan Ran menyebut perjuangan yang menyebabkan perceraian Mouri dan Eri apabila dia berumur tujuh tahun. Ran juga menyebut bahawa makan malam dengan Eri pada 7:00.
Conan kemudian kembali kepada agensi untuk melihat Mouri hanya bersiap-siap. Dia melihat wawancara TV pada Asashi Katsuyoshi, pemilik hiburan kompleks "Aquacrystal", tetapi Ran bertukar TV dan Conan mendapat cepat siap.
Pada majlis makan malam di sebuah restoran "La Fluer", Eri ditunjukkan seperti yang tajam seperti biasa, meramalkan bahawa Mouri akan lewat kerana dia bermain mahjong sehingga lewat. Selepas itu, seorang pemain golf profesional dengan nama Tsuji Hiroki, yang juga seorang kenalan. Mouri, datang ke restoran tersebut. Mouri menyebut bahawa Tsuji mengambil bahagian di Terbuka Amerika Syarikat.
Semasa makan malam, Ran menunjukkan jumlah yang mengejutkan pengetahuan tentang wain, mengetahui apa lencana anggur (tanda satu sommelier) adalah untuk, apa yang tastevin sekitar leher sommelier, its. Conan ditunjukkan menikmati makan malam, tetapi Ran kemudian notis-notis yang mulut Conan kotor, dan cuba untuk membersihkan dia. Pada masa ini, Conan mengingati nasib "Satu peluang untuk mencium" dan blushes. Walau bagaimanapun, Mouri menggunakan kain untuk membersihkan Conan, yang mendapat Conan marah. Mouri dan Eri menunjukkan kimia yang menghairankan baik semasa makan malam, dan semasa Eri converstation menyebut 10 tahun lalu apabila Mouri dan Eri datang ke restoran ini. Tetapi kemudian, Mouri tiba-tiba notis Ford Peter, pembaca berita, berhampiran Okano Towako. Apabila Mouri meluahkan kemarahan, mempercayai bahawa Ford adalah tingkah laku mengurat dengan Okano, Eri tersilap menyangka bahawa Mouri suka Okano, dan daun.<br />
Seminggu kemudian, Megure ditunjukkan ditembak oleh anak panah manakala joging. Mouri, Detective Boys, dan Ran datang untuk melawat Megure di hospital. Shiratori memberitahu mereka bahawa anak panah telah ditembak dengan busaran silang, dan pedang barat ditemui di tempat kejadian.
Kemudian, Eri ditunjukkan di pejabat beliau, dan pembantu beliau memberikan satu pakej dengan coklat Zigoba dalam. Eri makan satu, tetapi tiba-tiba jatuh tidak sedarkan diri, diracuni oleh bahan kimia pertanian. Walau bagaimanapun, Eri tidak dalam bahaya, kerana dia segera dikejarkan ke hospital. Pada kotak coklat, ada bunga kertas yang kelihatan biasa kepada Conan.<br />
Conan kemudiannya ditunjukkan dengan Dr. Agasa, kedua memasang papan selaju Conan, apabila tiba-tiba pintu depan berkecai dengan batu. Apabila Agasa pergi untuk menyiasat apa yang berlaku, dia ditembak oleh seseorang yang misteri di atas motosikal. Apabila lelaki itu melarikan diri, Conan memberikan mengejar pada papan selaju, tetapi dengan cepat kehilangan dia di jalan bercabang. Beliau kenalan Detective Boys untuk mencari basikal, di mana Detective Boys memberikan lokasi menyamai lelaki. Apabila orang itu melihat Conan, dia tiba-tiba secara mendadak selekoh dan tunggangan dan turun tangga. Conan cuba mengejar, tetapi diganggu oleh seorang wanita tua jatuh, dan kehilangan orang itu. Apabila Conan kembali ke rumah, dia mendapati objek misteri, dan akhirnya menyedari hubungan antara pedang, bunga, dan objek yang ganjil, serta mangsa-mangsa.<br />
Pedang, bunga, dan objek yang aneh benda-benda yang dipegang oleh King, Queen, dan Jack daun terup. Di samping itu, nama pertama Megure, Juuzou, boleh dibaca sebagai 13. Kisaki dalam Bahasa Inggeris bermaksud Queen. Aksara terakhir lepas Agasa nama Hiroshi, shi, gabungan 10 dan 1. Megure datang ke bilik, dan memberitahu bahawa Jou Murakami boleh menjadi punca pembunuhan bersiri. Mouri juga menyebut bahawa ia tidak akan pelik jika Murakami mempunyai dendam, memberi bahawa dia ditangkap terakhir sebelum. Apabila Shiratori cuba memberi khusus, Megure tiba-tiba memotong dia. Mouri kemudian menyebut bahawa dia tahu seseorang yang mempunyai sepuluh, atau "tou" dalam nama beliau, Towako. Pihak polis dengan cepat tergesa-gesa dan tempat Towako di bawah perlindungan. Apabila Ran dan Conan kemudian meminta Shiratori apa yang dia akan berkata, beliau menyebut bahawa Murakami cuba melarikan diri menangkap, dan memegang ibu Ran sebagai tebusan. Walaupun latihan yang standard, Mouri terbuka api pada penahan, dan akhirnya meninggalkan daya.
