Lompat tinggi: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
EmausBot (bincang | sumb.)
k r2.6.4) (bot mengubah: ru:Прыжок в высоту
Tiada ringkasan suntingan
Baris 25:
Dalam gaya '''Fosbury Flop''' misalnya, larian konsisten, kelembutan, lentikan, anjalan, dan ''koordinasi'' adalah perkara yang sangat dititikberatkan, untuk mencipta sesuatu lompatan yang lebih tinggi dan sempurna.
 
==Jaguh Negara Malaysia dan Kejayaan==
 
Negara kita misalnya, memang sudah terkenal dengan jaguh-jaguh dalam acara lompat tinggi. Pelompat-pelompat seperti '''Arifin Rahmat''', '''Baljit Singh Sidhu''', '''Ho Yon Wah''', dan wanita seperti '''Glady Chai Ng Mei''' dan Shabana Khanum sudah dikira terkenal di [[Malaysia]] dalam acara ini.
 
Atlet negara, '''Shabana Khanum''' berjaya melepasi palang pada ketinggian '''1.73 meter''' untuk meraih pingat [[emas]] dalam acara lompat tinggi wanita, '''Kejohanan Olahraga Terbuka Pulau Pinang''' tahun lalu.
 
Malaysia juga disegani di rantau [[Asia Tenggara]] dalam acara lompat tinggi. Sudah ramai atlet negara Malaysia yang telah berjaya meraih pingat emas dalam acara lompat tinggi. Namun begitu, negara Malaysia masih lagi mencari bakat-bakat, yang dapat diketengahkan di peringkat kejohanan yang lebih tinggi, bagi mewarisi peninggalan atlet sekarang, pada masa hadapan.
 
[[Kategori: Olahraga]]