Apabila Ran kemudian panggilan Conan sebagai Shinichi, dia bertanya kepadanya sama ada beliau akan menembak pada penahan. Conan menyebut bahawa walaupun Mouri tidak menembak Eri, beliau juga menyebut jika yang merupakan seluruh kebenaran, dan tergantung sehingga. Pada agensi, Conan kemudian melihat orang lain dengan sepuluh nama, Tsuji Hiroki. Megure, Mouri, dan Shiratori segera bergegas ke lokasi Tsuji, bersama-sama dengan Ran dan Conan. Tsuji enggan untuk membatalkan lawatan itu, tetapi membenarkan Megure dan Mouri mengiringi dia Touto Lapangan Terbang. Conan kemudian ditunjukkan kepada snuck pada helikopter.<br />
Semasa penerbangan, Tsuji tiba-tiba mengalami silau Ahd, dan Conan cuba untuk mendarat helikopter di Teitan Elementary. Di samping itu, kenalan Conan Detective Boys, yang cuba untuk memindahkan semua orang dalam sekolah. Walau bagaimanapun, helikopter hits downdraft, menyebabkan ia crash. Helikopter itu kemudian meletup disebabkan oleh kebocoran gas.
<br />
Mata jatuh bahawa Tsuji digunakan ternyata perubatan mydriatic, membuat murid-murid Tsuji membesar dan menyebabkan beliau menjadi buta oleh matahari. Kerana mydriatic ubat-ubatan mengambil masa dari 10 hari hingga dua minggu, Tsuji berakhir sehingga tidak dapat mengambil bahagian di Terbuka Amerika Syarikat. Mouri menyebut bahawa dia tidak kenal dengan sembilan dalam nama mereka, tetapi dia tahu lapan, Sawaki Kouhei. Megure, Mouri, Conan, dan Ran melawat Sawaki Kouhei di kediamannya. Sawaki ternyata mempunyai koleksi yang agak besar yang enak di apartmen, dan manakala Conan berjalan, dia notis beberapa kerosakan di atas lantai. Sawaki menyebut bahawa dia jatuh sebotol wain di sana. Sawaki menyebut bahawa dia akan pergi kepada AquaCrystal, untuk mengadakan pertemuan dengan Asahi pemilik kira-kira halangan di sana. Pada masa ini, Shiratori maka notis terdapat sembilan di Asahi.
<br />
Conan dan Ran mengikuti Megure dan Mouri kepada Aquacrystal, di mana mereka bertemu dengan Osani Nana-san (tujuh), Nishina Minoru (dua), Shishido Eimei (enam), Peter Ford (Empat) - nama terakhir (Ford) mempunyai persamaan fonetik " empat. " Mereka menaiki monorel ke kompleks utama. Sebaik sahaja mereka sampai ke restoran itu, mereka menyedari bahawa Shiratori Ninzaburou mempunyai tiga. Ran menyebut bahawa Shinichi adalah salah satu.
<br />
Osani maka cabaran Nishina Minoru, berkata restoran Nishina disyorkan dahsyat. Osani memberikan Nishina cabaran merasa buta, di mana Nishina salah memotong Chambertin. Sawaki kemudian betul memotong wain, berkata ia adalah satu Beaujolais Moulin sewenang-wenangnya-.
Conan mendapat jus beberapa Ran, dan menghairankan Kogoro mengambil jus lain dan bukannya bir minum. Apabila Conan pergi dan mendapat jus lagi, dia notis merasa Sawaki beberapa serbuk cili.
Apabila anak-anak kapal kemudian menelusuri ruang wain, Sawaki sempit dodges ranjau nampaknya persediaan oleh Murakami, dan pihak polis sedar bahawa Asahi mungkin sudah mati. Walaupun anak-anak kapal cuba meninggalkan, Nana notis badan lemas Asahi, dan pintu masuk ke restoran dikunci. Pintu kecemasan ini disekat dengan simen, meninggalkan tiada cara untuk melepaskan diri. Yang lain tersebar untuk mencari jalan keluar ganti, Nana menginap di belakang dengan Ran dan Conan. Apabila Conan cuba untuk melihat terlalu, dia meletakkan jus boleh dan cuba untuk berlari. Walau bagaimanapun, Ran catchs dia. Tetapi kemudian, luka kuasa, yang menghantar Nana menjadi panik. Apabila lampu kembali, Nana didapati ditikam. Apabila Conan nota pelakunya meraih Nana dengan tangan kanan, dia sedar Murakami tidak pelakunya.
<br />
Conan pergi dan mendapat sedikit air mineral untuk setiap orang. Walaupun minuman semua orang, Conan menyebut beliau mendapati punca sebenar. Pada ketika itu, lampu oleh letupan. Satu lagi letupan menyebabkan restoran untuk banjir. Mouri menyimpan Nishina, yang merupakan seorang perenang harapan, dan semua orang Conan notis tetapi Ran menjadikannya. Ia menunjukkan Ran telah ditangkap pada kereta. Apabila Conan cuba untuk menyelamatkan Ran, beliau akhirnya mendapat kakinya terperangkap dan akan keluar.
<br />
Walau bagaimanapun, Ran memberikan oksigen bahawa Conan telah diberikan kepadanya dalam bentuk ciuman. Conan cepat menggunakan suspender anjal untuk menggerakkan kereta itu, dan save Ran.
Anak-anak kapal kemudian mendapati satu lagi keluar yang disebabkan oleh banjir. Apabila Sawaki cuba untuk memberikan CPR ke Nishina, Conan, menggunakan suara Mouri, menegaskan bahawa Shiratori melakukan CPR sebaliknya. Walaupun CPR diberi, Conan menggunakan jam tangan penembak dan mula deduksi melalui Kogoro.<br />
p/s - '''Kalau ayat saya kurang memuaskan sila edit ayat tersebut'''